18 juli 2025, 15:27:12

Mijn Valkjes !

Gestart door Lieke, 6 april 2007, 20:10:50

« vorige - volgende »

Lieke

6 april 2007, 20:10:50 Last Edit: 7 mei 2007, 17:27:47 by Lieke
Hallo,

Ik ben een tijdje niet actief geweest op het forum, maar ik wil toch weer beginnen  :).

Ondertussen heb ik na 4 jaar eindelijk mijn volière gekregen ;D. 2 vluchten van 4 bij 1 meter. De bewoners zijn tot nu toe: 2 Cinnamon mannen (Chico en voor de ander heb ik nog geen naam), 1 Cinnamon (bonte?) pop (Chicka) en een Witmasker gepareld popje (Suki). Binnen heb ik nog 2 valkparkieten zitten: een Witmasker mannetje (Truffelke) en een gepareld popje (Bouke). Ik heb Chicka en 'Geennaam' zien paren, terwijl Chico en Chicka een koppel zijn :-\. Ook Suki en Chico zie ik vaker knuffelen. Ze zijn dus niet echt trouw aan mekaar  :P. Verder heb ik er nog 4 kwartels in, 1 mannetje en 3 vrouwtjes.

Groetjes, Lieke  :)

Coco en Chantal

Hallo Lieke

Welkom terug hoor ;D

En heel veel plezier met je voliere :)

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Lieke

Hallo,

Het mannetje zonder naam jaagt de hele tijd achter Chico aan.. kan dat kwaad of hoort dat zo? :-\

Groetjes, Lieke :)

Coco en Chantal

7 april 2007, 09:13:19 #3 Last Edit: 7 april 2007, 09:21:38 by Coco en Chantal
Hallo Lieke

Ze zijn even de rangen aan het verdedigen.
Zolang het niet utikoopt of een bloedig gevecht kan je er weinig aan doen.
Ik neem aaan dat het niet heel de dag is??

Ik heb het hier ook wel eens gehad in de jockkkooi die toen beneden stond, als het mij te bont werd dan spoot ik de gangmaker even nat, het is dan om even af te leiden en dan is het te hopen dat ze daarna iets anders gaan doen.

Je zou dat ook kunnen proberen door er lekkere knaagstokken in tedoen, wilgenhout ofzo, of een stuk trosgierst.
Het is dus om even af te leiden en hopelijk de valkparkiet op andere gedachten te brengen.

Succes

Groetjes Chantal

Lieke

Nou.. hij jaagt er dus wel de hele tijd achteraan. Heb Chico nu in de andere vlucht gezet. Na dit broedseizoen moet ik toch iets gaan verzinnen, want Chicka is toch echt van Chico.. (als je snapt wat ik bedoel).

Groetjes, Lieke

Lieke

Heb het agressieve valkje apart gezet en Chico en Chicka weer bij elkaar. Ga deze week opzoek naar een popje voor dat andere mannetje. Vandaag heb ik ook een nieuw valkje gekocht: een bonte cinnamon witmasker man voor Suki  ;D.

Coco en Chantal

Lieke ik wens jou en je familie hele fijne paasdagen

Lieke

Hoi Chantal,

Sorry dat het zo laat komt maar heel erg bedankt voor het leuke kaartje  ;D

Ondertussen hebben Chico & Chicka 4 eitjes, waarvan 2 zeker bevrucht (toen ik het 3de eitje wou schouwen ging het lampje kapot  ::)). Kawai & Suki paren ook steeds alleen Kawai rijdt steeds tegen Suki's schouder aan, dus dat werkt niet echt :P. Bij Yuki en Phoebe gaat het blok er zaterdag in.

Groetjes, Lieke :)

Riny

Hoy Lieke
Dan gaat bij jou het broedseizoen ook beginnen.
Heel veel succes gewenst en mooie gezonde jonkie's.
Groetjes Riny

•=Bonnie=•

succes met de kweek :)

Lieke

Dankjulliewel ;D

Vandaag zou het 5de eitje gelegd moeten worden, dus ik ben benieuwd  ;D 'k zal even kijken.. dan zet ik het zo wel in het dagboek  ;)

Groetjes, Lieke

-Marie-

Truffelke:

Bouke:

de rest komt nog :D

Lieke

Oeeeps !! Dat vorige berichtje was van mij.. alleen ik was vergeten uit te loggen op het account van mijn vriendin.. Ik had haar aan de telefoon en ze wist haar wachtwoord niet meer dus heb ik even voor haar uitgezocht maar was haar vergeten af te melden !!  :-[ Sorry!!

-Marie-

heey lieke,

wat een leuke foto's.
ik kan niet wachten tot de kleine valkparkietjes erzijn
dan kom ik meteen kijken
o ja nog
bedankt voor het uitzoeken van mijn wachtwoord ;)

groetjes marie

Lieke

Hallo,

Gister was een kwartel tegen de bovenkant van de volière gevlogen, gat in zn kop.. kwam allemaal bloed uit. Heb hem in een reismandje gedaan en even rustig in de garage gezet. Na een half uurtje was hij een beetje bekomen van de schrik en er kwam geen bloed meer uit zn kopje dus heb ik hem weer terug gezet..

Yuki is dus een tijdje geleden vreemd gegaan met Chicka en heb hem in de andere vlucht gezet en een nieuw popje voor hem gekocht. Toch gaat Chicka tegen het gaas aan zitten en Yuki aan de andere kant (als jullie begrijpen wat ik bedoel :P) en knaagt Yuki aan het gaas.. Hopelijk wil hij wel iets weten van Phoebe als het broedblok erin hangt  8). Ben erg benieuwd...

Groetjes, Lieke  :)