1 november 2024, 00:46:09

*-*Mijn vriendje Gino*-*

Gestart door Christine, 5 april 2007, 09:56:22

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Christine

Leuke foto's. En hier wordt een slipketting afgeraden. Je zou eventueel wel voor een halve slip kunnen kiezen, die zijn wel heel fijn.

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 29 augustus 2007, 16:55:56
Hoi Christine

Leuke foto's. En hier wordt een slipketting afgeraden. Je zou eventueel wel voor een halve slip kunnen kiezen, die zijn wel heel fijn.

Mara

Zo eentje heb ik.
Dus ja, hier wordt het wel aangeraden... Maar misschien toch eerst eens navragen en dan met een snoepje verder oefenen?? ::)
Ik weet anders niet hoe ik hem aan het luisteren moet brengen hoor! Hier luistert hij enorm goed en heb ik er geen last van!
Maar het is gewoon het moment dat hij ginder andere honden ziet... :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Hey Christine,

een speeltje bij je hebben is nooit verkeerd. Hiermee kun je Gino proberen af te leiden als hij een andere hond ziet. En doe zelf ook enthousiast he, dan ben jij interessanter dan de andere hond.

Ik heb puppycursus van Martin Gaus gedaan, met behulp van een clicker. Hierbij wordt absoluut geen gebruik gemaakt van een slipketting. Ook de theorie was enorm interessant, hierdoor begreep je het gedrag van de hond ook veel beter.
Beloon Gino als hij het goed doet, en als hij het niet goed doet, negeer je hem. Want ook "foei" zeggen is een vorm van aandacht. En negeren vinden ze niet leuk!

Christine

Citaat van: Rianne op 29 augustus 2007, 18:08:30
Hey Christine,

een speeltje bij je hebben is nooit verkeerd. Hiermee kun je Gino proberen af te leiden als hij een andere hond ziet. En doe zelf ook enthousiast he, dan ben jij interessanter dan de andere hond.

Ik heb puppycursus van Martin Gaus gedaan, met behulp van een clicker. Hierbij wordt absoluut geen gebruik gemaakt van een slipketting. Ook de theorie was enorm interessant, hierdoor begreep je het gedrag van de hond ook veel beter.
Beloon Gino als hij het goed doet, en als hij het niet goed doet, negeer je hem. Want ook "foei" zeggen is een vorm van aandacht. En negeren vinden ze niet leuk!

Idd ook al als hij bijt negeer ik hem hier thuis.
Maar op de hondenschool is negeren jammer genoeg niet van toepassing.
Ookal omdat ik daar de eerste keer met hem kwam vond ik wel dat ze konden zeggen dat ik de theorie les moest volgen!!
Zelfs dat wist ik niet eens. :-\
Ik was die dag flink teleurgesteld in de instructeur... :-\
Dan hoop ik dat het zondag toch veel beter gaat!
Hij doet thuis zijn oefeningen perfect dus het zal wel de drukte zijn!!

Christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Bello

Toen ik met mijn hond (nu al een heeeele tijd geleden overleden) op de hondencurcus zat gebruikte ik ook een slipketting, maar deze werkt alleen goed als de hond aan de juiste zijde loopt en de ketting natuurlijk ook aan de juiste zijde zit.

Ik bedoel dus dat  je ketting aantrekt op het moment dat dit nodig is en dan losser gaat zitten als dit niet nodig is.

Weet je wat ook werkt? stukje frincandel in je sok stoppen, dan volgt de hond ook

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mara

Hoi Christine

Ik heb het ook al eens meegemaakt dat er met een slipketting een hond zichzelf bijna wurgde omdat de ketting zo smerig was dat hij niet meer terug schoot nadat hij was aangetrokken, gelukkig niet bij mijn eigen hond hoor! En het schijnt dat slipkettingen ook niet altijd evengoed zijn voor de nek van een hond. Succes ermee

Mara

Christine

Wat ik sowieso ga doen is zijn grote snoep meenemen!!
Dan hem belonen met de kleine snoepjes als hij iets heel goeds heeft gedaan.
Dit gaat kan HOOP IK wel lukken...
De instructeur eiste gewoon veel te veel van ons.
Ik had met een vrouw gesproken..
Die zei het zelf dat ze niet kunnen verwachten van een pup dat daar voor de eerste keer komt dat die METEEN gaat luisteren!!
Zelfs een klein kindje doet dat ook niet... Die speelt gewoon rustig verder en moet je van het spel weg krijgen...

