24 mei 2025, 18:47:50

Tinus piept-krijst

Gestart door Cindy, 17 april 2007, 20:12:20

« vorige - volgende »

Cindy

Hoi allemaal,

Ik heb een valkje Tinus van bijna 2 jaar, we hebben m vanaf hij zelf kan eten dus ook al bijna 2 jaar, hij is hartstikke tam en zit eigenlijk altijd bij mij (Cindy).
Maar sinds kort krijst (nou het is eigenlijk meer piepen) hij heel veel, normaal doet hij dat als hij in de kooi zit en hij er niet uit mag.
Maar nu doet hij het ook als hij los is, wat kan dit betekenen, komt het door de lente?
En hoe doen jullie dat dadelijk als het weer zomer wordt en jullie veel buiten zitten?
Ik laat m altijd in zn kooi zitten en zet kooi en al buiten, dat gaat heel lang goed tot hij zich begint te vervelen in zn kooi en dan gaat ie weer piepen, is dat bij jullie ook?
Ik heb toch genoeg speeltjes in zn kooi.

Groetjes Cindy

Riny

Hoy Cindy
Op een gegeven moment heeft een valkje liever een soortgenootje in zijn nabijheid, als speelgoed.
Dan heeft hij altijd gezelschap, van iemand die dezelfde taal spreekt.
Groetjes Riny

danielle

Als Tinus zo piept, moet je er geen aandacht aan geven.
Dus als ze bijvoorbeeld zo piept als ze buiten staat, moet je haar niet binnen laten. Zo denkt ze dat ze op deze manier alles voor elkaar krijgt. Negeren helpt vaak erg goed.
Mijn valkje piepte toen ik haar net had ook erg veel, maar nu doet ze het nooit meer, omdat ze weet dat ze op deze manier geen aandacht krijgt.

Ivy

Ik ben het eens met Riny. Een valkje alleen is maar alleen. Hij wil aandacht en je kan hem blijven negeren, maar dat helpt niet altijd. Als je hem een vriendje geeft, voorkom je zo hopelijk dat je hem zat wordt op een gegeven moment. Dat lezen we hier helaas al te vaak.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie