6 mei 2025, 01:27:39

hulp DRINGEND gevraagd

Gestart door n00bst4r, 7 april 2007, 10:46:59

« vorige - volgende »

n00bst4r

hello,

wij zijn sinds gisteren terug van een week reis en ons valkje was op bezoek bij familie die tijd. toen we haar gisteren gingen halen was er niets aan de hand maar vanmorgen was dat nou net iets anders :s

ze zit helemaal in elkaar met haar oogjes bijna constant dicht, haar vleugels hangen een beetje door en ze gaat veel drinken maar het water loopt er na een seconde gewoon weer uit :s

ook heb ik poep aan haar zien blijven plakken. iemand raad of moet ik meteen naar een dierenarts gaan?

greetz

Lin

Als je naar een DA kan is dat het beste natuurlijk. Je zegt dat ze veel drinkt? Is je valkje nog erg jong? En wat voor geslacht is je valkje?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

n00bst4r

het is een vrouwtje van een jaar en half en al 5 (onbevruchte nesten gehad)

ze wil drinken maar ze houdt het blijkbaar niet binnen :s

Lin

Een korte uitleg over diarree kan je hier vinden:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheid.htm

Diarree komt naar mijn weten niet geijk met legnood maar de ogen dicht knijpen en de vleugels laten hangen wel. Het drinken houdt ze niet binnen doordat ze "overgeeft" of bedoel je door de diarree. Heb je mogelijkheid om naar de DA te gaan. volg in ieder geval alvast de tips op die staan bij het stuk over diarree.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

n00bst4r

het komt er terug uit langs haar snavel dus het is eerder overgeven

Riny

Hoy n00bst4r
Ik raad je aan om een dierenarts uit onderstaande link te bellen.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm
Een valkje droogt nl snel uit.
In de tussentijd kun je wel zorgen dat ze lekker warm zit.
Succes !
Groetjes Riny

n00bst4r

ben net terug van DA

ze was blijkbaar erg mager, geen spoor van legnood ofzo maar hij had het lijk over ondervoeding wat zou kunnen zijn door een soort liefdesverdriet omdat wij een weekje weg waren.

hij heeft haar ondertussen ook ontwormd en antibiotica gegeven en meegegeven ook met ons voor komende week

toch bedankt voor de reacties

Riny

Hoy n00bst4r
Dan zullen we voor je duimen dat ze nu snel opknapt.
Veel succes !
Groetjes Riny

n00bst4r

helaas moet ik tot grote spijt melden dat ons schatje van een valkje deze avond om 20u15 is overleden  :'( :'( :'(

wel zal er een volgend valkje ons leven binnenfladderen, de vraag is alleen wanneer

we hopen op een lutino man dus gaan we beginnen zoeken

greetz
       Arno

marga

hoi arno
wat erg dat je valkje is overleden
heel veel sterkte
groetjes marga

Mandy

Citaat van: n00bst4r op  7 april 2007, 10:56:55
het is een vrouwtje van een jaar en half en al 5 (onbevruchte nesten gehad)

Citaat van: n00bst4r op  7 april 2007, 12:45:19
ze was blijkbaar erg mager, geen spoor van legnood ofzo maar hij had het lijk over ondervoeding

Als ze die 5 nesten achter elkaar heeft gehad dan kan ze daardoor zeker ondervoedt zijn geraakt, dan is dat te veel voor haar geweest, voor elk valkje trouwens, maar daar heb je nu niks meer aan, heel veel sterkte, hopelijk hebben jullie meer geluk met een volgend valkje.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Valerie

n00bst4r

bedankt voor jullie berichten
maar er is goed nieuws
ik mag voor enige tijd het valkje van men vriendin bij ons in huis houden  om hem nog tammer te maken en zo

zo is de lege plek in de woonkamer ok terug opgevuld.

het was vreselijk stil vandaag bij ons geen gefluit of geschreeuw te horen :(
zelfs geen stapjes dat ze zich verplaatste.:(

hopelijk is deze leegt binnenkort voorgoed gevuld

greetz
       Arno