27 april 2024, 23:15:32

nieuwe dagboek kweek 2007

Gestart door remco1976, 6 april 2007, 10:09:28

« vorige - volgende »

remco1976

hoi allemaal,

zal proberen jullie op ge hoogte tehouden hoe het verloopt met mijn kweek 2007.ik heb veel nieuwe vogels en koppels aan geschaft en daar koppels van gemaakt.meeste kweekkoppels van vorig jaar zitten bij nieuwe eigenaren.dit omdat ik dit jaar meer verschillende mutaties kweken wil.heb nu zon 70 valken.en daar zitten zeker 25 koppels van bij.kweek net als vorig jaar in broedkooien,heb er daar 10 van.daarin zitten momenteel de volgende koppels,

kooi 1 fallow witmasker man/bronze fallow pop
kooi 2 witmasker man/witmasker pop
kooi 3 albino man/cinnamon witmasker pop nu 4 jongen 2 albinos en 2 cinnamon witmaskers
kooi 4 cinnamon geelwang man/cinnamon opaline pop
kooi 5 bronze fallow man/onbekende mutatie pop
kooi 6 getekende witmasker man/cinnamon opaline witmasker pop heeft nu 4 jongen.2 bonte witmaksers/2 opaline witmaskers
kooi 7 fallow witmasker man/opaline fallow pop
kooi 8 bonte fallow man/onbekende mutatie pop heeft nu 1 jong en nog 4 eitjes.
kooi 9 fallow witmasker man/geparelde pop heeft nu 4 jongen 1 geparelde 1 bonte 2 fallows
kooi 10 fallow witmasker man/fallow witmasker pop heeft nu 1 jong en nog 4 eitjes
kooi 11 wildkleur geelwang man/cinnamon opaline geelwang pop.

buiten zitten verschillende koppels zoals,
getekend
geelwang
lacewing
lutino
witmasker
fallow

hou jullie op de hoogte

gr.remco

remco1976

hallo allemaal.

even ter info,

er zijn weer 2 eitjes uitgekomen,zijn rood ogen.dus zal dit fallow moeten zijn.verder heb ik vandaag de broedblokken voor buiten weer opgehaald,en zal ze deze week goed gaan ontsmetten.en weer ophangen.

gr.remco

Valerie

Hee remco,

Gefeliciteerd met de eitjes! Veel succes met het broedseizoen. Hier is het nog niks, maar ik wacht nog op de ringen (zou mail krijgen over wanneer en hoe ik betalen moet). Dan pas krijgen Daffy en Valko een blok en zet ik ze in de jockkooi.

Heb jij ook een uitnodiging gekregen voor de ledenvergadering van de vogelbond? Ga jij daar heen?

Groetjes,

Valerie



Riny

Hoy Remco
Het wordt de komende dagen prachtig weer, om broedblokken buiten te laten drogen.
Dan kan daarna het feest bij jou ook beginnen.
groetjes Riny


remco1976

hoi valerie,

ik zou ze wel vast een blok geven als ik jouw was,voor de eitjes uitgekomen zijn ben je toch al 20 dagen verder,en dan ringen kan pas als ze ongeveer 8รก10 dagen oud zijn.dus heb je tijd genoeg om de ringen tekrijgen.ik ga zeker na de vergadering toe,als ik jouw was zou ik ook zeker even gaan.is wel leuk en informatief.zo koom je teweten wat de vereniging allemaal gaat doen dit jaar.

hoi riny,

de blokken zijn ontsmet met halamid,wel sterk spul.nu zijn ze zoals je al zegt,goed aan het opdrogen.hopelijk blijft het mooi weer,maar dat weet je hier in NL nooit.de broedkooien zijn allemaal al in gebruik,daar zitten ze verwarmd in de schuur.

gr.remco

Valerie

Hoi Remco,

Ik zat te denken, als ik er in m'n eentje heen moet en ik ken daar niemand...
Maar als jij gaat, ga ik ook wel. Ik ben tot nu toe die dag nog vrij. Dan ga ik wel op de fiets. Mss kunnen we daar afspreken? Dan zit ik niet alleen. ;)

Ik zal kijken voor het blok, moet eerst meten en een paar nieuwe schroeven halen. Dan kan de jockkooi in elkaar en kan ik ze apart zetten. Anders gaan de anderen mee het blok in, zeker Peppie en Kyla.  :-X
Wanneer ontworm jij de vogels? Want die van mij zijn nu al een goed aantal keer buiten geweest.