19 juli 2025, 00:04:25

ik begin ook een dagboek

Gestart door dysian, 6 september 2003, 21:37:37

« vorige - volgende »

dysian

Hallo allemaal. Ik ga vanaf nu ook een dagboek bijhouden. Dit doe ik omdat ik vanmiddag een nieuw valkje heb gekocht  om als maatje te dienen voor Taipa.
Vanmiddag ben ik naar de vogelmarkt in Meppel geweest om een valkje te zoeken voor mijn lutino Taipa. Lique heeft mij daar geholpen (Hoewel ik uiteindelijk niet naar haar heb geluisterd :D) om een goed valkje te kopen. Ook Peter en Ria waren daar hoor!
Nu heb ik dus een cinnamon valkje erbij gekocht.
Een naam heb ik nog niet want ik wil eerst het karakter uitvinden.
Afijn: toen ik eenmaal weer thuis was heb ik de nieuweling in een kooi apart gezet maar wel zo dat Taipa hem kon zien.
Direct kwam er een hoop geschreeuw over en weer maar toen ik Taipa uit zijn hok haalde en op de kooi zette was het stil.
Het ging direct goed en Taipa heeft toen door de tralies heen het kuifje van de nieuwe ge'croomd'. Even later gaven ze elkaar kusje snavel tegen snavel! Dit was erg vertederend om te zien en ik heb er foto's van gemaakt die ik later nog zal plaatsen.
Een tijdje later heb ik Taipa bij de nieuwe in de kooi gedaan en er gebeurde niets. Het ging hartstikke goed.
Nu heb ik ze net allebei in het hok van Taipa gedaan om even te kijken hoe dat gaat en wat blijkt; ze zitten nu lekker bijelkaar elkaar te onderzoeken.
Tot dusver dus een goed begin maar ik blijf op mijn hoede en als ik ook maar een klein beetje het idee krijg ddat ze elkaar toch nog niet verdragen dan doe ik ze weer apart.
Wel heeft de nieuwe een geknakte staart (ze heeft nog maar een veer en die is ook geknakt de rest is heel kort ).
Dit was het voor vandaag maar misschien schrijf ik vanavond nog wel iets in dit dagboek (als er iets spannends gebeurt)
Groetjes van ons. ;)

ria

He hallo,

Had ik jou vandaag al niet gesproken ?
Gaaf man dat je nog een valkje heb gevonden. Welke is het geworden, hebben we daar bij staan kijken. Heb je al foto's ?
Ik ben heel erg benieuwd.

Groetjes,
Ria

pfffffffffffff wat was het warm he

Lique

Hoi Dy,

Ja, ik ben wel heel blij voor je, dat je een valkje hebt gekocht, alleen had ik het niet gedaan, op dat moment, omdat hij in huis gaat. Hij is al ouder, begin het jaar. Maar ik heb zijn haar broertje/zusje.
Ik denk dat ik een popje heb, alhoewel zijn kop wel redelijk wit is. Afwachten maar weer.
Maar deze heb ik even in mijn handen gehad, en niet heel hard bijten niks. Gewon heel rustig in mijn hand meekijken, hoe ik de ring zat te lezen.
Maar als jouw nieuwe valkje ook zo is, krijg je hem zeker wel tam wat ik zeker hoop voor je.
Je hebt trouwens een Witmasker Cinnamon.

