27 april 2024, 22:37:38

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Anke

Wat een mooie foto's weer :)
Als je valkjes niet willen opstappen, hoe doe je ze dan terug in de kooi? Of wacht je dan gewoon tot ze dat zelf doen?
Ik ben druk bezig om mijn valkjes (Jaco en Mijntje) tam te maken, maar ik durf ze niet uit de kooi te laten tot ze op zijn minst op een stokje willen stappen. ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ivy

14 mei 2007, 00:43:17 #61 Last Edit: 15 mei 2007, 14:48:22 by Ivy
Hoi Anke.
De vogels hier hoeven in principe niet opgesloten te worden. We hebben van onze logeerkamer een vogelkamer gemaakt, die vogelveilig is, dus eigenlijk een soort voliere in huis.
Ik sluit ze wel 's nachts op, omdat ik bang ben voor nachtelijke paniek. Die twee deugnieten laat ik dan gewoon los (soms kruipen ze vanzelf de kooi in), ze zijn 's nachts heel rustig. Dat zou ik bijvoorbeeld met Leia niet kunnen doen, die raakt heel vaak in paniek, dus ze zit veiliger in een kooi.
Soms lukt het wel om die twee makkelijk te pakken, maar ik wil het niet elke avond doen, ik ben bang dat ze dan niet eens meer gekroeld willen worden. Ik denk wel dat ze op een gegeven moment op gaan stappen, er zit gelukkig voor mij geen haast bij.
Ik heb jouw dagboekje eens gelezen en je gaat goed, ik ben zeker dat ze gauw tam zijn!

Hoi Carin.
Leuke foto's van Ozzy! Ik zal ze aan Dizzy laten zien :D

Hoi Aad.
Leia weigert om een helm te dragen. Zelfs dreigen met boete levert geen resultaten op ;D. Ik heb namelijk nog een oude helm van Joepie liggen, maar Leia vond de kleur niet zo mooi haha.

Foto van twee jaar terug ;D

Ijzeren gordijn :D is misschien niet eens zo een slecht idee :P. Misschien een kooi waar je een scheidingswand in kan doen? Die heb ik ook wel eens gezien, maar ze zijn meestal nogal groot...


Gisteren heb ik een nieuwe ei van Nicky gevonden. Het was nogal op een rare plek gelegd, die twee gekkerds zoeken echt overal en ze hebben de twee blokken onder de bed gevonden. Ze lagen op de kant en in 1 van die twee kroop Nicky in om haar ei kwijt te raken. Ik heb de blokken nu omgedraaid met de gat naar de grond, dus dat feest is nu over ;D
Ik hoop dat ze nu stopt met leggen :-X

Verder gaat alles helemaal toppie, eitjes worden goed bebroed en ik kijk er naar uit!

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad


Ivy

Hoi hoi.
De donsjes blijven me maar voor de gek houden. Het eerste eitje is al bezig om zijn donsje vrij te laten hihi. Er zaten al een paar deukjes in en ik hoorde wat getik. Ik heb de ei op z'n vroegst op donderdag verwacht, maar waarschijnlijk zal het donsje al morgen uitkomen als niet vandaag... oooo ik ben zo benieuwd...
Grrrrroetjessssssss




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

kimmie

Wat spannend...!!
:D :D
Groetjes Kim, Karel en Lady


carco

Zeker spannend zeg :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

Leuk om Dizzy weer te zien! :D
Hij ziet er goed uit hoor. ;)
En z'n pareltjes zullen inderdaad langzaam verdwijnen.
Fijn dat het nog steeds zo'n kroelerd is. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ivy

Hallooo
Gisteren is het eerste donsje uit het eitje gekropen. Het is een gele donsje met zwarte oogjes, dus het kan volgens de nieuwe berekening een cinnamon zijn of wildkleur gepareld.
We wachten af.
Vanochtend had het kleintje al een volle kropje, dus Joepie voerde 's nachts al keurig. Toen ik eten aan het geven was kroop Sammy erin en hoorde ik later ook voergeluidjes, dus ienie wordt door beide ouders gevoerd. Gelukkig gaat alles prima dus.
Nog geen foto's gemaakt maar die krijgen jullie genoeg komende weken ;D

Groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne


Anke

Gefeliciteerd met je donsje :)
Fijn dat paps en mams zo goed voor het kleintje zorgen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerda

Hoi Ivana,

Gefeliciteerd!! Dus Hans is opa geworden.
Ik ben hier regelmatig langsgekomen om te lezen, maar heb nog geen berichtje achtergelaten *shame on me*.
Maar bij deze dan, het was meteen een mooie aanleiding!

Groetjes, Gerda

Sanna

Hai Ivana,

Gefeliciteerd met je donsje!! ;D En heerlijk dat het al meteen zo goed verzorgd wordt. Veel succes met de rest.

Groetjes, Sanna

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

aad



                 
                       
                         
                                       

Anja


Gefeliciteerd.

Groetjes Anja