Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Hi hi leuk al die mensen die veel dagboekjes lezen en dan eigenlijk al weten wat er gaat gebeuren ;D

Hoi Karin,
Ik had jouw laatste IM nog niet gelezen (er moest gewoon gewerkt worden vandaag) Maar natuurlijk ga ik nu ook de komst van Chiko van de daken schreeuwen ;D

Hoi Yvon,
Op James moet ik nog een week of drie (of langer) wachten
Chico kan al eerder maar eerst moet ik met Karin hiervoor een afspraak maken :)

Hoi Mariska,
Hi hi eerst echt JA van Karin en dan pas gaan juichen in het dagboekje ;)

Hoi Anja,
Dank je wel, ik ben heel erg blij met James en Chiko

Hoi Mara,
Jij kan goed voorspellen dat er meer valkjes bij zouden komen :)  Je hebt een gave ;D
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anka

haha, ik weet precies hoe het gaat. Je begint met een valkparkiet en je eindigt ergens met 35 vogeltjes....

Mara

Anja

Ook Chiko is een knappe dame hoor.
Weet je al wanneer ze bij je komt?

Groetjes Anja

Anke

Hoi Anja,
Leuk is Chiko he?
En ja ik weet wanneer ze bij mij komt, dit nieuws is heet van de naald.... Morgenavond ga ik haar halen ;D ;D ;D
Dan heb ik lekker het hele weekend om met haar bezig te zijn.
Ik ben benieuwd wat Jaco en Mijntje vinden van een mede valkparkiet in een kooi ernaast ;D
Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara


Anke

Hallo allemaal,
Gisteren ben ik in mijn pauze naar een grote dierenwinkel geweest, om speeltjes etc te kopen voor de kooi van Chico.
Maar ja ik was daar toch... en het is echt een grote waar ze ook grote kooien verkopen....
Dus heb ik meteen maar een tweede kamervoliere gekocht. ::)
Die staat tzt vast prachtig naast degene waar Jaco en Mijntje nu in wonen ;D
Chico gaat eerst in de opgeknapt Jokkooi, dan kan ik ook makkelijk bij haar.
Als James straks komt dan hoop ik dat het klikt met Chico (uiteraard eerst in aparte kooien om elkaar te leren kennen)
Enneh....  Als het allemaal goed verloopt kunnen die twee dan samen in de ander kamervoliere.
Over een jaar ofzo broedblokken in de volieres....
Valkenvirus?? Welneeeeee ;D
Het is gewoon zo gezellig ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mariska

Heee, wat een leuk nieuws ;D
Echt een verassing :P

Het wordt vast een heel mooi koppeltje :D

Nieuwe foto's moet ik je nog even schuldig blijven :-[
Ik ben zo druk dat ik er gewoon niet aan toe kom.
Ik doe mijn best voor morgen.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Anke

Hoi Maris,
Ja ik denk dat het idd een mooi koppeltje wordt. Nu maar duimen dat ze elkaar ook aardig zullen vinden :)
Ik weet dat je het druk hebt hoor, dus voel je niet schuldig als er geen foto's zijn.
Maar ik ga natuurlijk morgen wel snel kijken of ze er misschien staan ;D

Hallo allemaal,
Vanmorgen weer een trosgierst eetsessie gedaan.
Mijntje komt (na heel even aarzelen) uitgebreid op mijn hand zitten om het lekkerste trosgierstje te bemachtigen :)Opstappen door zachtjes tegen haar buikje te duwen, dat vindt ze niks Ze kiest zelf het moment om van de stok op mijn hand te stappen.
Nu ze redelijk vertrouwd raakt met mijn hand (ook buiten de kooi komt ze eropzitten om trosgierst te eten.. ) Ben ik aan het proberen om mijn hand af en toe op te tillen met Mijntje erop.
Want dan kan ik haar op mijn hand uit de kooi halen.
Dat vind het dametje nog te eng. Ze stapt dan gauw af. Als mijn hand dan weer op de stok ligt, klimt ze er weer op om te eten ;D

Jaco eet ook trosgierst uit mijn hand, maar alleen als Mijntje het doet... :)
Ik ben heel gemeen want ik vind dat hij zo langzamerhand wel eens mag leren om ook eens een pootje op mijn  hand te zettten ;D, dus... moet hij nu drie vingers overbruggen om bij de trosgierst te komen. Als hij zijn nekje ver uitstrekt gaat het nog net, maar dan kan je natuurlijk niet lekker eten ;)
Dus... komt Jaco dichterbij, heel aarzelend en grist snel een trosgierstje. Dan komt ie weer en bijt heel zachtjes in mijn pink.  (test, test) ondertussen blijf ik heel rustig praten en moedig Jaco aan. Ik zie dat hij wel wil maar niet durft. Dus houd ik het lekker vol. Er komt een moment dat hij nog eens naar de druk smullende Mijntje kijkt en dan denkt heee dat kan ik ook ;D
Word vervolgt...
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Hoera, het is zover. Vanavond heb ik Chico opgehaald bij Karin!
Chico heeft zich onderweg keurig gedragen, hoewel ik wel erg afgeleid werd door de aanwezigheid van een lief valkje dat eigenlijk het liefst wil kroelen. Niet helemaal de bedoeling als je op de weg moet letten ::)
Gelukkig zijn we veilig aangekomen en zit Chico nu prinses heerlijk in haar nieuwe onderkomen de boel eens te bekijken.
Natuurlijk zijn vooral Jaco en Mijntje in het hok ernaast erg interessant ;D
Andersom is dat natuurlijk ook zo, Jaco en Mijntje hangen aan het gaas om die nieuwkomer eens goed te bekijken...
Inmiddels heeft Chico de trosgierst gevonden dus die zit lekker te smullen. Voor deze speciale gelegenheid hebben Jaco en Mijntje ook trosgierst gekregen (anders is het niet eerlijk...) maar voor hen is  normaal de trosgierst alleen verkrijgbaar als  ze het uit mijn hand komen eten ;D
Kortom: HOERA Chico is er, en het gaat tot nu toe prima ;D ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Anke,

