19 mei 2025, 10:29:22

alleen ?

Gestart door fielien en kuifje, 7 april 2007, 19:16:29

« vorige - volgende »

fielien en kuifje

hallo allemaal ,

ik heb een valkparkiet van precies een jaar oud .
hij staat in de woonkamer en is wel helemaal alleen .
onlangs zei een vriend van mij dat dat eigelijk niet mag want dat valkparkieten sociale dieren zijn en altijd een vriendje nodig hebben . hij zei dat kuif zich zonder vriendje messchien ongelukkig voelt . kuif plukt echter zen veren niet en hij heeft nog veel speeltjes in zen kooi dus...
maar moet ik nou toch nog een andere vogeltje kopen voor bij hem of niet .

groetjes van sofie

Ann

Hallo Fielien

Een valkje is inderdaad een sociaal dier en heeft graag soortgenootjes om zich heen. Mijn allereerste valkparkiet Tweety is nu 8 jaar, maar het heeft bij mij ook 4 jaar geduurd eer er een vriendinnetje bijkwam voor haar. Nu zitten ze ondertussen met 5 en ze hebben het prima naar hun zin. Tweety heeft heel lang alleen gezeten en trekt heel hard naar ons, terwijl de andere 4 niet zoveel naar ons komen. Dus als je je valkje genoeg aandacht geeft, kan hij wel alleen zitten, maar een kameraadje is altijd leuker.
Ik persoonlijk zou nooit meer een valkparkietje alleen zetten. Maar aldoende leert men he.
Veel succes met het maken van je keuze.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Riny

Hoy Sofie
Ik weet heel zeker dat jij je valkje een groot plezier zult doen, met een soortgenootje.
Je hoeft niet bang te zijn dat hij dan minder tam wordt.
Er zijn op deze site veel hobbykwekers, die de valkjes zelfs helemaal tam maken.
Klik maar eens op onderstaande link , er zit er vast ook een bij jou in de buurt.
KLIK HIER
Groetjes Riny