De verhalen van Oscar - Rust zacht, lieverd,we zullen je missen

Gestart door Mara, 9 april 2007, 14:59:41

« vorige - volgende »

*Yvon

Loslaten

Vandaag moest ik je loslaten,
je laten gaan.
Hart en ziel zijn in 2 verscheurd
maar ik had geen keus.
Tranen biggelen over mijn wangen.
Waar ben je nu,
ik zie je voor me in huis
ik mis je op je vertrouwde
plaats.
Ik loop doelloos rond, verdwaasd.
Je lijden en pijn zijn nu voorbij,
zachtjes ben je ingeslapen,
je van niks meer bewust.
Je bent o zo ver weg nu,
maar in mijn hart blijf je nabij.

Mara heel heel veel sterkte met het verlies van Oscar.  :'(

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*~Jeanine~*

Lieve Mara,

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Oscar rust zacht lieve jongen.

Jeanine.

Mara

Hoi lieve mensen

Dank jullie wel voor alle steun en lieve woorden, ik zal jullie zaterdag allemaal even persoonlijk bedanken. Ik wist niet of ik nog online zou komen, en ik ben Anja heel erg dankbaar dat ze dit heeft willen plaatsen, Anja, daarvoor mijn grote dank, ik waardeer het heel erg en ben blij dat je dit voor mij hebt willen doen.

Ja, Oscar is er niet meer. Vanmorgen ging het snel berg af met hem, hij at niet meer en lag de hele tijd op een plek op de bank. IK heb de de hele morgen, totdat ik ging werken, bij hem op de bank gezeten, een boek gelezen en hem geknuffeld, in mijn hart voelde ik dat het niet goed was, ik zag het ook aan hem. IK ben gewoon om 12.00 gaan werken maar even voor 13.00 belde mam me, dat het niet goed was met Oscar en of ik naar huis kon komen. Tja, wat doe je dan? Ik heb naar de kantine gebeld en gevraagd of ik misschien naar huis kon om in elk geval afscheid te nemen van Oscar. Dat mocht, als ik maar om 16.00 terug kon komen. Dat heb ik gedaan, dan kon ik daar tenminste mijn zinnen verzetten...Dus ik naar huis toe en hij stond nog niet eens op van de bank om me te begroeten......Dat deed zeer. Ik vond het zeer moeilijk die beslissing te delen, mijn moeder had de da al gebeld...we konden om 14.00 terecht. Mijn broer, mijn ouders, ik en Oscar naar de DA gegaan, Oscar moest in de auto getild worden.

Er was ook niemand in de tijd dat wij er waren, geen patiënten en de arts had de tijd voor ons genomen. Oscar kreeg een spuitje om hem te laten slapen, maar hij verzette zich manmoedig tegen het spuitje om in slaap te vallen. Hij kwam de hele tijd bij me, hij kwam bij me toen we hem uitkozen in het asiel, en nu, in zijn laatste minuten kwam hij veel bij mij. De DA vond dat we goed gehandeld hadden, maar toch, het doet ontzettend zeer. Mijn hart is verscheurd, ik kan bijna niet meer stoppen met huilen. Oscar is met ons mee naar huis gegaan, hij ligt langs onze Tarzan en daar zal een mooi gedenkplaatje voor hem ontstaan...

Ik ben op, helemaal op. Het liefste wat ik had, heb ik in een dag verloren. Ik weet niet waar ik het zoeken moet en bij het minste of geringste ga ik janken. Ik mis hem nu al, het is zo vreselijk stil....

Lieve Oscar, mijn grote schat. Je hebt ons gezinnetje uitgekozen om je leven in te slijten, helaas was het heel kort maar je hebt een indruk achtergelaten die niemand ooit kan uitwissen. Lieve schat, rust zacht en doe onze vriendjes de groeten.

Je lieve maar erg verdrietige baasje,

Mara

carco

Wat erg dat jullie Oscar moeten missen.
Het is zo oneerlijk allemaal.
Heel veel sterkte .

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Wilma1

Hoe gaat het nu met jou ??? Heb je wel wat kunnen slapen ???

Het "loslaten" van dieren valt altijd zwaar, ook al weet je dat hem een hoop ellende bespaard zal blijven. De ogen waarmee ze je aankijken, is vol vertrouwen in de baas.....

En in díe ogen zie je als baas óók de pijn, van het dier. Je troost het, doet alles om het lijden wat minder te maken en dan komt tóch de tijd hem de volledige rust te geven.