Christine

Christine

Op de hondenschool gaat het nu al veel beter!
Zondag was hij helemaal weg gelopen... De geleiders (het waren een stuk of 5) waren mee aan het helpen om hem terug "vast" te krijgen... Toen dachten ze dat hij helemaal niet hoorde...
Zoals de meeste mij kennen had ik op dat moment de moed niet meer om verder te gaan...
Toen vroeg die vrouw die me op dat moment even opvolgde of hij wel zonder lijn kon lopen... Dat is hier dus niet het geval omdat hij dan weg loopt...
Dus mochten we vanaf zondag elke dag oefenen op het parcours van de hondenschool!! Dat vind Gino zo geweldig!!
Hij komt nu zelfs op commando naar mij toe!!
De eerste avond dus zondag na de les... zijn we terug gaan trainen!
Maar toen liep hij echt helemaal weg en zat in de puppyweide.
Daar moeten ze trainen en mogen ze echt los lopen...
Ik kreeg hem amper vast en hij begon echt te grommen tegen mij :-\

Maandag ging het natuurlijk al iets beter!
We hadden hem eerst even los laten lopen en dan meteen terug zitten roepen!!
Vol enthousiasme kwam hij aangelopen!! Ik had wel koekjes vast dus dat had hij al snel door! :P

Gisteren ging het ook veel beter! Hij liep zonder de lijn en volgde mij ook, waar ik ging, ging hij mooi met mij mee!! ;D
Dan had ik hem een parcours geleerd de maandag, hij ging er terug over zonder dat hij aan de lijn was :o Op een moment sprong hij van die parcours af :o :o
Hij had zich al een geluk niet bezeerd! ::)

Vandaag gaan we nog eens zien of hij het goed kan!!
Tevens heb ik ook zijn eerste "melk"tandje! ;D ;D
Er zitten nog drie losse tandjes, even snel zijn en dan heb ik ze alle vier!

Morgen is het de grootte dag voor Gino! Dan is het les en ben ik benieuwd of hij het deze keer wel goed doet...

Ik hou jullie op de hoogte
Christine :D

Bello

Vraagje

Wat bedoel je met een parcours lopen?

Toch geen behendigheid met hindernissen?

Daar is hij nog te jong voor normaal mogen ze dit pas vanaf een jaar.

Groetjes Dorothé

Ja het zijn slimme honden hoor, bordercollies en kunnen goed luisteren (als ze willen en het leuk vinden).
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Christine

Pfff het loopt nog altijd niet hoe het moet...
Op de honden school niets contact met hem, geen aandacht etc...
Thuis is hij een super hond!
Hij luistert enorm goed, maar dat wisten jullie al...
Donderdag ben ik terug geweest voor de ultieme test... Maar daar wederom wou hij niet luisteren...
Ineens sprak me één van die individueel aan.
Die zei ineens dat Gino geen enkele band met mij had!
Dit omdat hij meer interesse had in andere honden en zelfs ook mensen...
We zien hier (begrijp dit als Gino) bijna geen bezoek...
Alleen maar de overbuur en soms eens één van zijn honden die over de hek springen bij hem om bij Gino te zijn (moederinstinct)
Voor de rest, als we hem buiten los laten (wat dus niet mogelijk is) loopt hij naar de buren naast ons.
Maar echt hier blijven doet hij dus niet echt...
Achteraf als hij uitgelopen is komt hij zelf wel even af..
Maar dus niet zo prettig om hem in de tuin te houden...
Aangezien hij hier dus al niet kan los lopen zonder zijn lijntje, is hij in de hondenschool één en al drukte omdat hij andere honden ziet en zich eens kan uitleven (niet dat wij op appartement zitten, maar mijn papa wil echter niet alles afspannen... Kost veel te duur en de buren zien het niet zitten)
Ik had dus de hele week geoefend om hem te laten komen op de hondenschool zelf. Er was niemand dus had hij alleen oog voor ons! Dat lukt wel heel goed dan maar als er dan ook één hond in de buurt is, lukt het helemaal niet meer.... :-\ :-\
Zondag gaat mijn papa verder doen met de hondenschool!
Ik ga wel mee enzo maar wil dit hoofdstuk van mij te laten afbreken even achter de rug laten!!

Christine...

