Mijn valk fluit en krijst mijn uit bed

Gestart door Inge, 21 april 2007, 21:14:03

« vorige - volgende »

Inge

Ik heb een lieve valkje van 2 jaar. Ik woonde eerst ergens anders en had mijn valkje op mijn slaapkamer staan. Ik was zelf toen ook veel op mijn slaapkamer. Nu woon ik ergens anders en ze staat nu ook op mijn slaapkamer. Als ik tussen de middag naar bed gaat om te rusten dan zit ze te fluiten en te krijsen, zelfs als ik iets over de kooi heb gehangen. Op den duur ga ik maar in een andere kamer slapen omdat ik anders gewoon niet in slaap kan komen. Als ik s'avonds naar bed gaat heb ik daar maar heel even last van, alleen s'ochtends is ze me weer aan het wakker maken. Wat kan dit toch wezen en wat kan ik er mee doen. Ik hoop dat iemand advies heb voor mijn.

Sanna

Hoi Inge,

Het klinkt alsof jouw valkje gewoon erg graag bij je wil zijn. Is het geen optie om, wanneer jij gaat rusten, hem gewoon los te laten? Waarschijnlijk zal hij dan gewoon rustig bij je komen zitten, zels een beetje mee gaan pitten. 's Morgens zou je hetzelfde kunnen doen. Je moet er alleen natuurlijk wel op letten dat er geen kans bestaat dat jij dan in slaap valt bovenop je valkje ofzo.

Groetjes, Sanna

Ivy

Hoi.
Een doek over de kooi is niet zo aardig :D
Het lijkt wel of hij aandacht te kort heeft, hij wil natuurlijk ook niet alleen zijn en als hij jouw dan ziet dan wil hij het liefst bij je zitten.
Ik zou zeker overwegen om een valkje erbij te doen. Zo heeft ie altijd iemand om tegen te kletsen.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inge

Sanna en Ivy bedankt voor jullie reactie´s. Ik dacht dat als een valkparkiet herrie maakt dat je dan altijd iets over de kooi moest doen, zadat zei dan rustiger zou worden maar ik begrijp nu dat, dat geen goed iets is. Ik ga niet meer iets over de kooi hangen en als ik slaap laat ik ook gewoon de kooi open. Ik zal eens kijken wat zei dan doet en uiteraad oppassen dat ik niet op haar gaat liggen. Ik ga nu ok meer naar haar toe om haar de aandacht te geven die ze nodig heb. Ik dacht eerst dat het ook te maken kan hebben met het licht val, dus dat het te licht is. Nou ik dit allemaal proberen en ik hoop dat het voor haar beter zal zijn. Een tweede valkparkiet er bij zie ik nu nog niet als opties. Ik wil haar graag toch tam houden.

Ivy

Hoi Inge.
Een tweede valkje erbij betekent niet automatisch dat je ze niet tam kan houden. Lees ook hier

Als je jouw tweede valkje tam koopt (er zijn genoeg kwekers op het forum die ze helemaal tam maken), dan hoef je ze alleen beide genoeg aandacht geven. Het voordeel is dat als je even geen tijd voor ze heeft, dat ze dan nog elkaar hebben.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Nynke

Citaat van: Inge op 25 april 2007, 14:19:35
Een tweede valkparkiet er bij zie ik nu nog niet als opties. Ik wil haar graag toch tam houden.

Een tweede valk wil inderdaad niet zeggen dat ze niet meer tam zal blijven.
Wij hebben zes valken en zijn allemaal tam.

Sanna

Citaat van: Inge op 25 april 2007, 14:19:35... en als ik slaap laat ik ook gewoon de kooi open...

Hoi Inge,

Ik denk dat je hiermee bedoelt, wanneer je 's middags gaat rusten. Maar ik zou hem 's nachts zeker altijd in de kooi houden hoor. Als hij 's nachts ergens van schrikt ziet hij niet waar hij is, fladdert hij op en kan hij zich lelijk verwonden.

Maar wat de anderen al zeiden, als jouw valkje nu tam is en je koopt een andere tamme erbij, blijven ze even tam hoor. Waarschijnlijk krijg jij dan nog veel meer aandacht van beide valkjes ;). Bij mij zaten ze altijd te dringen wie er nu weer mocht kroelen ;D ;D.

Groetjes, Sanna