Lieve Eugenie,
Oscar heeft een goed leven gehad
en jij weet dat

lief en leed hebben jullie gedeeld
samen gehuild maar ook samen gespeeld

nu is de tijd van loslaten gekomen
maar kunt je altijd blijven genieten in jullie mooie dromen

Oscar blijft eeuwig in je hart en in je hoofd
dát is en vlammetje wat nooit dooft

sterkte lieverd  :-*

:'( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

♥Debby♥

Lieve Mara,

heel erg veel sterkte met het grote verlies..

Lieve Oscar, rust zacht mooi mannetje!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske

Hey dag lieve Mara ....ik lees het nu pas dat je Oscar hebt laten inslapen !! Wat erg voor je maar het is de beste keuze
hoor !! Ja kon je mooie lieve Oscar niet laten lijden he !!!!
En je zal wel heel verdrietig zijn !! Het is nooit leuk meid om zoiets liefs en moois te moeten verliezen maar eens moet
je dan toch de beslissing nemen he !!! Ik weet dat hij alles betekende voor jou !!! Hij heeft nu de rust die hij verdiend en
is bij zijn vrienden in de hondenhemel ! En hij waakt nu daar over jullie en blijft voor altijd bij jullie in je hart !! Grtjs Ann
-veel sterkte meid-

Sally

Hallo Mara,
Wat heb je het allemaal zo mooi verwoord.
Vind het heel erg voor je dat je Oscar hebt moeten afgeven, maar het was gewoon het beste voor hem.
Hem zien lijden doet meestal nog vele zeerder voor je. Je hebt echt goed gehandelt en Oscar is er je zeker dankbaar voor.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met die grote verlies.
Probeer het een plaatsje te geven!

Dikke knuffels!
Sally

kimmie

Heey Mara,

Heel veel sterkte met het verlies van je beste maatje...

Rust zacht lieve Oscar...

Liefs Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Anja, Ton, Lisa en Jeroen,

Dank jullie wel voor alle lieve woorden en troost. Ook heel erg bedankt voor het plaatsen van het slechte bericht. Dat waardeer ik heel erg.  :-*

Hoi Karin

Het geeft niets dat je de sms'jes gemist hebt, ik heb je ook nog niet terug gebeld omdat jij je ook niet zo goed voelt, wilde je niet nog meer belasten maar ik waardeerde zowel je sms als je poging me te bellen heel erg. Dank je wel voor alle lieve woorden en steun.  :-*

Hoi Nel

Ook jij heel veel dank voor alles. Je woorden hebben me veel goed gedaan, ook voordat Oscar is overleden. Wij hebben je advies in gedachten gehouden en Oscar een waardig afscheid gegeven, een afscheid dat hij verdient. Dank je wel voor alles. Ik ben heel blij dat ik al deze lieve mensen mag kennen en al deze lieve woorden en steun zullen me deze tijd heel veel steun. Oscar loopt nu inderdaad rond bij de Regenboogbrug samen te spelen met andere honden.  :-*

Hoi Monique

Ook jij dank je wel voor je lieve woorden en steun.  :-*

Hoi Karin

Dank je wel.  :-*

Hoi Chantal

Lieverd, voor jou is het haast een herhaling van hetgeen wat er met Jody is gebeurd. Onze twee blonde boeven zijn er niet meer maar spelen samen bij de Regenboogbrug. En inderdaad, zoveel verdriet de laatste tijd. Dank je wel Chantel voor de lieve woorden en steun.  :-*

Hoi Miran en Corine,

Wat fijn om van jullie te horen, ook al is de aangelegenheid minder. Ook jullie hebben het een tijdje geleden meegemaakt. Dank jullie wel.  :-*

Hoi Irene

Dank je wel.  :-*

Hoi Yvonne

Dank je wel voor het mooie gedichtje.  :-*

Hoi Jeannine

Ook jij, heel hartelijk bedankt. Al deze steunbetuigingen waardeer ik echt heel erg.  :-*

Hoi Car(c)oline

Dank je wel voor de lieve woorden.  :-*

Hoi Wilma

Het gaat wel, ik heb wel wat kunnen slapen de nacht van donderdag op vrijdag, maar was om 4 uur alweer wakker. Ik heb er mijn twijfels over gehad of ik wel de juiste beslissing heb genomen, maar diep in mijn hart weet ik dat ik het goed gedaan heb, maar het doet zo'n pijn. Dank je wel voor het mooie gedichtje. De tranen schoten in mijn ogen.  :-*

