8 mei 2025, 04:00:01

Kale plek op wang.

Gestart door Linn, 19 april 2007, 20:02:50

« vorige - volgende »

Linn

Mijn mannetjes valkparkiet heeft een kale plek op z'n wang:

Hij heeft het al heel lang. Ande ander kant heeft hij het ook maar wel iets minder. Hoe kan dit? Heeft hij een ziekte?

Rianne

Hoi,

heeft hij misschien een partner die hem plukt?

Linn

yazzie

Hoi,
Mijn valkje heeft ook kale plekken op haar wangen, maar waar ik me zorgen over maak is dat er achter de veertjes die er nog zitten, soort gaten zitten. Ze is wel in de rui maar oogt ook wat suf. Ze is ook een stuk kleiner en lichter dan ons ander valkje. Wij hebben sinds aug 2006 deze 2 valkparkieten en hebben hiervoor ook nooit vogels gehad, dus wij moeten nog veel leren. Banderas, is denken wij een mannetje, erg dominant en fluit en klimt een hele dag. Beauty , de 'zieke' vogel is , volgens ons een popje, is kleiner en veel rustiger.
Ze eet ook minder en zit vaak bol en met haar oogjes dicht, op 2 poten. Ik ga er morgenochtend mee naar de dierenarts, maar ondertussen zou ik graag jullie mening horen.
Groetjes Yazzie

Rianne

Hoi,

die gaten dat zijn je valkje zijn oren ;D
Het bol zitten met de ogen dicht en op 2 poten is idd iets om je zorgen over te maken. Het kan van alles zijn dus verstandig dat je er mee naar de dierenarts gaat.

yazzie

Hihihi   ::)wat ben ik toch een duts, maar bedankt voor je reaktie. Ben allang blij dat t niet iets anders is!! ga morgen naar de arts en dan hoop ik dat de rest ook meevalt,
Groetjes Yazzie