16 mei 2025, 00:05:34

help, spoed!

Gestart door nl_bas, 28 april 2007, 11:43:13

« vorige - volgende »

nl_bas

28 april 2007, 11:43:13 Last Edit: 28 april 2007, 11:53:25 by Lin
Hallo,

vervelend dcat mijn eerste bericht een dergelijke is. een valkje van mij lijkt heel kort ademig en geeft over. hij is niet tam maar vanmorgen heeft buurjongen erbij gezeten zonder ons medeweten. ik denk dat hij in paniek is ofzo.,

wie wil mij zsm antwoorden, dan hoop ik wat tips te krijgen!

dierenarts heet pas half zes tijd dus hoop snel gebeld te worden!

Lin

Ik bel je niet want ik denk dat misschien meerdere personen kan leiden tot meerdere antwoorden/oplossingen.

Wanneer geeft hij over in bijzijn van personen? Is hij daarna normaal of blijft hij ziek? Zou hij van iets giftigs zoals een plant gegeten kunnen hebben? Kan je iets aan de krop zien?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

als ie te ziek is ga dan maar meteen heen voordat het te laat is. een spoedgeval mag vaak eerder.

Riny

28 april 2007, 11:50:42 #3 Last Edit: 28 april 2007, 11:54:00 by Riny
Hoy Bas
Misschien is het verstandiger om je telefoonnummer te verwijderen en te vragen of mensen per IM willen reageren.
Groetjes Riny :D

nl_bas

ik heb ook voorgesteld meteen te komen maar ik kreeg toch echt nul op rekest. ik wil graag van meer ervaren mensen horen en misschien gewoon even spreken, ik hou niemand verandwoorlijk maar geloof wel dat jullie iig kunnen helpen determineren wat het is.

geen plant kunnen eten ofzo, misschien vieze vingers jongetje? maar goed ik hoop toch echt even iemand in persoon te spreken, alstubliefd bel even.

bedankt :-\

Lin

via im/telefoon dan weet de rest niet wat voor antwoorden/oplossingen je al gehad hebt. Dus graag via dit topic.

je tel.  nr. heb ik verwijderd ivm personen die het niet goed met je voor hebben of op een andere manier je gaan lastig vallen.

Eet je valkje wel goed de laatste tijd? Je voer kan niet bedorven zijn?

nl_bas

nou ik ben niet gebeld en ook geen im. ik wil gewoon graag horen van iemand die meteen antwoord kan geven maar dit zit er niet in kennelijk.\

hij is iig nu ziek en helemaal zwak en stil. waaar kan ik hem in zetten, met een lamp of niet en op grond of stokje ect ect. hoe kan ik nu zorgen dat hij de beste kans heeft er boven op te komen.

als het mag hoop ik dat je mijn nummer terug zet want ik vind het niet erg om gebeld te worden en omdat mijn vogeltje ziek is!

Hij at gewoon goed, hebben nog maar 5 dagen. is gekocht bij dierenwinkel. voer net nieuw maar er is al iemand onderweg naar dierenwinkel voor info en materiaal, andere dierenwinkel, vogelwinkel is gesloten.

Ivy

Hallo Bas.
Hoe gaat het nu met je valkje?
Als je met iemand deskundig wil praten, kan je ook naar dierenarts Feld bellen
Dr. Feld
van Bemmelstraat 1
3818 PA Amersfoort
Tel: 033-2864772

Je krijgt antwoord apparaat waarschijnlijk, maar daar staat een 06 nummer voor spoedgevallen, je kan je bericht inspreken en je wordt snel terug gebeld. Hij kan je waarschijnlijk beter advies geven dan wij hier, wij zijn ook maar valkjesliefhebbers en geen artsen.

Ik hoop dat hij jou verder kan helpen. Wat raar trouwens dat jou eigen DA geen eens tijd kan maken voor een spoedgeval >:(

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

nl_bas

het andere valkje word helemaal gek. wat kan ik doen om hem rustiger te krijgen, ben bang dat hij er ook aan onderdoor gaat anders. het zieke valkje leeft nog steeds maar ik zie het niet meer goedkomen, ook arts zegt dat waarschijnlijk te laat is ...

Riny

Hoy Bas
Het enigste wat ik kan bedenken om je valkje rustiger te krijgen is , wat druivesuiker toe te dienen.
Druivesuiker helpt ook tegen een stress situatie.
Zit je valkje wat zo onrustig is nog in de voliere?
Anders zou je hem misschien tijdelijk in een kooitje kunnen plaatsen , met een donkere doek erover.
Veel succes !
Groetjes Riny

Ivy

Weet je misschien of het buurjongetje iets aan ze gegeven heeft? Als hij zo snel achteruit gaat, dat klinkt echt als vergiftiging...

In het donker zetten zou ik ook doen, zoals Riny al adviseert.

Ik hoop dat je valkje het toch gaat halen.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Hoe oud is je valkje en eet hij wel goed (papvalkje?)? Wij kunnen je via im of tel. niet meer antwoorden geven dan via dit topic. Je hebt het nummer van Dr. Feld al en die kan misschien verder helpen.

Lin

28 april 2007, 14:25:29 #12 Last Edit: 28 april 2007, 14:32:02 by Lin
Er mogen best wel mensen je bellen of imen. Maar dan kunnen wij natuurlijk niet weten wat jij te horen krijgt en kan ook niemand daarvan leren. Je eigen keuze of je je nummer terug plaats.  :)

Als je topic op slot gaat dan verwijder ik wel weer je nummer. Maar aangezien jij er erg veel belang aan hecht en het spoed is laat ik het aan jou over.

Riny

Hoy Bas
In het verleden is het wel eens gebeurt dat mensen , doordat ze hun telefoonnummer op het forum geplaatst hadden, lastig gevallen werden naderhand.
Vandaar dat ik je adviseerde om het nummer te verwijderen.
Je moet bedenken dat je nummer dan ook binnen no-time, op Google staat.
Verder willen we je allemaal heel erg graag helpen, als we het kunnen.
Heb je nog geprobeerd om een dokter uit de link te bellen die ik je toestuurde?
Groetjes Riny

nl_bas

het valkje zit nu op een koele plek in een schoenendoos, op aanraden van dr feldt. ik moet om half acht pas weer echt kijken of er verbetering is en weer bellen. het valkje beweegt nauwelijks en is in een hoek met zijn kopje gekropen en blijft stil liggen.

het andere valkje is een raar verhaal, lijkt wel of ie op slag tam is.  hij komt uit de kooi, deed hij eerder niet en stapt gewoon op mijn vinger, ik heb nog wondjes van eerdere pogingen maar hij is heel braaf lijkt wel. ik hoop dat ook hij niet te erg in shock is en er bovenop komt.

hopen dat het straks wat beter gaat maar ik ben bang dat het maar een kleine kans heeft..