22 mei 2025, 01:13:38

dunne ontlasting

Gestart door Henry, 5 september 2003, 23:21:30

« vorige - volgende »

Henry

holla allemaal

1 van mijn valkjes heeft dunne ontlasting het lijkt waterig wat kan ik daar aan doen om het te stoppen?

met vriendelijke groeten orlando&shamy

Tara

Vaak is dat omdat je valkje zich niet goed voelt of door voedselverandering. Als je verandert bent van eivoer bijvoorbeeld dan kan het daarvan zijn omdat ze het nog niet gewoon was. Maar dan komt dat wel weer na een tijdje goed.

Groetjes, Tara

Henry

het is geen voedsel verandering

henry

Kolkkie

Hoi,

Heb je je valkje toevallig groenvoer gegeven? Sommige groenten en fruit staan er om bekend dat ze diaree kunnen veroorzaken als ze door je valkje teveel wordt gegeten. In dat geval is de diaree zo voorbij.
Ook als ze veel hebben gedronken kunnen ze van aan de diaree gaan.
Blijft de diaree echter aanhouden, is het verstandig om toch langs een DA te gaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Henry

ik geef ze alleen xtravital en daar zit van alles in  en daar eten ze van.en dan appels geschild.maar ik geef geen groenvoer eigenlijk vanwege diaree :(

Kolkkie

Hoi Mr Florida,

Ben je daar net op overgegaan, of hebben ze dit altijd al gegeten. Mss dat het dan daar door komt.

Het kan ook zijn dat hij mss aan iets verkeerds heeft lopen knagen toen je valkje los was, en dat je dat niet in de gaten hebt gehad.
Of heeft je valkje mss blootgestaan aan stress, dit kan soms ook tot diaree lijden.

Als dat hiet niet is, zou ik toch ff langs een DA gaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006