29 april 2024, 07:15:13

Witmasker pop tegenover?

Gestart door Romy, 25 april 2007, 14:17:23

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Enkele maanden geleden plaatste ik al eens een topic met de vraag wat mijn valkje nu precies was van mutatie.
Daar kreeg ik het antwoord witmasker met een split. Ondertussen weet ik ook dat het een popje is, aangezien ze nu ze in de rui is, nieuwe staartveren gekregen heeft met parels erop.
Iemand vertelde met dat Flupke zwaar bont is aangezien ze veel witte veertjes in haar nek heeft. (ze is er wel verschillende verloren in de rui, dus nu heeft ze er minder). Maar wat betekent zwaar bont? Wat is het verschil met gewoon bont?

Jullie zien Flupke op deze foto's :



Op onderstaande foto zien jullie de witte veertjes in haar nek. Ze heeft ook erg veel witte veren in haar kuif. (en ook boven haar oogjes aan beide kanten, maar dit is niet goed zichtbaar





Tot nu toe heeft ze nog maar 3 staartveren omdat er al heel veel afgeknakt zijn. De middelste zwarte staartveer is langs de bovenkant lichtjes met donkergrijs gepareld.



Maar nu vraag ik me af (naar de toekomst toe) wat voor man jullie tegenover haar zouden zetten. Ik vind o.a. bont een mooie mutatie.
Met welke man kan ik toverballetjes verwachten?  :P

Alvast erg bedankt voor jullie tijd.
Romy

Rianne

Hoi,

zwaar bont wil eigenlijk zeggen dat het valkje veel wit heeft. Dus zou jouw Flupke heel licht bont zijn of split bont.
Ligt er aan wat je wilt kweken, het mooiste zou (vind ik) zijn een bont geparelde witmasker, dan kun je zien welke jongen er man of pop zijn., en kun je bonte witmaskers kweken (of ook gewone als Flupke split is)

Romy

Hoi Rianne

Heel erg bedankt om te antwoorden!

Dus omdat Flupke enkele witte veertjes in haar nekje en op haar kopje heeft, is ze licht bont ofwel split bont. Dat is wel leuk om te weten :) Heeft dit ook consequenties naar het nageslacht? Ik had al begrepen dat een split kan doorgegeven worden. Maar het feit dat ze eventueel zelf licht bont is, kan ze dit ook doorgeven?

Ik vind het erg fijn dat je jou mening geeft over de man. Ik zal even gaan piepen bij mutaties hier links wat een bont geparelde witmaskerman precies is, want ik kan er me niet zo heel veel bij voorstellen. Het is erg ingewikkeld tot nu toe. Maar we leren bij :)

Daarnet probeerde ik de mutatiecalculator om te berekenen welke ouders ik nodig had wanneer ik een bepaald jong wou, maar hij werkt niet  :( Ik krijg telkens een foutmelding.

Hopelijk zijn er nog mensen die hun mening kwijt willen over een man voor Flupke :)

Groetjes
Romy

Rianne

Dit heeft zeker gevolg voor het nageslacht, met 2 (split) bonte valkjes kun je ze zelf al kweken. :)
Zet je er een witmasker split lutino man tegenover, kun je ook albino popjes kweken.
De mutatie calculator voor het ouder koppel werkt inderdaad niet, de gewone gelukkig nog wel.

Romy

Hoi Rianne

Ik ben even wezen kijken bij de mutaties en eigenlijk vind ik parels minder mooi. Mijn voorkeur gaat uit naar een gewone bonte.
Dus als ik een witmasker split voor bont bij Flupke plaats, zou ik bonte donsjes moeten verkrijgen! Wat leuk!

Maar als ik jou goed begrijpen, zou jij er zowieso een witmasker tegenover plaatsen (uiteraard met een of meerdere splits).

Erg leuk om te weten!

Groetjes
Romy

Rianne

Een lutino zou ook kunnen, split voor witmasker. :)
Maar het ligt eraan wat voor jongen je er zelf mee wilt kweken.
Voor het geslachtonderscheid van de jongen vind ik die parels maar wat handig ;)
Een bont valkje of een split bont valkje geeft je zo uit mijn hoofd 25% kans op bonte jongen.

Romy

Hoi Rianne

Nou ja, lutino split witmasker, dan is dat eigenlijk het omgekeerde van witmasker split lutino  ;D
Zo ver had ik nog niet gedacht!
Ik begrijp dat parels handig zijn voor het geslachtsonderscheid. Het klopt toch dat die met parels dan de popjes zijn he?
25% kans op een bont valkje vind ik erg goed. Dat zou toch moeten lukken denk ik!

Maar ik zal nog op zijn minst enkele jaren moeten wachten, tot ik afgestudeerd ben :) In tussentijd kan ik dromen van een mannetje én donsjes voor Flupke  :D

Wie kan mijn dromen nog wat gevarieerder maken?  :P

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Isaura is een bont geparelde witmasker. Dit is dan wel een popje, maar de man raakt toch zijn parels kwijt  :)

Je voorkeur gaat dus uit naar bont?
Ik vind het zelf wel een hele mooie mutatie. Ook omdat de kuif dan vaak mooi wit of geel is  :D

Veel plezier met het dromen de komende jaren  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Oh ik wist niet dat Isaura bont gepareld witmasker is! Dan weet ik wel hoe ze eruit zien  :D

Eigenlijk vind ik héél veel mutaties erg mooi, maar m'n voorkeur gaat dus uit naar bont.

