2 augustus 2025, 16:51:27

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

candy

Ook van af hier beterschap. :-\

Ivy

Hoi!
Beloofde foto's maar, zonder al te veel comments...
In ieder geval... no comment voor deze

Nicky: 'Makker, kijk eens of het via de andere kant wel lukt!'

Billy/Bibi

Voerbakjes kunnen ze dus al vinden. Ze pellen ook al aardig wat zaadjes, het zal niet lang meer duren voordat deze vier schatjes ook naar hun nieuwe huisjes mogen...

Frodo bij trosgierst

Cinnamon pareltje nog even zonder naam :)

en Tweety

en vandaag in de premiere, kleine lutino...

Het is wel erg moeilijk om deze mopie te fotograferen... want Jessie heeft alwer nieuwe eitjes gelegd en ze zitten weer allebei continu te broeden. Grr.

En eindelijk heb ik ook Mischka en Brokkie betrapt

tijdens

KROELEN

en Makker en Nicky ook nog even

GROETJES!!!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Manon*

Hoi Ivana,

Ik ben totally in love gepleurd  :-* :-* :-*
Wat is Billie mooi  :-* :o :o :o

Dank je voor het plaatsen van de foto's... je kleine lutino is ook schattig zeg... vind ze altijd zo mooi als ze zo stekelig zijn  ;)

hoe is het met je gezondheid? Knap je al wat op?

Groetjes Manon

Kimm

hoi ivana,

prachtige foto's heb je geplaatst. ik heb genoten, super hoor!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Randy

hej ivy 8)

ik ben WEER  een tijdje niet hier geweest, :-[
maarre zo te lezen gaat het goed bij je, je heb alweer mooie kleintjes ;D

ook leuke fotos meid ;)

als je in mijn boekkiej kijkt, zul je zien dat jessica en ashley geen trio meer zijn, ze waren het zat, dezelfde man te delen, ghehe ;)

Groetjes Randy, en suc6 met je valkjes meid  :-*
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Ivy

Een paar fototjes van gisteren...

Hoi Randy.
Leuk dat je er weer bent :)
Ik ben ook in jouw boekje geweest, je hebt leuke koppels. Het was wel schattig hoor, toen ze een trio waren, maar een eigen mannetje heeft ook wel wat :D

Kleine lutino kan worden gereserveerd, dus als iemand aan het zoeken is... ik zal haar/hem ook nog op de verkooppagina zetten, maar dat kan wel wachten nog :)

Groetjes!
Ivana

*Manon*

Hoi hoi Ivana,

Wat een mooie foto's heb je weer geplaatst, ook in mijn boekje  ;D ;D
Heel erg bedankt daarvoor   :D :D

Je kleine lutino is ook om te  :-* zo mooi....

Kooi staat al klaar hier voor de kleine Billie... is het al bijna zondag  ;D ;D ;D

Liefs Manon

candy

Hallo Ivana,

Hier even een kleine update betreffende Sunny.
Sunny is hier al helemaal thuis en kan met alle vogels goed overweg. Ook stapt ze lekker op de vinger, omdat ze alles moet doen wat Elfje ook doet. We denken dat dit mede komt doordat Snoepy het leuk vind om nieuwe valkjes te leren hoe het er hier in de kooi aan toe gaat en Elfje doet daar nu dapper aan mee.
Er zijn in eerste instantie wel wat problemen geweest met het eten. Zoals je weet hebben wij bij de inrichting van de kooi heel veel rekening te houden met Nicky, zoals voer bakken op de bodem van de kooi en daar had Sunny de eerste drie dagen moeite mee en heeft dan ook weinig gegeten.
Verder was er op zondag na het halen hier een carnavals optocht, waar het er om gaat wie het meeste lawaai kan produceren en hier hebben de vogels meer problemen mee dan met het vuurwerk bij de jaar wisseling.
Zo hier laten we het bij voor deze keer.

Groetjes Henk

*Manon*

Hoi hoi Ivana,

Ik wil je nog eens bedanken voor je gastvrijheid en voor het schitterende valkje Billie... stiekem hoop ik dat je gelijk krijgt en dat ze Bibi heet ipv Billie, want hij is zo mooi met dat smoeltje... dat mag van mij wel zo blijven... maar dat moeten we nog even afwachten  ;)

Onderweg zat hij lekker nieuwschierig alle kanten op te kijken en te eten van het trosgierst, nu zit hij hier op de stok en hij stapt al aardig op ... als ie zin heeft  ;)

Hij is echt prachtig, ik ben onwijs blij met hem... ahum.. of haar  ;D ;D ;D

Liefs Manon

*Manon*

16 maart 2009, 17:48:55 #789 Last Edit: 16 maart 2009, 17:50:48 by *Manon*

Hoi hoi Ivana,

Kijk eens hoe goed ik al op de voerbak kan zitten... en eten doe ik ook al  ;D
Ik heb veel nieuwe vriendjes hier en vind het erg intressant hier.