Net las ik in Karins dagboekje dat Chico bij jou is komen wonen! Ben gelijk naar jouw dagboekje doorgesurft. ;D Geweldig zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
En gelijk een tweede kamervoliere, gaaf! Van welk merk heb jij die? Ben ik wel benieuwd naar, er zijn zoveel soorten en maten.
Kan me voorstellen dat Jaco en Mijntje heel nieuwsgierig zijn en zie het voor me hoe ze aan de tralies hangen. ;D ;D
Las trouwens ook dat het tam maken van Jaco en Mijntje goed gaat. Zelfs Jaco durft nu al een beetje bij je vinger te komen. Het hele verhaal doet me nog steeds denken aan toen ik Fuzzy aan het tam maken was. Dat ging ook stap voor stap.
Geniet lekker van Chico en ik ben benieuwd naar een foto van je drietal! (Binnenkort viertal ;D ;) )

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Karin,
Ik denk ook dat Chico het hier erg naar haar zin zal hebben, ik ga daar in iedergeval erg mijn best voor doen ;D

Hoi Manja,
Het merk van de kamervoliere.... ehm....
Op de witte waar Jaco en Mijnte inzitten staat Teriziani ::)
En degene die ik nu heb gekocht (exact dezelfde maar dan in donkere uitvoering) is een Bach...
Ik kies er bewust voor om ook een dak van tralies te hebben, anders vind ik ze zo donker en massaal.

Hier alvast foto's van Chico in haar kersverse nieuwe onderkomen.  Het begon al te schemeren dus het licht is niet echt geweldig, toch wilde ik het even laten zien.
Ik heb ook nog mooie foto's van Jaco en Mijntje. Morgen zal ik die plaatsen, samen met de foto's die uiteraard ook van Chico genomen gaan worden ;D


Overzichtsfoto. Aan de linkerkant zie je nog net de staart van kater Luca in de kattenbak verdwijnen ;D (oh oh je kan wel heel goed zien dat eigenlijk had moeten stofzuigen...)


Kijk mij hier eens eigenwijs zitten :)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Heey,het gaat zo te lezen helemaal goedd met je valkjes.  ;D
De tamheid neemt langsaam maar steeds meer toe.
Chico zal dalijk een groot voorbeeld voor hun kunnen zijn.
Als jij veel met Chico bezig bent,worden Jaco en Mijntje zo nieuwsgierig dat hun ook wel naar je toe zullen komen.
Dus dat wordt Chico veel bij je nemen,he wat vervelend  ;) ;D
Ik spreek uit ervaring.  :D
Dankzij onze tamme valkjes Beauty en Quinto,zijn de wildere(bangere) valkjes ook naar ons toe gekomen.
Die kunnen we wel niet kroelen maar ze komen wel op ons schouder,hoofd of arm zitten,en dat is al heel leuk in een voliere.

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Yvon,
Dat heb ik ook al gedacht, Chico kan mooi het goede voorbeeld geven ;D
Want het is een echte vrijdoos heb ik al gemerkt ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

23 juni 2007, 09:16:10 #134 Last Edit: 23 juni 2007, 11:47:39 by til
Hallo allemaal,
Zo ik heb even de titel van mijn dagboekje veranderd, dat was natuurlijk nodig met de gezinsuitbreiding ;D
Gisteravond zat Chico rustig in haar kooi, maar ze zat wel doodstil te kijken naar iets  beneden... Geen idee wat het was, maar het was wel fascinerend blijkbaar, want als een standbeeld bleef ze zitten....
Om te voorkomen dat ze zou schrikken van hetgene wat haar zo bezig hield, als het licht helemaal uitging, heb ik haar een nachtlampje gegeven.

Na een zeer rustige nacht, hoorde Chico mij in de slaapkamer met de katten praten (die vinden het namelijk nodig mij om 6 uur 's ochtends te wekken...)
Toen Chico mij hoorde liet ze verwachtingsvol haar fluitje horen, lieffffff :-*

Voor het ontbijt wilde chico natuurlijk eerst even door de tralies gekroeld worden ;D
Ze heeft al netjes haar zaadjes gevonden, dus ook op het eetfront zit het wel goed ;D

Op dit moment is Chico los in de kamer (het hok van Jaco en Mijntje staat ook open maar die hebben geen zin...)
Ze zit gezellig bij me en af en toe maakt ze een verkenningvlucht  door de kamer. ze wil dan graag op mijn hoofd landen dus leg ik vlug mijn handen daarop ;D
Als ze op mijn schouder zit heeft ze ontdekt dat ze aan mijn oorbel kan knabbelen :)  Prima dan blijft ze van mijn haar af ;)
Als ze voor epilady speelt is waarschuwen (eh eh) of een keertje blazen al genoeg.
Als alternatief heb ik een touwtje waar ze lekker aan kan knabbelen :)
Chico is echt een heeeel lief valkje, ik ben zo blij dat ze nu bij mij woont ;D ;D

Ik zal straks wat actie foto's plaatsen van het valken drietal :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes