8 mei 2025, 03:39:58

kiki hecht zich alleen aan mij

Gestart door mariek, 9 april 2007, 16:12:58

« vorige - volgende »

mariek

hoi

ik heb sinds oktober een heel lief vallje genaamd kiki ( is tog een mannetje denk ik tog)

ik moet weleens de weekenden werken, dus dan halen me ouders of me zus hem uit de kooi, maar het probleem is altijd dat hij er dan neit meer in wil

en als ik hem eruit haal, is hij zo weer in de kooi

hij komt alleen bij mij op de schouders, is voor de rest nog neit helemeel tam, maar we zijn op de goede weg

heeft iemand tips voor me, zodat kiki zich ook met mijn familie gaat hechten als ik er neit ben

groetjes marieke

Rianne

Hoi Mariek,

dan zal de rest van de familie zich er net zo veel mee moeten bezig houden als jij, en niet alleen als je er niet bent. :)

ovide

Hoi,

Ja dat zal niet zo makkelijk zijn denk ik. Mijn valk moet niets van anderen hebben. Hij is nu 1 jaar en eerder altijd heel lief voor andere mensen. Maar sinds kort moet hij niets meer van anderen hebben en komt alleen nog bij mij. Ik denk dat het ook met het karakter van je valk te maken kan hebben. Niet alle valkjes zijn allemansvriendjes. Je familie zal zijn vertrouwen moeten winnen met trosgierst bijvoorbeeld, dat vinden de meeste valken heerlijk.

En om je valk weer in de kooi te krijgen, elk 1,5 uur ongeveer willen ze graag wat eten en drinken. Als dat alleen in de kooi te krijgen is, en ze weten de weg hoe ze de kooi weer in moet, dan zal ze vanzelf de kooi ingaan als je het deurtje open laat staan. Leg anders wat trosgierst in de opening van de kooi als je valk bij je zus is. Vogeltje erin, deurtje dicht!!

Hoop je een beetje te hebben geholpen, succes.

Groet Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?