10 mei 2025, 04:50:25

paar vraagies

Gestart door geert sterkens, 1 september 2003, 00:05:10

« vorige - volgende »

geert sterkens

kan je valkjes afleren om meubels af te bijten.en nog iets raars als ik over zij oortjes aai word zijn nek langer en zijn mond gaat open.en als je 1 valkje hebt hor kan je die niet eenzaam laten worden met veel speelgoed?maar ik kan niet goed inrichten ::) ;D.mijn kooi staat hier op de site de eerste van de voorlaaste rij.hoe zou jij het doen                                    ps:wij hebben 2 glazen deuren en ik ma er niks opplakken wat moet ik doen

geert sterkens

maar als je nu de kooi heel de dag laat openstaan ligt het huis dan niet vol poep :D

Kolkkie

Hoi Geert,

Het knagen aan meubels valt eigenlijk niet af te leren. Coco heeft mijn bed al heel erg onder handen genomen. Alles wat ik probeerde hielp niet, alleen als ik het hele bed onder de dekens krijg. Maar dan is mijn laken niet meer veilig.

Dat je valkjes nek langer wordt en hij gaat geeuwen is heel normaal. Je gaat dan met je vinger over 1 oortje heen. Dat zorgt voor drukverschil, en daarom geeuwen ze.

Speelgoed kan helpen om je valkje niet te laten vereenzamen. Ik ben ervoor om je valkje veel aand8 te geven of om er een 2de bij te nemen.

Naar die kooi zou ik nog ff naar moeten kijken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi Geert,

Waar moet die kooi precies staan?

Het is niet verstandig om de hele dag de kooi open te laten staan als je er niet bent. Valkjes knagen overal aan. Het zou betekenen dat ze waardevolle papieren ruineren. Ook zouden ze stroomkabels door kunnen bijten, met hele nare gevolgen van dien.
Zo zijn er nog een heleboel dingen te bedenken waarom ze niet alleen uit de kooi moeten als je er niet bent.

Als je er wel bent is het nauurlijk geen probleem :).

Met de poep zal het denk ik wel meevallen, want vaak hebben ze vaste plekjes. Daar zal je bijv. wat keukenrol neer kunnen leggen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006