27 april 2024, 08:56:38

alexanderparkiet

Gestart door pukky, 16 april 2007, 09:29:05

« vorige - volgende »

pukky

hoi, ik ga volgende week mijn alexander parkiet halen maar nu heb ik nog een paar vraagjes. hopelijk kan iemand mij helpen. kan zo'n vogel samen met een bonte boer los in de kamer(niet in 1 kooi maar in twee aparte)? weet er iemand toevallig ook hoe oud 'de alexanderparkiet ongeveer kan worden? en zijn ze lief en makkelijk tam te maken? hij is volgende week 4weken oud ga hem met de hand grootbrengen zodat ie bijna al meteen tam is. ik hoop wat van iemand te horen. gr :D

disney

Hoi Pukky

Ik denk dat in principe samen los wel moet kunnen. Voorzichtig proberen en goed toezicht houden.
Ik heb hier mijn bonte boer ook altijd met mijn grijze roodstaart los en dat gaat prima. Soms snavelen ze wat, maar de bonte boer is behendiger als de grijze, dus ze is altijd op tijd weg als er iets is.
Mijn bonte boer kan niet los met de kleinere parkieten, een gras en een valk. Ze heeft een bloedhekel aan die twee en verwond ze dan ook echt als ze de kans krijgt. Maar een alexander is veel groter, dus dat probleem zou dan minder moeten spelen. Het blijft een kwestie van proberen, maar in principe kan het wel denk ik.

Groetjes Karin