16 mei 2025, 19:37:01

graag advies

Gestart door Nynke, 15 april 2007, 20:53:16

« vorige - volgende »

Nynke

Graag zouden wij jullie advies willen horen.
We zitten eraan te denken om een tweede kooi aan te schaffen.
Omdat we van plan zijn regelmatig een weekje bij mijn ouders te verblijven. En daarom nemen we de valkjes dan mee.
Nu zijn we dus op zoek naar een tweede kooi.
Momenteel hebben we voor hun de papegaaienvilla "Queen" staan.
Persoonlijk zou ik deze voor een weekje logeren niet voor hun kopen.
Weet iemand een kooi die iets kleiner is en waar ze met hun zessen in kunnen voor een week.
Ze mogen niet los (ivm angst van mijn moeder voor vogels).
Wel zullen ze met mooi weer van 's ochtends tot 's avonds buiten staan (in de schaduw).
Graag zou ik jullie mening voor een geschikte kooi willen horen.

Karin

Blijft de kooi daar staan ? Dan zou een kamervolière kunnen. Als dat niet kan en je moet de kooi steeds heen en weer meenemen dan zou ik gaan voor 2 kooien van ca. 45 diep, 80 hoog en 70 breedt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nynke

Ja het is de bedoeling dat de kooi bij mijn ouders blijft staan.
Wel gaat hij dan naar de zolder, want voor één weekje logeren wil mijn moeder hem niet de hele tijd in de kamer hebben staan.
Welke afmetingen zijn goed?

Paauwtje

Ik ben de vriend van nynke en wij zijn benieuwd of deze zou kunnen.

of deze

Het is tijdelijk zoal vast wel duidelijk is het probleem alleen wij willen ze niet van elkaar scheiden en daarom zijn we op zoek naar een kooi voor even voor alle 6 valkjes
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Ivy

Hoi.
Ik zou die Stockholm niet voor 6 valkjes gebruiken, dat lijkt me wat aan de krappe kant... Lady is ook niet al te groot, maar dat lijkt me makkelijker in te richten zodat ze daar met z'n zessen in kunnen voor een tijdje.
Is King geen optie? Of wordt het elke keer naar boven en weer naar beneden gebracht?
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Paauwtje

het is telkens voor ongeveer een weekje hier thuis hebben ze een queen.
En een king zou mischien wel kunnen alleen alles wordt telkens naar zolder gebracht.
Het kan dus in principe alleen dan zouden wij een dag ervoor heen moeten gaan om de kooi op te zetten en een dag erna om de kooi uit elkaar te halen.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer