17 mei 2025, 23:42:36

valkjes willen maar niet in blok

Gestart door orchideke, 1 mei 2007, 22:20:14

« vorige - volgende »

orchideke

Hey allemaal,

Sinds dat men valkjes altijd op elkaar kropen om te paren heb ik sinds vorige week een blok gehangen.
Nu zijn ze er nog altijd niet in geweest,is dit normaal?
Ik moet wel zeggen dat ze sinds deze week erg agressief zijn naar elkaar,als de ene te dicht bij de andere komt dan is het ruzie en bijten ze naar elkaar,is dit ook normaal?Mvg

danoontje21

hoi hoi

Dat ze agressief zijn naar elkaar, dat herken ik wel ja. Zo deden die van mij ook, ze dulden elkaar niet echt in de kooi.
Hoe oud zijn je valkjes? Mijn koppeltje heb ik jong aangeschaft, ongeveer 3 maandjes oud waren ze, en vanaf dat moment zaten ze ook al bovenop elkaar. Na plus minus 8 maandjes heb ik een broedhok opgehangen, maar daar keken ze ook niet van op of om. Kennelijk waren ze nog te jong. Hoe oud zijn die van jou?
Nu zijn ze inmiddels 1,5 jaar en 2 weken geleden een nestkastje opgehangen waar nu al 3 eitjes inliggen.
Ik had bij winkel waar ik t blok kocht, nog een tip gehad van de verkoper die ook kweekte met valkjes dat als ze niet geinteresseerd zijn in het hok na 1 of 2 weken, je dan een superdun stukje hout over het gat moet bevestigen (stukje hout van zo een sinaasappelkistje) wat ruim over het gat moet vallen, goed vastzetten met een fijn spijkertje. Op die manier schijnen ze dan wel interesse te krijgen en knagen ze het hout weg dat voor de opening zit... en op die manier duiken ze het blok dan wél in, omdat ze het gaandeweg ontdekken...
Bij mij was dit niet nodig, maar je zou het ntl kunnen proberen  :)

Succes ermee!