28 april 2024, 03:17:09

Vanaf welke leeftijd kunnen vrouwtjes...

Gestart door ziralioness, 6 september 2003, 18:49:38

« vorige - volgende »

ziralioness

6 september 2003, 18:49:38 Last Edit: 6 september 2003, 18:50:12 by ziralioness
Hallo allemaal...

Vanaf welke leeftijd kunnen popjes hun eerste ei gaan leggen?
Ik heb namelijk steeds sterker het vermoeden dat Kiko een dame is... en Nina een man! Nina fluit en tjirpt veel, Kiko is altijd heel stil...
PS- dit bedoel ik nog niet ivb met kweken maar gewoon uit nieuwsgierigheid. ;) Ik wilde toch pas volgend jaar kijken voor een nestkastje.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Hoi,

popjes kunnen al vroeg een ei leggen maar dit is vaker onbevrucht e.d., soms ook wel ongezond. Het beste is vanaf 1 jaar oud te zijn dat ze een ei legt, dan is er meer kans bij bevruchting.

Groetjes, Tara

ziralioness

Het geeft niet dat het niet geschikt is voor kweken, als ik al met mijn duo zou willen kweken kan dat pas in Juni 2004. Maar ik vroeg me af vanaf welke leeftijd een eitje kan worden gelegd, namelijk, als een een ei zou leggen weet ik namelijk wat meer over het geslacht van mijn duo.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi ziralioness,
Als je niet wilt kweken en ze zijn niet echt broeds kan het soms jaren duren voor ze een eitje gaan leggen.
Einstein van Mariska is ruim 10 jaar oud en heeft pas haar eerste eitjes gelegd terwijl ze altijd bij een mannetje zat.
Maar na een jaar kan het al wel gebeuren dat ze een ei gaan leggen maar dat hoeft dus niet te gebeuren.

Groetjes, Paul

ziralioness

Hmm ik wíl uiteindelijk wel gaan kweken, maar pas vanaf Juni 2004 ivb met hun leeftijd... probleem is... ik weet hun geslacht niet zeker... Op het moment gedragen ze zich allebei vrij mannelijk, maar over het algemeen genomen vermoed ik ernstig dat Nina een man is een Kiko een pop.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

ik hoop voor je dat het een koppeltje is!
en veel succes ook voor volgend jaar!
en anders kan je er nog altijdtwee bijnemen!

SDc:D