11 mei 2025, 11:53:57

Jonkies tam maken?

Gestart door lolliefant, 25 april 2007, 13:30:40

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi allemaal

Mijn eerste jonkies van het jaar. :D  Voor het eerst heb ik jonkies in mijn buitenvoliere.  

Ik heb een vraagje.  Ik wilt de jonkies graag super tam maken.  Hoe kan ik dat nu het beste doen?  De ouders vinden het helemaal niet erg als ik de jonkies aanraakt, en ik pakt ze nu 1 keer per dag uit hun blok en knuffeld even een kwartiertje met ze.  Is dat genoeg of moet ik ze meerdere keren per dag uit het blok halen?  Ik wilt wel dat ze super tam gaat worden.  Ze zijn nu tussen de 2 en 3 weken oud.  Iemand tips?   ???

Groetjes
Marijke

Riny

Hoy Marijke
Gewoon heel veel met de kleintjes bezig zijn , zoals je nu al doet.
En er veel tegen praten, je mag ze best als de ouders er niet onrustig van worden, vaker knuffelen.
Veel succes !
Groetjes Riny

ziralioness

Mij is opgevallen dat de jongen gemakkelijk en tam zijn vóór ze leren vliegen, en na het uitvliegen vaak weer ietsje ''wilder'' zijn. Dit is natuurlijk op zich ook wel logisch; als kuikens kunnen ze geen kant op, en leer je ze de angst voor mensen af, als ze kunnen vliegen kunnen ze kiezen wat ze willen en zullen dus soms wegvliegen. Probeer in die periode JUIST weer veel met ze om te gaan. Lok ze naar je toe met een lekkere stengel gierst bijvoorbeeld; leer ze op je hand opstappen hiermee, en hernieuw weer de band met je jongen. Op die manier lukt het je zeker! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

bjorntjj

Hoe ouder de jonkies worden hoe langer je ze mag vastnemen. want hoe jonger de jonkies zijn hoe minder lang ze zichzelf kunnen warm houden. ;)

kuifjewiske

hallo

van hoe oud kan je de jonge valkjes vastnemen

mijne zijn van 12,13,14,15 juni ???

Karolientje

Hoi,

Wij nemen de jongen na een dag of 2 al bijna iedere dag heel even bij ons. Even kijken of alles goed is.
Maar in het begin moet je ze echt heel snel weer terug zetten (binnen de 5 minuten denk ik) omdat ze dan nog heel warm moeten blijven.
Na een week ofzo worden ze al wat groter en pakken wij ze al wat langer bij ons. Rustig laten wennen.
Zodra de oogjes open zijn zal de kleine wat naar je gaan blazen (van angst), dan nemen we ze juist wat langer bij ons, een kwartier ofzo. We houden ze wel altijd dicht tegen ons aan en ik wikkel ze vaak een stukje in een doek.

Als je de kleine iedere dag even bij je neemt, zal je valkje -ook als deze leert vliegen- zeer tam worden!

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

kuifjewiske

ok kunt u mij ook zeggen hoe ik het jonge valkje op mijn hand kan laten stappen.
hij kan al goed lopen