15 mei 2025, 14:21:01

Nog te jong?

Gestart door Martha, 15 april 2007, 09:16:35

« vorige - volgende »

Martha

Hallo,

Ik heb een koppeltje valkparkietjes en zou graag willen kweken.
Nu is het popje ongeveer een jaar oud maar de man heb ik vorig jaar november in de dierenwinkel gekocht.

Nu vroeg ik mij af of het nog te vroeg is voor m.n. de man om een nestje op te voeden, ik heb zitten rekenen en als ik ervan uit ga dat valkparkieten ongeveer zelfstanding worden met 6 weken  ??? en dan ook verkocht worden in de dierenwinkel dan zou dat Pino ongeveer 7 maanden oud maken.

Wipwappen gaat wel goed geloof ik, de keukenkastjes 's ochtens vroeg is de plek bij uitstek.  ;D

Wat is nu het gevaar als ik een broedhok ophang en ze laat broeden?

Alvast bedankt.
Groetjes Martha, Oezie en Pino
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Riny

Hoy Martha
Hier denkt iedereen anders over maar de pop moet toch wel minimaal 1 jaar oud zijn.
Anders loop je eerder kans op legnood.
Dat is mijn persoonlijke mening hoor!
De man vind ik erg jong, je loopt kans dat hij niet weet wat er van hem verwacht wordt, als de jongen geboren zijn.
Groetjes Riny

Martha

Oké, bedankt voor je advies.
Dan wacht ik nog maar even tot het volgende seizoen.

Ik wil niet op mijn geweten hebben dat een nestje mislukt of dat mijn lieve popje overlijdt...

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Jel

hij zal minimaal 6 maanden zijn want fan is het pas duidelijk welk geslacht ze zijn dus 7 weken kan niet.

maar succes en het kan best lukken mijn man was 9 maanden en had een nest dus het kan wel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Karin

Citaat van: Jelke op 19 april 2007, 16:31:25
maar succes en het kan best lukken mijn man was 9 maanden en had een nest dus het kan wel

Het kan wel, maar de kans is groot dat het toch mis gaat, net als een jongen van 14 die vader wordt  ;D Idd beter wachten tot 1 jaar minimaal.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kimmie

Dat ik mijn mannetje kocht in een dierenwinkel, had hij een rode ring op zijn pootje...
Toen wist ik nog niet wat dat betekende...

Nu weet ik dat het betekend dat hij vorig jaar is geboren...
Ook stond er op de ring dat hij het 2de jong van dat jaar was...
Aangezien de meeste kwekers in april beginnen...
Wordt mijn mannetje deze maand waarschijnlijk 1 jaar...
Dat ik hem kocht was hij toen al 7 maanden oud...
Niet elke dierenwinkel verkoopt valkjes die net zelfstandig zijn...
Groetjes Kim, Karel en Lady