8 mei 2025, 02:13:01

Help!!!!!!

Gestart door loonsel, 6 september 2003, 16:31:44

« vorige - volgende »

Nes

Hallo,

wat ik heb gedaan, is een heel jong valkje bij een kweker kopen. Vaak zijn ze dan al tam voordat je ze in huis hebt.
In mijn geval maken ze inderdaad veel minder herrie dan alleen, en bovendien (ik heb geluk) neemt mijn oudste dingen van de jongste over. Hij laat zich zelfs aaien en kroelen terwijl hij daar eerst niets van moest hebben!
In het begin (de eerste week) trokken ze wat meer naar elkaar toe en hoewel ze nog steeds niet zonder elkaar kunnen willen ze allebei altijd bij mij zitten  :)

Groetjes Nes.

Barbara

Mijn oudste valkje Dimi heeft ook geleerd dat gekroeld worden door het baasje leuk is van mijn nieuwe, toen nog erg jonge valkje! Croky maakt wel redelijk wat herrie, hij is supermacho, en ik heb gisteren gordijntjes gemaakt voor de kooi en ik ga het hem ook proberen af te leren. Sinds we een breedbeeldtv met 6 dolby digital boxen hebben, gaat ie tekeer zodra er iets op tv is wat een ander geluid heeft dan alleen stemmen. Film kijken wordt dan onmogelijk, zeker een actiefilm. Dus ik ben van plan dan de gordijntjes ervoor te doen, tevens om ze ook een btje af te schermen van het lawaai en de flitsende beelden. Als Croky zelf stil blijft na wat 'training', hoeft dat uiteraard niet meer. Ik denk dat als hij rustig blijft, hij dus ook geen last heeft van de herrie en beelden, dus dan was het alleen uitsloverij om er bovenuit te komen ::) Blijft ie druk, dan levert het mss teveel stress en beschermen de gordijntjes hem ook een btje. Bovendien vermaken ze zich wel in de kooi en wordt de kooi niet echt donker, ze laten vrij veel licht door die gordijntjes maar kalmeren wel.