Even op jou Dorothé,
Het is niet de behendigheid waar hij over moet springen maar gewoon de puppy toestellen waar hij wel op mag...
Dat deed hij zonder we het vroegen en dat vond hij super leuk!
Dus niets om me zorgen over te maken, maar wel de hoogte van dat spel  :o
Hij springt daar af en dat is zeker niet goed voor zijn heupjes etc.
Christine

Christine

Even over iets veel anders!!
Maar dit is enorm leuk nieuws..
De woensdag voelde in spontaan aan de tandjes van Gino.
Bleek dus dat de eerste vier (twee boven en twee onder) los stonden...
Ik had het geluk van één tandje te kunnen nemen ;)
Die hing scheef en klaar voor uit te vallen, tja dan maar uittrekken!!
Gino is dus bezig met zijn tanden wissel, ondertussen heeft hij een gaatje van boven (de eerste twee zijn eruit) de andere twee hangen nog los maar zijn VEEL kleiner dan die van boven...
De donderdag was het tweede vanboven weg, dus die heb ik jammer niet!

Christine

Bello

Hoi Crhistine

Ja wat willen ze daar nu op de hondenclub?
Het is nog een speelse pup.

Maar naar wie luistert hij het beste thuis?
Kan zijn dat Gino zich hoger in rangorde voelt als jij (misschien).

Enne hij is aan de tandwissel dus de puberteit komt er ook nog aan ;)

Ja hier komt er ook bijna niemand en dat kunnen we aan de valkjes merken, dus dant kan ik goed voorstellen.

Probeer met Gino eens naar een stad te gaan (probeer dit regelmatig te doen) daar word hij door alles afgeleid, of als het kan bij een sypermarkt buiten gaan staan waar veel mensen komen en lopen.....

Enne als hij zoooooo  ondeugend is op de school dan vind hij het er wel HEEL LEUK wabt een bibberende hond naast je die overal bang voor is, is ook niets.

Wou dat ik je kon helpen.......
Een pup is een pup en die moet gewoon alles leren, de een doet het sneller als de ander.

oke dan is het goed want behendigheid mogen ze pas als ze goed volgroeid zijn( of 1 jaar zijn).

En ze moeten goed kunnen luisteren, ik heb met mijn Fifi een (helaas had ze die naam al toen wij de 7e eigenaar werden) groot soort Yorkshire terrier ook behendigheid gedaan en ook wedstrijden en zo, en daar heb je gewoon goede begeleiding bij nodig.

Dorothé

Christine

Begeleiding genoeg!
Gisteren heeft hij door een hoepel gesprongen.
Niet al te hoog maar hij deed het toch enorm graag!!
We gaan nu niet meer naar de hondenschool.
Ook loopt hij niet meer weg en kan hij gerust buiten rond lopen.
Dit allemaal dankzij elektronische afspanning, ook behulp van vlagjes!
Waar dat de vlagjes zijn weet Gino nu al dat hij er niet door kan!

Hij wisselt nog altijd heel goed zijn tandjes.
Wel is hij twee weken geleden heel ziek geweest!
Hij had tot 40°C koorts en een lichte kennelhoest... Hoe hij het gekregen heeft weet ik niet maar daar is hij gelukkig vanaf!
Dankzij een AB-kuurtje.

Groeten
Christine

Christine

Ik ga toch nog maar een update bijhouden van de avonturen van Gino!
Ondertussen is Gino al aardig gegroeid en heel slimmer geworden.
We zijn gestopt met de hondenschool omdat ze me daar enorm aan het kwetsen waren.
Sinds we gestopt zijn gaat het alsmaar beter met Gino.
Inmiddels is hij al zeven maand en hij loopt mee naar buiten zonder aangelijnd te zijn en luistert dan super goed naar de commando's Hier, dicht en blijf.
Hier een paar foto's!
Ik wordt niet verwend hoor!

Ook rond de sfeer van de kerst natuurlijk!

We merken wel dat Gino al groter is dan zijn eigen mama!
Vorige maand was hij al 53cm! Als hij zo door blijft gaan wordt hij echt wel een mooie grote jongen. Ik ben echt benieuwd hoe lang zijn haar gaat worden! Ook ben ik opzoek geweest naar zijn stamboek foto's van zijn familie!  ;)
Groetjes
Christine
Pootje Gino

Sally

Hallo Christine,
Eerst en vooral: waaw Gino is nogal gegroeit zeg, t is echt al ne grote jongen aant worden. En zo'n lief kopje. Tis echt ne mooierd!

Ook is het leuk om te lezen dat het echt wel goed gaat met Gino, en zo goed dat hij al zo goed luisterd!
Tis echt ne lieverd precies.. En nee ze.. dieje wordt zeker niet verwend :D

Groetjes Sally