Groetjes Lique

dysian

O ja was ik nog vergeten toe te voegen; Hij heeft al gegeten en trosgierst gehad heel grappig. Ik was even naar de winkel en heb toen de camera erop laten draaien en dan zie je dat hij uitgebreidt zit te eten en sinds wew thuis zijn heeft hij alweer geegeten e.d. Erg leuk die twee bijelkaar ;D

dysian

O foutje ik heb trouwens een witmasker cinnamon ( dank je lique). En ria ik heb een uit die bak met al die cinnamons en witmaskers in het midden van de hal. We hebben er al bij staan kijken met jouw.
En zoland Taipa er blij mee is kan het mij niet echt zoveel meer schelen of die supertam wordt ik vind het leuk als hij een maatje heeft. Maar ik ga het wel proberen. Zij /Hij is best rustig trouwens net als Taipa in het begin dus ik hou wel hoop hahahaha ;)

Natanella

Hoi Wendy,
Wat leuk dat je er ook een valkje bij hebt en dat het zo goed gaat met z`n tweetjes!
Met Solo en Ruby gaat het ook goed samen, sinds 3 dagen zitten ze nu ook samen in een kooi. Ik heb dat ook langzaam opgevoerd en op een gegeven moment ze overdag samen in een kooi en dan `s nachts apart.
Maar later toch maar samen gelaten en dat gaat prima. Wel hebben ze af en toe een schermutseling bij de voerbakjes. Ik heb al een 2e opgehangen, maar ze willen natuurlijk altijd samen uit dezelfde eten. En soms gaat ruby er breeduit inzitten, zodat Solo weer aan haar gaat sjorren om haar eruit  te krijgen! ;D

Maar al met al een gezellig stel!
Ben heel benieuwd hoe jij je nieuwe aanwinst gaat noemen..
groetjes, Anita

Marianne

Hoi Wendy,

Gefeliciteerd met je nieuwe witmasker cinnamon valkje.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's en natuurlijk hoe je haar/hem uiteindelijk gaat noemen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

dysian

en de naam is.........Kekona dit betekent "second born" wij hebben deze naam gekozen omdat het de tweede van ons is dus eigenlijk tweede geborene.

Hij/Zij maakt ook al veel geluidjes.
Groetjes van ons

dysian

O ja en hij is niet bang voor de stofzuiger de honden en de katten dus dat scheelt hahahaa

ria

Hallo,

Dat scheelt zeker een slok op een borrel. Ze vinden de honden wel een beetje wild maar ze zijn niet tegelijkertijd in de kamer dus in de kooi vinden ze het prima. De stofzuiger vinden ze hier maar een raar ding. Het is ook een knalgele dus ze zullen wel denken, wat een rare valkparkiet.

Groetjes,
Ria

dysian

hahahaa ja een gele  ahaaa geweldig. bij mij zitten de honden altijd in hun hokje ( die staat ook in de kamer ) als de valkjes los gaan . gewoon uit voorzorg.

dysian

hoi allemaal dit is dag twee van mijn dagboek :D.
Gisteravond hebben Taipa en Kekona samen losgevlogen en dat ging prima. Vanochtend heeft Kekona ook eve gevlogen en hij kan het al best goed inschatten i.v.m de muren e.d.
Toen ik vanmorgen beneden kwam zat Kekona op de schommel en Taipa op de stok. Het zag er erg leuk uit en ik heb daar een foto van gemaakt die ik hier ff zal plaatsen.
Ik  heb Kekona al een paar keer even geaaid en dat gaat op zich best goed hij blaast een beetje maar bijten doet ie alleen als je hem oppakt met je handen om zijn vleugels (dus ik doe dat maar ff niet nog haha).
Dit was het weer even voor nu.
Groetjes van ons.

dysian

Natanella

Hoi Wendy,

Zo, nou dat gaat al goed he, samen! Leuk voor jou en Taipa.
Mooie naam trouwens: Kekona. Is dat ook indiaans?
Ik vindt het zelf echt heel anders, 1 of 2 vogels.
Je zit nu toch ook meer gewoon te kijken hoe en wat ze samen doen en dat is reuze leuk.
Ruby is vandaag een week bij ons en het is eigenlijk net alsof ze er al veel langer is.
Het is ook een ontzettende knuffel en Solo ook, dus dat is werk aan de winkel als ze er samen uit zijn! :D

Maar zo te lezen wordt Kekona ook snel tam!
Veel succes met ze!