18 juli 2025, 13:16:45

donsje is inmiddels weer wat opgeknapt

Gestart door Saar, 28 april 2007, 11:18:34

« vorige - volgende »

Saar

28 april 2007, 11:18:34 Last Edit: 28 april 2007, 14:11:33 by Saar
hoi
ik ging net kijken bij de valken en ik was een donsje kwijt.
Hij lag in een andere hoek, ijskoud :-\ Nu ik hem weer warm heb, kotst die slijm op :-\ Zijn kropje is ook keihard. Nu ik hem weer warm heb, wilt ie wel weer. Zodra hij z'n kopje hoog heeft valt ie om. Wat zijn z'n kansen? en hoe krijg ik dat kropje weer zacht?
Groetjes Saar :-\

Riny

Hoy Saar
Hoe oud is je donsje?
Je kunt het klieintje een druppeltje lijnzaadolie toedienen, en dan voorzichtig zijn kropje masseren.
Maar je zult me wel een harde tante vinden, maar als zoiets bij zo'n kleintje gebeurd, geef ik het niet veel kans.
Het is niet voor niets dat de ouders het aan de kant schuiven.
Groetjes Riny

Saar

Het kleintje is van 22-4 :-\
Hij rochelt ook :-\, voor mijn gevoel stikt ie langzaam :-\

Lin

zijn krop is hard van de zaadjes of van eivoer? Ik zou ook wat lijnzaadolie geven en anders wat water om te spoelen. Veel kans geef ik het ook niet.  :-\

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Saar

Citaat van: Lin op 28 april 2007, 11:27:50
zijn krop is hard van de zaadjes of van eivoer? Ik zou ook wat lijnzaadolie geven en anders wat water om te spoelen. Veel kans geef ik het ook niet.  :-\

Het ziet eruit als pap, maar dat heeft ie niet gekregen. Het zijn dus verteerde zaadjes. Ik heb ook al geprobeerd om er een paar druppeltjes water in te krijgen, maar hij slikt het niet een door :-\

Lin

Veel masseren dan en hopen dat ie alles eruit gooit. Zaadjes verteren niet in de krop dan zal het wel eivoer zijn. Zaadjes zie je daadwerkelijk zitten.

Saar

Citaat van: Lin op 28 april 2007, 11:32:24
Veel masseren dan en hopen dat ie alles eruit gooit. Zaadjes verteren niet in de krop dan zal het wel eivoer zijn. Zaadjes zie je daadwerkelijk zitten.

Dat hebben ze niet gehad gisteren. Ze hebben trosgierst gehad en sla en bieslook zaad en grit :-\

Lin

Eigenlijk geef je standaard eivoer bij eivoer. Ik heb al eens vaker gelezen dat de krop kan verstoppen door puur alleen zaadjes.

Saar

sh*t
probeer een filmpje te uploaden maar youtube doet het niet!
Dan zie je hem naar lucht happen :-\

Riny

Hoy Saar
Veel masseren raad ik je af, sorry Lin.
Het is een kleintje van amper 6 dagen, dan is alles nog zo teer.
Je zou het er alleen maar erger mee maken.
Als het kleintje het niet door slikt Saar, zou ik het terug leggen bij de ouders.
Dan ligt het tenminste in zijn vertrouwde omgeving.
Het zal denkelijk wel sterven.
Dat is heel erg moeilijk voor je , maar is denk ik toch het beste.
Als je nu allerlei heksentoeren uit gaat halen, verleng je alleen maar de lijdensweg van je kleintje.
Hopelijk neem je mij mijn eerlijkheid niet kwalijk.
Groetjes Riny

Lin

je moet natuurlijk niet eeuwig masseren maar wel alles los proberen te maken. ligt ie al op zijn zij of niet? als ie al op zijn zij ligt dan duurt het niet lang anders geef ik hem nog wel een kans.

Saar

Citaat van: Lin op 28 april 2007, 11:40:38
je moet natuurlijk niet eeuwig masseren maar wel alles los proberen te maken. ligt ie al op zijn zij of niet? als ie al op zijn zij ligt dan duurt het niet lang anders geef ik hem nog wel een kans.

Ik heb hem nu weer redelijk actief gekregen. Hij staat nu redelijk overeind, maar valt wel vaak om. Ik laat hem niet op z'n zijn liggen, ik zet hem dan weer recht. Ivm dat slijm ophoesten. Hij ligt nu weer bij z'n ouders. Ik vind het echt zo zielig om te zien :-\

Chiel die heeft hem terug gezet bij z'n ouders en hij werd gevoerd... Nu is het afwachten :-\ :-\ Ik ben echt bang dat ie het niet haalt :-\

Lin

dat ie gevoerd wordt is een goed teken dat heeft ie nog kracht over. Hij kan wel vooraf liggen maar echt op zijn zij is funest. nu is het maar afwachten :-\

Saar

Citaat van: Lin op 28 april 2007, 11:47:47
dat ie gevoerd wordt is een goed teken dat heeft ie nog kracht over. Hij kan wel vooraf liggen maar echt op zijn zij is funest. nu is het maar afwachten :-\

Ik hoop dat ie bijtrekt, maar ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd :-\ Ik probeer nu even een filmpje te uploaden, zodat jullie kunnen zien hoe raar hij ademt