3 mei 2025, 05:52:22

Eerste rui?

Gestart door Kolkkie, 1 september 2003, 20:46:53

« vorige - volgende »

Sanna

9 januari 2004, 16:36:24 #15 Last Edit: 9 januari 2004, 16:38:02 by Pepper
Wanneer is een jong valkje definitief door z'n eerste rui heen? Pepper is nu 7 maanden en ziet er zo uit:

Z'n koppie is wat geler in het echt, maar dat komt nu door de flits.

Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, dat ZE toch echt een MEISJE is. Wel vreemd, ik heb al die tijd HIJ gezegd, zo overtuigd was ik ervan dat het een mannetje is... moeten we weer helemaal aan wennen :P

Ik kan nog niet echt zeggen dat hij in de rui is geweest. Zoals sommigen misschien nog wel weten heeft hij in het begin heel veel moeite gehad mooie veertjes te krijgen, ze waren als het ware verkreukeld en aangevreten. Nu ziet hij er mooi uit en hij heeft al 1 nieuwe staartveer gekregen die hij helemaal heeft laten zitten (nadat hij de rest afgeknaagd had >:(), en die is praktisch helemaal zwart. Je ziet alleen nog maar een zweem van een visgraat, helemaal bovenaan bij het lijfje.

Weet iemand of het ook kan zijn dat je valkje pas met een maand of 8 of 9 door z'n rui heen is?

jacko

hey pepper en kaily

ik denk dat een poppje is want weet ik wel zeker mijn jacko ziet er zelfde uit en is ook poppje.

groetjes,miranda en jacko(valkje)

jacko

hoi Dimi

Heb je een foto van je valkje?zoja wil je die dan op de forum zetten? dan kunnen we wel zien of het mannetje of een vrouwtje is.

groetjes miranda en jacko(valkje)

Paul

Hoi Pepper,

Als ik zo naar je veertjes kijk lijk je me wel een popje want vaak na 6 a 7 maanden zou je kopje normaal al veel geler zijn als je een mannetje was.
Maar voordat alle veertjes vervangen zijn door nieuwe ben je soms 1,5 jaar verder want een van mijn mannetjes heeft 1,5 jaar lang een paar gele staartveren gehad voor ze er echt uitvielen.
In die tijd had ie al een nestje gehad dus wisten we al dat het een mannetje was :-)

Groetjes, Paul

ziralioness

Dat is zeker een pop! Nina is nu ook 7 maanden en ziet er zo uit.

Rechts is weer Nina, Links mijn mannetje van 2 jr, Ricky

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...