Maar ik zou het ook erg fijn vinden mocht ik toverballetjes kunnen verwachten! Dan is het lekker spannend hoe ze er gaan uitzien.  :P

Ik denk er steeds meer en meer over om de kweker eens op te bellen om te vragen of hij de exacte splits van Flupke nog zou kennen... Wat zal hij hard schrikken als ik hem vertel dat Flupke zo'n enorm tam valkje geworden is  ;D

Groetjes
Romy

..Neline..

Citaat van: Romy op 25 april 2007, 16:02:36

Nou ja, lutino split witmasker, dan is dat eigenlijk het omgekeerde van witmasker split lutino  ;D



als je een lutino split witmasker neemt of een witmasker split lutino, dan is dat een heel verschil hoor. kijk maar:


dit komt eruit als je een witmasker split lutino man er tegenover zet:

Ouders:
Vader=Witmasker split voor {X1:Lutino}
Moeder=Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker split voor {X1:Lutino}
50.0 % Witmasker

Jonge pop
50.0 % Witmasker  Lutino (albino)
50.0 % Witmasker

hier kun je albino's en witmaskers uit kweken


en dit komt er uit als je een lutino man split witmasker er tegenover zet:

Ouders:
Vader=Lutino split voor Witmasker
Moeder=Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker split voor {X1:Lutino}
50.0 % Wildkleur split voor Witmasker {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Witmasker  Lutino (albino)
50.0 % Lutino split voor Witmasker

hier kun je albino's, lutino's, witmaskers en wildkleuren eruit krijgen.


maar ik ben nog niet zo'n ster in die mutaties dus als ik een fout heb gemaakt hoor ik het wel  ;)

groetjes neline


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Romy

Hoi Neline

Wat fijn dat je dit even voor mij uitgerekend hebt! Ik ben al aan het knoeien geweest met die calculator, maar ik begrijp er geen snars van  :( Nu ik weet wat de uitkomsten moeten zijn, zal ik het nog eens proberen, wie weet lukt het me nu wel! :D

Het maakt inderdaad een erg groot verschil uit! Groter dan ik verwacht had zelfs.
Ik ben erg blij dat je dit voor mij berekend hebt, heel erg bedankt!

Groetjes
Romy

..Neline..

Citaat van: Romy op 25 april 2007, 16:33:42
Hoi Neline

Wat fijn dat je dit even voor mij uitgerekend hebt! Ik ben al aan het knoeien geweest met die calculator, maar ik begrijp er geen snars van  :( Nu ik weet wat de uitkomsten moeten zijn, zal ik het nog eens proberen, wie weet lukt het me nu wel! :D

Het maakt inderdaad een erg groot verschil uit! Groter dan ik verwacht had zelfs.
Ik ben erg blij dat je dit voor mij berekend hebt, heel erg bedankt!

Groetjes
Romy


graag gedaan hoor  :P
ik vind het wel leuk om een beetje met die mutaties te rotzooien  ;)


oja, ik zie net dat flupke een bonte witmasker of een witmasker split bont is.  als flupke witmasker split bont is en je neemt een bonte lutino split witmasker, dan kun je er ook nog bontjes en witmasker bontjes uit kweken. kijk maar:

Ouders:
Vader=Bont Lutino split voor Witmasker
Moeder=Witmasker split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Bont split voor {X1:Lutino}
25.0 % Bont split voor Witmasker {X1:Lutino}
25.0 % Witmasker split voor Bont {X1:Lutino}
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X1:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont  Lutino (albino)
25.0 % Bont  Lutino split voor Witmasker
25.0 % Witmasker  Lutino split voor Bont (abino)
25.0 % Lutino split voor Witmasker Bont

is flupke niet een witmasker split bont, maar een bonte witmasker, dan kun je met een bonte lutino split witmasker dit eruit krijgen:

Ouders:
Vader=Bont Lutino split voor Witmasker
Moeder=Witmasker Bont

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont split voor {X1:Lutino}
50.0 % Bont split voor Witmasker {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont  Lutino (albino)
50.0 % Bont  Lutino split voor Witmasker

je kunt dan dus bonte witmaskers, gewone bontjes, albino's en bonte lutino's mee krijgen.

best veel variatie dus  ;)

ik hoop dat je er wat aan hebt  ;D

groetjes neline


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Romy

Hoi Neline

Wat leuk dat je dit allemaal voor mij doet! Het lukt nu al een klein beetje met de calculator, maar die ingewikkelde dingen, dat gaat mijn petje voorlopig nog te boven.

Ik vind deze combinatie erg leuk :

Vader=Bont Lutino split voor Witmasker
Moeder=Witmasker split voor Bont

Dan kunnen er 8 verschillende jongen uitkomen!! En dan zie ik ook of het mannetjes of popjes zijn! (het klopt toch wat ik zeg he?  :P)

Nu vraag ik mij alleen nog af hoe een bonte lutino eruit ziet  :D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi

Ondertussen heb ik begrepen dat een bonte lutino er uitziet als een gewone lutino. Klopt dit  ???

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Lulac is een bonte lutino  :D :D :D

Ze heeft wat meer geel dan een echte lutino.

Vesna: Lutino



Lulac: Bonte Lutino



Zie je het verschil?

Groetjes,
Monky