6 mei 2025, 20:12:59

*-*Mijn vriendje Gino*-*

Gestart door Christine, 5 april 2007, 09:56:22

« vorige - volgende »

Christine

Citaat van: Anja op 13 juli 2007, 15:06:53
Hoi Christine,

ze zullen echt wel genoeg water en voer bij de puppies zetten hoor, daar zou ik niet bang voor zijn.
Nog een dikke week en dan is hij bij jou.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn over de puppie school.

Groetjes Anja

Achja misschien heb je wel gelijk!
Ik maak me gewoon teveel zorgen en hoop dat hij zo vlug mogelijk bij mij is!
Daarstraks zat ik met een speeltje in mijn handen :-[
Dat speeltje is voor hem als hij volgende week hier is!
Ik maak er dan wel een foto van...
Hier even de site van de hondenschool ;)
http://www.hondenschoolpavlov.be/
Annelies zei dat ze daar streng zijn...
Bij Eefje toen ze naar de hondenschool ging zijn ze ook ergens geweest, daar gingen ze met de stok achter de pups en honden als ze niet luisterde!
Daarom dat ik zo onzeker ben en echt de juiste keuze voor hem wil.. ::)
Ik hou jullie wel op de hoogte over zondag.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Christine

Het komt steeds dichterbij dat Gino van jou is.

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 14 juli 2007, 13:27:39
Hoi Christine

Het komt steeds dichterbij dat Gino van jou is.

Mara

Yep!!
Volgende week zaterdag is het zover!
We zijn er de hele tijd over bezig en ik denk zelfs voor huisregels op te stellen voor wat en niet mag met Gino..
Beetje praktische regelingen zodat we hetzelfde toelaten en ook hetzelfde zeggen tegen hem!
Bevoorbeeld: Gino bijt graag aan schoenen, om op dat moment hem te corrigeren zouden we het woordje "foei" kunnen gebruiken.
Of als hij iets was heeft wat van hem is maar we willen het even nemen en dan weer weg gooien ofzo zouden we het woordje "los" kunnen gebruiken.
Ook als hij van mij niet op de zetel mag gaan zitten en van papa of mama wel (of van broer) dan weet hij ook niet meer wat hij mag en niet mag...
Snap je??
Gewoon een paar nutige dingen wat we echt nodig hebben voor hem goed op te voeden! ;)

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anja

Hoi Christine,

Dat is heel goed hoor. Doggy luistert heel goed naar het woordje foei en ze weet dat ze dan iets doet wat niet mag.
Duidelijke en korte woorden hebben ze al snel door.
Verder als hij iets goed doet zou je hem uitbundig kunnen belonen. Ik doe dat door te zeggen goed zo en een aai over haar bolletje. Ook krijgt ze dan een puppiekoekje. Dat werkt heel goed als je hem zindelijk gaat maken.

Veel succes.

Groethjes Anja

Christine

Citaat van: Anja op 14 juli 2007, 19:09:34
Hoi Christine,

Dat is heel goed hoor. Doggy luistert heel goed naar het woordje foei en ze weet dat ze dan iets doet wat niet mag.
Duidelijke en korte woorden hebben ze al snel door.
Verder als hij iets goed doet zou je hem uitbundig kunnen belonen. Ik doe dat door te zeggen goed zo en een aai over haar bolletje. Ook krijgt ze dan een puppiekoekje. Dat werkt heel goed als je hem zindelijk gaat maken.

Veel succes.

Groethjes Anja

Ook hebben ze gezegt dat ik zijn eigen eten ook mag gebruiken voor te "belonen" maar uiteraard niet teveel snoepjes geven...
Vooral heel goed belonen bij elke "daad" dat hij goed heeft gedaan!
Dat ga ik ook proberen.
Papa zei dat ik zelf een paar huisregels moest maken en dat hij dan ging zeggen dat hij er mee akkoord was of niet..
Dat is dus niet wat ik wou..
Achja, koppige papa :-\

Misschien dat jij een paar "regels" weet??

Anja

Hoi Christine,

Er moet dus duidelijkheid zijn of Gino wel of niet op de bank mag.
Ook wat hij wel en niet mag hebben en wat je hem geeft om te belonen. Zorg iig dat jullie op 1 lijn zitten en blijf heel consequent.

Als je gaat wandelen kun je het woord stop gebruiken om hem te laten stoppen als je oversteekt en het woord gaan om over te steken.
Verder het woord zit om te gaan zitten en het woord laag of lig om te liggen.

Groetjes Anja

Christine

15 juli 2007, 11:33:37 #126 Last Edit: 15 juli 2007, 11:39:53 by Christine
Citaat van: Anja op 14 juli 2007, 19:46:45
Hoi Christine,

Er moet dus duidelijkheid zijn of Gino wel of niet op de bank mag.
Ook wat hij wel en niet mag hebben en wat je hem geeft om te belonen. Zorg iig dat jullie op 1 lijn zitten en blijf heel consequent.

