27 april 2024, 22:57:09

twee valkjes tegelijk tam maken...

Gestart door Anke, 30 april 2007, 17:55:08

« vorige - volgende »

Anke

Hallo,
Mijn twee valkjes Jaco en Mijntje zijn gok ik een paar maanden oud.
Ze zijn niet echt bang voor me en ik mag nu na een week mijn hand in de kooi leggen en dan schrikken ze niet. Ze kijken nieuwsgierig naar beneden en gaan na een poosje zitten poetsen.
Dat gaat dus best goed.
Ik heb het stappenplan gelezen en wil dit ook uit gaan voeren.
Maar... het zijn er natuurlijk 2 :)
Hebben jullie nog tips over hoe er twee tegelijk tam te maken?
Het is best lastig om je op twee tegelijk te richten. Omdat ik 4 dagen in de week werk, wil ik persé dat ze samen in de kooi blijven. Volgens mij moet het lukken door gewoon geduldig te blijven en te kijken welke van de twee het moedigst is om het eerste dicht in de buurt te komen. Ik hoop dat de tweede dan het voorbeeld gaat volgen.
Mochten jullie daar andere ideeen over hebben, dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Riny

Hoy Anke
Ik denk zeker dat je gelijk hebt, en het goed is om met de moedigste te beginnen.
Als je dan gewoon het andere valkje wat negeert, de een heeft toch meer tijd nodig als de ander.
Bij het bangere valkje zal dan de nieuwsgierigheid, het toch wel winnen van de angst.
Trosgierst doe vaak wonderen.
Groetjes Riny


Anke

30 april 2007, 18:14:32 #2 Last Edit: 30 april 2007, 19:38:13 by til
Thnx Riny,
Ik ga op dezelfde weg voort. Gelukkig ben ik een heel geduldig mens :)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Riny

Hoy Anke
dat is een heel belangrijk iets geduld.
Vertrouwen kun je niet afdwingen, dat moet groeien.
Praat er maar veel tegen dat hebben ze graag en zodoende leren ze je goed kennen.
Veel succes !
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

Ik denk dat je er heel goed aan doet.. door met de moedigste
te beginnen je zal zien dat je andere ook op je gaat vertrouwen , je moet de vogels vooral niet forceseren ,en je vlakjes zijn zo te lezen nog heel erg jong.. je kan nog jaren van ze genieten , als je ze maar niet bang maakt , want gaat t vertrouwen weer stuk.. maar als ze zo snel al niet meer onder de indruk zijn als je met je hand in de kooi zit dan belooft t een hele leuke tijd met je valkjes.. suc6