Amanda's valkjes Punky en Yuna. Punky is er niet meer! :'(

Gestart door *Amanda*, 17 april 2007, 11:05:22

« vorige - volgende »

carco

Hoe gaat het nu?
Heb je misschien ook een warme lamp die je lekker bij haar kan zetten?
Sterkte hoor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Amanda*

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb vanmiddag gelijk nog even dr Feld gebelt. Hij kon me erg veel vertellen. Ik mag haar geen eivoer en dingen geven waar eiwitten in zitten. Hij zei als jij last van je buik hebt ga je ook niet naar de chinees  :) ik moest even veertjes rondom de cloaca weghalen ivm met de ontlasting. Ik moest haar alleen trosgierst laten eten en ongeveer 3x per dag even 2 a 3 ml water met druivensuiker geven. Zodat ze toch wat energie binnenkrijgt. Resultaat zie je meestal pas goed met 2 a 3 dagen zei hij. Ik heb heel erg veel aan dit telefoongesprek gehad. Ben blij dat ik toch even gebeld heb.

Vanmiddag voordat we even weg moesten had ik haar nog wat te drinken gegeven. Later op de dag toen we terug waren zat ze alweer wat beter in het vervoersbakje en ze wil haar vleugels elke keer spreiden. Vanavond hebben we haar weer zien poetsen dus ik zie wel iets verbetering. Ze is natuurlijk nog wel erg onstabiel en wat zwak maar dit vind ik in ieder geval een stuk beter.

Alleen nu was ik vanavond even op Punky aan het letten en merkte al dat toen hij rustig bij me zat de hele tijd, niet op 1 pootje ging zitten. Dat doet hij meestal wel na een tijdje. En net ging hij bijna slapen en had zijn koppie al achter op zijn rugje en zag ik ook dat hij gewoon op 2 pootjes rust. Dat zit me toch niet lekker hoor... hij zit volgens mij dan altijd op 1 pootje. Zou het kunnen zijn dat Punky het ook heeft? En ziek word? Verder is hij wel normaal. Heb hem ook gewoon zien eten. Maar ben er nu liever wel op tijd bij als het wel zo is.

Groetjes Amanda

*Amanda*

Ohw ja Caroline,

Ik heb niet een warmtelamp die ik bij haar kan zetten. Is er een andere optie wat ik kan doen? En hebben mensen nog tips voor wat we kunnen doen?

Groetjes Amanda

trienke

Hoi

Ik zou punky ook goed in de gaten houden.
Verder weet ik niet wta je verder kan doen. In ieder geval goed van je dat je onze adviezen hebt opgevolgt.

Groetjes Trienke

Anja

Gelukkig gaat het iets beter met Yuna. Punky zou ik ook goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd direct bellen.
Hoe is het nu met beide valkjes?
Verder weet ik geen tips meer sorry.

Groetjes Anja

*Amanda*

Hey allemaal,

Het gaat de goeie kant op vind ik. Ze is minder zwak en begint al wat meer tegen te sputteren als ik haar wat te drinken wil geven. Ik heb net ook weer haar medicijnen gegeven en ze is al een stuk levendiger. Ik heb goeie hoop. Ze is natuurlijk nog wel erg moe enzo maar ze wou net ook 2 hapjes van de trosgierst aannemen. Dat is niet veel maar in ieder geval een begin. Gisteravond wou ze ook 2-3 hapjes van mijn vriend aannemen.

Het is allemaal nog niet voorbij maar mijn vriend en ik zijn erg opgelucht dat het een stuk beter gaat. Yuna is ook echt mijn vriends lievelingetje en toen hij gisteravond weg ging, zei hij tegen me: Wel goed op me lieve Yunaatje passen he? Haha dat vond ik zo schattig. Hij was eerst niet zo erg geintresseerd in valkjes. Maar begint steeds meer te komen sinds we Yuna hebben.

Ik hou jullie op de hoogte en ik zal Punky goed in de gaten houden.

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Gelukkig dat je verbetering ziet hoor. En je vriend is ook besmet met het valkenvirus lees ik wel.

Hou ze maar goed in de gaten en geef ze maar allebei een dikke knuffel van mij.

Groetjes Anja

*Amanda*

Mara

Hoi Amanda

Gelukkig maar dat het nu beter gaat met Yuna. Ik ben blij dat je toch dr. Feld gebeld hebt. Het zat me toch niet helemaal lekker en ik kon niet eerder lezen dan vandaag dus gelukkig dat het al beter gaat.

Liefs

Mara

*Amanda*

Hey Mara,

Wat lief dat je zo bezorgd bent!  :-* Ik hoop dat Yuna nu snel opknapt maar dat Punky niet normaal op 1 pootje gaat zitten dat zit me toch niet lekker. Heb hem net wel normaal zien eten maar toch ben ik bang dat hij ook ziek word.

Groetjes Amanda

Sally

Hallo Amanda,

Hopenlijk knapt Yuna helemaal weer op... Goed dat er al verbetering is. :)
En ik hoop ook voor you dat Punky niet ziek wordt.

Groetjes

Mara

Hoi Amanda

Hier slapen ze ook wel vaker op twee pootjes maar omdat jij al een zieke valk in huis hebt....Ik hoop dat Punky niet ziek wordt. Ik blijf duimen.

Mara

*Amanda*

Normaal zou ik me er ook niet echt druk om maken maar omdat Yuna ookal ziek is, ben ik gewoon erg bang dat hij het ook word. Heb hem vandaag nog steeds niet op 1 pootje zien zitten maar hij eet wel goed. Verder vind ik hem wel erg rustig maar zal misschien ook wel komen omdat Yuna niet bij hem zit en het misschien toch wel een beetje raar is allemaal. We zullen maar even afwachten.

Groetjes Amanda

*Amanda*

Ik heb goed nieuws!  ;D

Ik hoor ineens allemaal gestommel. Ga ik kijken naar Yuna, wil ze uit haar boxje. Zat met de vleugeltjes te klapperen en allemaal te klimmen. Heb haar er dus even uitgehaald en geprobeerd of ze wat trosgierst wou eten maar dat wil ze nog niet. Ik had haar op mijn schoot gezet maar dat wou Yuna niet ze wou perse op het toetsenbord. Toen zat ze op het toetsenbord en ging ze met de toetsjes spelen  :) Later weer op schoot gezet want ik wil dat ze wat gaat eten, klimt ze ineens half vliegend omhoog naar mijn schouder en daar zit ze nu lekker rustig. Ik hoorde haar net zelfs even knarsen  :) wat ben ik hier blij mee zeg!  :D

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Wat een supergoed nieuws zeg. Ben erg blij voor je en voor Yuna.
Tranen van vreugde ;) :D

Groetjes Anja