Diana's valkparkieten "nieuwe start 2008" nieuwe foto's 10-8.

Gestart door moonwitch (diana), 15 april 2007, 11:49:28

« vorige - volgende »

Anke

Hoi diana,
Wat een nare dingen lees ik allemaal :(
Wat dat valkje zonder teentje betreft: in de volgelopvang werden ook wel voetjes geamputeerd omdat er niks meer mee te beginnen was. Die vogels leefden vrolijk verder en konden zich prima redden met deze handicap!
Succes met kweken!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

:o Tjee Diana, wat zielig van die teentjes, hebben de ouders dit gedaan dan ??? Wat moet dat pijn hebben gedaan, hopelijk kan ie gewoon zitten en er mee leven  :-\

Ik vond het jammer, dat het van de week niet ging lukken langs te komen....het werd al zo snel laat  :o en was erg druk op de weg...Piet zei later"je had binnedoor kunnen gaan"....tja dat is altijd achteraf !!!

Maar misschien vind ik deze week nog een gaatje VOOR ik weg ga!!!!

Ik wil Goofy zo graag zien met zijn popje!!!  :D
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

•=Bonnie=•

:'( :'(

Wat een ellende hier bah  :-[

Rob S

Het gaat hier gewoon ronduit  :censuur, echt niet leuk meer zo'n broedseizoen >:(

Sterkte!

moonwitch (diana)

Hoi

Nee het loopt niet echt super hier.
Het kleintje van de geelwangen leeft nog wel, en de krop leegt ook wel, maar het bedel niet zelf voor eten.
De oudste bij de geelwangen wordt nog steeds goed gevoerd en wordt heel donker, ben benieuwd of er gele wangetjes komen.
Het ouderpaar van het eerste nestje de primroos getekende, hebben inmiddels al weer 4 eitjes, hopelijk zijn ze bevrucht en gaan ze het nu wel goeddoen.
Mocht dat niet gaan, dan heb ik inmiddels wel andere koppels die het overkunnen nemen.
Nou dat was het weer.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Rianne

Ach, wat sneu van het kleine valkje... Hopelijk redt ie het. :(

moonwitch (diana)

Hoi

Het kleintje waar de teentjes van afgebeten zijn, heeft het dus niet gehaald.
Eigenlijk maar beter voor het kleintje.
Zoals ik al zei bedelde het niet echt om eten, en ik denk dat hij daarom ook is gebeten door een van de ouders.
Het was waarschijnlijk al een zwak vogeltje.
De oudste geelwang doet het goed, zal morgen proberen een foto te nemen van dit valkje.
Voor de rest zit nog alles op eieren.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

moonwitch (diana)

Hoi

Hier ook weer beter nieuws te melden :D.
Vandaag is het eerste eitje uitgekomen bij de opaline lutinopop en de bonte man.
Het is een geel donsje met donkere oogjes, dus geen lutino.
De kleine bij de geelwangen lijkt wel een wildkleurtje te worden, hij is vrij donker en lijkt oranje wangetjes te krijgen.
Helaas heb ik nog geen tijd ghad om een foto van hem te maken.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

•=Bonnie=•

gefeliciteerd met je nieuwe donsjes :)

moonwitch (diana)

'hoi

Vandaag weer een donsje geboren bij de opaline lutino pop en bonte man.
Weer een met donkere oogjes.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

Gefeliciteerd met je jongen! :D

moonwitch (diana)

Hoi

En weer is er een donsje geboren met donkere oogjes bij boven genoemde koppel.
Ze hebben nu samen 3 donsjes en voeren goed.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rob S

Eindelijk weer eens goed nieuws vanaf jouw kant ;D! Gefeliciteerd met de jongen! En nu maar hopen dat deze jongen het wel gaat redden :)

Groetjes

moonwitch (diana)

Hoi Rob en iedereen die leest ;D

Ja het koppel broed goed, en zitten ook veel samen in het blok de jongen te voeren.
Helaas alleen donkere oogjes dus geen lutino.
Een bevriende kweker van me vertelde dat hij ook wel eens een slecht kweekjaar had gehad, met veel kruipers :-\.
Nou hoop ik dat dat me bespaard blijft en dat het nu wel beter gaat met de a.s. nestjes.
Alleen mijn eerste valkparkiet biggles (wildkleur pop) en haar man Luna (opaline witmasker man), die doen het niet zoals het hoort, zij verlaat n.l. snacht ook nog wel eens het nest.
Maar goed, het is hun eerste nestje van dit jaar, en als de eieren niets worden dan haal ik ze weg en geef ze nog een kans.
En anders gaan ze terug in de voliere.
En Goofy (van wilma) en Cocky (van Gerdy), die zitten nu op eitjes, die ook binnenkort gaan uitkomen (hoop ik).
Nou tot zover weer.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Mandy

Och jee die teentjes, wat vreselijk, en natuurlijk ook dat hij het niet gered heeft maar misschien beter inderdaad. Ik denk ook dat het te zwak is geweest anders zou tie toch moeten bedelen. Nou hopelijk is dat de laatste tegenvaller voor je. :(
En hopelijk komen er meer goede berichten zoals deze laatste, ik hoop echt dat het vanaf nu beter zal gaan. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl