29 april 2024, 05:53:37

Snoepvoer-tip!

Gestart door Amanda, 1 september 2003, 01:45:45

« vorige - volgende »

Amanda

Hallo allemaal,
Even een waarschuwing wat voer betreft:
Mijn valkjes krijgen per 1 a 2 dagen een eierdopje snoepvoer van vitakraft. Daar moet je erg mee uitkijken nu het zo warm is geweest!!! Ik heb al 3 pakken gehad waar een soort motjes uit kwamen vliegen, en waar een heleboel maden in zaten. Ik ben ermee terug gegaan naar de dierenwinkel, en heb samen met de verkoopster alle pakken open gemaakt. In alle pakken zat het. Het schijnt dat de motjes over de silo's voer vliegen en hun eitjes erin droppen.  Door de hitte is het ontpoppen wat sneller gegaan dan normaal. Erg smerig vond ik het. Ik voer mijn vogels liever niet iets wat de kooi nog uit kan wandelen... Als je dus zo'n pak snoepvoer van Vitakraft koopt, vraag dan de komende weken even voor de koop of ze het pak open willen maken i.v.m. maden en motten. Ik heb het al bij 2 dierenzaken gehad, dus het is een bekend probleem.

Groetjes, Amanda :)

Paul

Hoi Armanda,
Voor je het pak opend even het pak een dagje in de diepvries leggen dan vriest alles wat leeft dood en de dode maden zijn juist heel eiwitrijk en kunnen geen kwaad voor de valkjes.
Er zijn bepaalde soorten eivoer waar ook insecten in zitten en dit is op zicht heel gezond het is alleen niet zo'n fijn gezicht om ze te zien kruipen :-(

Groetjes, Paul