Knoflookpoeder tegen vederluis?

Gestart door Linn, 15 maart 2007, 15:21:26

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Linn,

Ik geef het hoog uit 1 keer per maan en tijdens de kweek 1 in de twee weken. Dit deed mijn vader ook altijd met zijn postduiven en dit kan echt geen kwaad voor je valkjes.

Groetjes
Ed

wim roskam

beste ed , ik ga jouw ervaring met knoflook niet afvallen , het kan ook goed werken , ik heb er geen ervaring mee , maar ik vind het een preventief middel ter voorkoming van , en geen bestrijdend middel om het probleem op te lossen , ik denk dat de mijten weg trekken op zoek naar een andere vogel , mvg wim roskam .

Ed

Hoi Wim,

Preventief heb je gelijk in maar ik geef het door het drinkwater en elke vogel hier krijgt het dus ze kunnen naar een ander vogel maar dat zal weinig zin hebben. En ik heb ze nog niet gehad en hoop ze ook niet te krijgen of het aan de knoflook leg kan ik ook geen antwoordt op geven. Maar ik heb ze niet en daar gaat het om.

Ik zeg ook niet dat Superrol niet goed is daar heb ik geen ervaring mee. En meschien werkt dat net zo goed of beter maar daar kan ik niet over mee praten.

Ik kreeg alleen het gevoel dat hier werdt omschreven dat knoflook niet goed zou zijn.

Groetjes
Ed

wim roskam

beste ed , zoals je hebt gelezen was ik dat niet van plan , samen problemen oplossen , dat is toch het doel van deze site , ps ik heb ook nog nooit vederluis gehad , ook uit voorzorg behandeld , groeten wim roskam .

Molly

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb zelf geen valkjes maar ik wil graag reageren over het gebruik van knoflook.

Mijn vader houdt kippen en gebruikt knoflook ter bestrijding van (luchtpijp)wormen.

Als hij merkt dat een kip naar adem loopt te happen/met de kop schud of sterk vermagerd sluit hij die kip voor een dag op en geeft 'm alleen verse knoflook om te eten. De wormen kunnen hier niet tegen en komen levend met de mest mee naar buiten.