Als je gaat wandelen kun je het woord stop gebruiken om hem te laten stoppen als je oversteekt en het woord gaan om over te steken.
Verder het woord zit om te gaan zitten en het woord laag of lig om te liggen.

Groetjes Anja

Of het woordje neer om te gaan liggen  :P

Vandaag wezen kijken naar de hondenschool.
Het is er super!
We hebben daar enorm veel honden gezien..
Ook hebben we pups aan het werk gezien.
De basisoefeningen van een pup zijn:
voet
zitten
liggen
dan moeten ze nog eens gaan zitten.
Daarna gingen ze het bos in om even te gaan wandelen! Zo leren ze hoe de pups naast je moet lopen etc!
Ik heb ook Agility gezien!
Dat sprak me toch enorm aan!
Ik weet dus wat te doen met Gino als hij ouder is ;D
Hondenschool Pavlov is dus geweldig!
Ik ben tevreden...

Dus nog 6 dagen en ik mag hem gaan halen!
Dan moeten we samen met hem drie dagen daarna daar de da voor zijn inenting.
De zondag de 29ste moeten we naar een BBQ!
We kunnen hem met gemak meenemen! ;D Dat vind ik dus geweldig!
Hij mag daar vrij rondlopen en spelen etc.
Dan de 5de augustus moeten we naar een familiefeest, ik zie het dus niet zitten om hem hier te laten...
We nemen hem dus mee!
Ik ga wel vragen of hij ergens binnen mag liggen in zijn bench. Dus een goede les om te leren alleen te blijven! ;) Ik ga dan wel regelmatig kijken wanneer ik kan! OOK als ik NIET kan ga ik hem buiten laten enzo..

Christine

Gisteren heb ik een smsje gekregen van Annelies!!
We mogen Gino zaterdag rond 10u :o al ophalen ;D
Betekend dat ik zaterdagmorgen druk in de weer ben!
IK moet de kamervoliere verhuizen, de bench klaar zetten, zijn bakje met eten etc klaar zetten...
Nog even en dan is het zo ver!!
Welgeteld nog 3 dagen! ;D

*Yvon

Hoi hoi

Kan je nog wel slapen??  ;) ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Christine

Wie sprak er nou weer van slapen??
Is dat nog nodig?? :o
Neen eerlijk gezegd.
Ik heb de laatste nachten bijna niet geslapen.
Ook al als ik laat "zie 23u als laat ::) ) ga slapen wordt ik toch een paar keer in de nacht wakker...
Dan staan men wekkertje rond half 8 ::)
Achja, ik zou eigenlijk goed moeten slapen tegen dat Gino hier komt.
De eerste dagen misschien geen nachtrust.
Zaterdag moeten we een stop maken (als we richting huis willen) richting de dierenwinkel... Het had iets met Gino te maken hoor..
Pfff weet het dus niet meer...
Dat wordt dus weer even nadenken :-\

Christine

Vandaag weer eens vroeg wakker!
Mijn wekker stond rond 8u!
Neen, ik moest weer percee vroeger wakker worden.
Het is wel een half uurtje vroeger maar slapen zat er niet meer in.
Ik was klaar wakker!
Misschien omdat het nog 2 dagen wachten is ofzo??
Zaterdag wanneer we heb opgehaald hebben moet ik nog even naar de dierenwinkel en deze keer weet ik voor wat! ;D

Voor de valkjes nog snoepstaafjes, caviaeten
en dan voor Gino een tekentang... We hebben hier namelijk op de meeste plaatsen hoog gras. :-\
En van mama krijgt hij nog een speelgoedje ;D

Mara

Hoi Christine

Het begint spannend te worden....

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 19 juli 2007, 13:10:35
Hoi Christine

Het begint spannend te worden....

Mara

Het is nu al namiddag...
Morgen even naar de familie. Zo is de dag ook weer sneller om!
Dan 's avonds weg met men ouders...
Daarna even proberen door te slapen tot zaterdagmorgen..
Ben benieuwd ;)

Christine

Morgen is het zover! ;D
Ik ben benieuwd hoeveel voer we krijgen anders moeten we meteen terug naar de dierenwinkel... :-\
Niet echt dat het ver is, maar is wat moeilijk met de pup...

Gisteren zijn we dus even gaan shoppen voor Gino.
Ik was best teleurgesteld.
We zijn in twee winkels geweest voor een speelgoedje wat niet piept! :o
Geen enkele winkel had een mooi speelgoedje zonder piepgeluidjes...
Ook had mijn papa iets vast en zei, eeeh het piept niet.
Ik even nachecken en ja... het piepte ook..
Dan maar een botje gekocht voor als hij wat wilt kauwen ofzo.
Hij heeft wel een dik touw in een mooi kleurtje maar hoop dat hij dat graag heeft...

Morgen een update MET FOTO'S ;D ;D