Hoi Saar

Dank je wel. Jij ook veel sterkte met het verlies van je rijstvogeltje, het Japanse meeuwtje en de visjes.  :-*

Hoi Debby

Dank je wel voor de lieve woorden van je.  :-*

Hoi Ann

Dank je wel dat je hier een reactie hebt achtergelaten. Nee, we konden Oscar niet laten lijden, ondanks dat we geen afscheid van hem konden nemen. Hij heeft nu rust en geen pijn meer, dat is het allerbelangrijkste.  :-*

Hoi Sally

Wat een mooie woorden, dank je wel. Ja, het is was en is nog moeilijk, en dat zal het ook een tijdje blijven. Maar het komt allemaal goed.  :-*

Hoi Kim

Ook jij bedankt voor je lieve woorden.  :-*

Hoi Debby

Dank je wel voor de knuffel.

Hoi iedereen

Het gaat wel met me. Ik mis hem heel vreselijk maar ik probeer me voor ogen te houden dat het voor Oscar het allerbeste is en dat hij nu rust heeft. Ik heb het er gisteren heel erg moeilijk mee gehad, Wilma heeft me een mooi en bemoedigend sms'je gestuurd en ik weet dat het de juiste beslissing is geweest. Ik zal mijn schatje nooit vergeten, hij is mijn grote schat en hij zal ook altijd een aparte plek in mijn hart houden.

Dank jullie allemaal.  :-*

Mara

bobbie

Ik weet helaas hoe het voelt Mara. In september heb ik mijn kanjer Naira in moeten laten slapen en het gemis is er nog steeds.
Nog steeds laat ik het laatste stukje brood op mijn bord liggen.
Nog steeds zoek ik Naira met mijn ogen als er buiten een harde knal van vuurwerk is.
Nog steeds  ......................

En dat zal voorlopig ook zo blijven denk ik.

Het zegt wel iets van de plek die je hond in het gezin en zeker in je hart innam.

Sterkte de komende tijd, Nel :)

Mara

Hoi Nel

Dank je wel dat je dit met ons wilde delen. Ik waardeer het heel erg. Ik wilde net inderdaad ook een stukje brood met kaas aan Oscar voeren maar hij zat niet aan de tafel. Het is heel vreemd maar het duurt gewoon zijn tijd.

Ik denk ook dat het daar iets over zegt jah. Tarzan mis ik ook nog steeds hoor, hij is al 4 jaar en 3 maanden dood maar toch heb ik ook nog vaak van dat deed Tarzan altijd....raar maar waar.

Mara

Kaatje

Hoi Mara,

Graag gedaan hoor dat smsje, ... ik zag ze pas later in de middag ! Maar ik kan me echt niet herinneren dat ik je heb gebeld meid, sorry  :-[ Geeft niet hoor maar ik begreep het in het smsje ook niet, vandaar ! Maar ach dat hebben we allemaal wel eens hoor  ;)

Ik ben in ieder geval heel erg blij dat je steun hebt gehad aan zoveel smsjes die je van iedereen hebt gekregen want daar doen we het per slot van rekening voor, ... elkaar steunen door dik en dun  ;)

Hoop dat je je alweer wat beter voelt ondanks deze verdrietige gebeurtenis, Oscar zal inderdaad altijd een heel speciaal plekje bij je hebben en nooit vergeten worden !

Het is wel allemaal heel plotseling gegaan hè  :( Je vertelde dat hij op de bank bleef liggen, ik heb uit je verhaal niet echt veel op kunnen maken wat er nu precies gebeurt is maar misschien ligt dit nog te gevoelig  :-[

Maandag zouden de bloeduitslagen er zijn en één dag daarvoor stond Oscar nog te springen voor een uitje en dan dit, vind het heel erg voor je en durf het bijna niet te vragen maar heeft Oscar bloed gespuugd of zijn ontlasting laten lopen met bloed erin ... Zit er veel aan te denken wat het had kunnen zijn en waarom het ineens zo plotseling hard gegaan is  :-[

Sorry voor de vragen hoor ... als het je te hoog zit dan begrijp ik dat ook !!

Nogmaals ontzettend veel sterkte hoor,

:-[ :-[ Karin