Hier kijk ik even naar mijn vriendjes die in de voliere zitten...
en weet je wat een leuk spelletje is... als ik even rond mag vliegen en mijn vrouwtje wil me weer pakken... vlieg ik lekker weer weg  ;D ;D ;D

Ik kom jou even een kroeltje brengen.

Groetjes van Billie of Bibi, maar dat weet nog bijna niemand en ik zeg niks  :-X :-X

Ivy

16 maart 2009, 20:14:10 #790 Last Edit: 4 april 2009, 19:36:40 by Ivy
Hoi Manon.
Bedankt voor je update! Ik ben heel blij dat hij al zo makkelijk bij jou komt - die spelletjes ken ik hier ook wel eens :)
Maar als je ze eenmaal overwint en ze gaan echt luisteren - heb je gelijk een geweldig gevoel...

Zoals jullie kunnen lezen is Billie dus opgehaald... Woensdag was het afscheidnemen begonnen met Tweety, vrijdag is Frodo en cinnamon geparelde valkje opgehaald, en zondag ook Bibi/Billie...
Nog 1 babietje over, de kleine lutino van Jessie en Jelle. Dat gaat helaas niet helemaal fantastisch want Leia besloot om in het blok te kruipen. Dat kon Jelle natuurlijk niet pikken en ik werd dus zondag ochtend wakker gemaakt door vreselijk geschreeuw. Resultaat van het gevecht - gezwole bebloede pootje van Leia (ze gebruikt hem wel gelukkig, dus het is niet gebroken), ik zal het in de gaten moeten houden dat het goed geneest, het zag er heel eng uit. En de baby was ook niet zonder een schrammetje weggekomen, ze heeft een lelijk wondje net boven haar oogje.
Ik heb het blok maar weggehaald, ze is inmiddels al bijna 4 weken oud en stond op het punt van uitvliegen, dus ik heb haar een handje geholpen.

De ouders hebben het gisteren wel laten afweten met het voeren, ik heb haar dus drie keer pap gegeven, vanochtend ook nog. Gelukkig zat haar kropje vanavond best vol, ik heb haar in het hoekje van de kamer op de grond gevonden. Dat is wel nog een beetje zielig - vliegen durft ze dus nog niet.

Het komt vast goed, het blijven wel zorgenkindjes altijd :)

Groetjes!!
Ivana

Sanna

Hè Ivana, wat jammer nou toch dat jij het af moet maken voor de ouders. En ik hoop dat het gauw weer beter gaat met mooie Leia. Hihihi, dat wordt straks weer errug moeilijk afscheid nemen van je zorgenkindje.... ;) ;D ;D

Groetjes, Sanna

aad

Hoi Ivana

Zijn sterke valkjes hoor die hier vandaan komen.. en ook horny  ;D
Komt vast goed hoor !

groetjes aad :-*

*Manon*

Hoi hoi Ivana,

Met Billie is alles in orde, hij is nog wel wat bangig, maar vanaf deze week wil ik even fanatiek met hem bezig gaan...
Hij heeft even rust gehad en tijd gehad om de kat uit de boom te kijken, nu wordt het tijd voor de opvoeding  :D :D :D
Hij is niet meer zo bijterig, maar als hij er echt tabak van heeft, bijt ie nog even lekker.... komt vast allemaal goed.
Hij zit nu bij de twee koppeltjes in de voliere... maar hij staat wel op zichzelf.... de koppeltjes zijn toch wel echte koppeltjes en Billie houdt zich een beetje op de achtergrond...
Trouwens Tibeau is wel erg gecharmeerd van Billie, dus misschien is het hij toch een zij... ik weet het niet!!

Hoe is het met je lutinootje?

Liefs Manon

Ivy

Hoi!
Hier alles goed.
Niet alle popjes zijn het eens met het weghalen van de blokken en zo nu en dan vind ik ergens nog een eitje op de grond of in de kooi, meestal kapot... Lijkt wel pasen.

Kleine lutino is al lekker groot, gelukkig hebben de ouders het na drie dagen helemaal weer opgepikt en heeft ze 's avonds een aardig gevuld kropje.

Door die paar dagen pappen en veel aandacht van mij is ze wel erg tam geworden, ik vind het wel erg moeilijk om een nieuw huisje voor haar te gaan zoeken. Maar ja, het moet echt, zelfs met 9 zijn ze soms iets te druk en als ik nog een valkje bij neem... pfff.

Met de rest gaat het wel goed, meeste zijn nu in de rui... moet zo weer nieuwe stofzuigerzakken halen :D

Groetjes!

Ivana