3 mei 2025, 18:08:08

Plek onder vleugel

Gestart door Anja, 8 april 2007, 12:16:38

« vorige - volgende »

Anja

Hallo,

Vanochtend toen ik mijn valkjes ging douchen zag ik dit onder de vleugel van Yiba. Kan iemand mij vertellen wat dat is?
Het lijkt me geen wond die heeft gebloed. Er lijken nieuwe pennen uit te komen.
Yiba is van eind juli 2006 dus bijna 9 maanden.

Alvast bedankt.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

De foto is niet echt duidelijk (of ik zie niet meer goed heb net naar een zwart met rood scherm gekeken) maar ik kan je zo even geen antwoord geven. Ik hoop dat iemand anders wel een antwoord heeft, misschien dat het te maken heeft met het feit dat er nieuwe veertje doorkomen en het is een beetje geïrriteerd?

mara

Saar

Kan het geen schaafwondje zijn?
Groetjes Saar :-*

Anja

Hoi Saar,

Ik weet het niet. Moet ik hier iets aan doen of gewoon zo laten. Ik zal kijken of ik straks nog duidelijkere foto's kan maken.
Volgens mij heeft ze er geen last van want ze doet alles gewoon. Iig dank je voor het antwoord.

Hoi Mara,

Toch bedankt voor je antwoord.

Mara

HOi Anja

Graag gedaan hoor. Misschien als je een betere foto kan maken dat ik misschien een beter antwoord kan geven.

Mara

Anja

Hier nog wat foto's. ik hoop dat deze duidelijker zijn.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Lijkt me geïrriteerd door de nieuwe veertjes.

Mara

Romy

Hoi Anja

De tweede reeks foto's zijn duidelijker dan de eerste, maar ik weet ook niet goed wat het zou kunnen zijn.
Je zegt dat het niet lijkt op opgedroogd bloed van een wond. Waar komt de rode kleur vandaan denk je? Zit die rode kleur op haar velletje? Of zit de kleur op (of in) de uitkomende veren?
Als ik de foto's zo zie, lijkt het mij toch een beetje op een wondje. De veren die uitkomen lijken wat donker. Zit er bloed in de schacht? Verder lijkt mij het velletje er rondom wel goed, dus niet echt rood. Mij lijken alleen de uitkomende veren wat vreemd rood.

Ik vroeg m'n vriend of hij kon zien wat het was. Hij is een volkomen valkjesleek en misschien dat hij daardoor beter zou kunnen zien wat het is? Toen ik hem de foto's toonde vroeg hij mij : zit daar een teek? Nou, ik kan het niet zo goed zien, maar zou het kunnen? Vooral op de tweede foto lijkt het iets bolvormig roods te zijn...
Dit zou mij sterk verwonderen, aangezien je valkjes binnen zitten, maar wou het toch nog even vermelden, voor de zekerheid.

Ik vraag me ook af : op de eerste foto's lijken er ook wat veertjes weg op de vleugel zelf. Op de tweede reeks foto's zie ik dat niet meer?

Als het geen teek is, zou ik het elke dag even bekijken en zien hoe het evolueert. Het LIJKT mij niet echt ernstig, maar ik zou het dus zeker in de gaten blijven houden.

Ik hoop dat je hiermee iets bent? En anders hoop ik dat iemand anders je het juiste antwoord kan geven...

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Nadat ik je antwoord heb gelezen ben ik gelijk weer gaan kijken. Ik kan met zekerheid zeggen dat het geen teek is. Het rode is haar huid en het zwarte zijn de doorkomende pennen. Ik zag ook dat het nu al stukken minder was.
Heel erg bedankt voor het antwoord en voor het meedenken.
Ik ga het elke dag controleren maar ik denk dat het, net als Mara al noemt, dat het geirriteerd is door de nieuwe pennen.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja en Romy

Het is geen teek, daar waren mijn vader en ik het al over eens alhoewel ik de gedachtengang van je vriend Romy, wel kan volgen. En het was zeker geen verkeerde gedachtengang. Ik denk dat het een irritatie is zoals wij die ook kennen.

Gelukkig is het al wat minder geworden Anja.

Mara

Anja

Ja gelukkig wel. En ik ben ook heel blij dat het geen teek is.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben ook erg blij dat het geen teek is! Dat zou echt heel vervelend geweest zijn...

Waarschijnlijk zal het inderdaad irritatie zijn. Gelukkig is het al beter geworden. Dat wijst toch wel uit dat het geen wonde is, want dat wordt niet beter op enkele uurtjes tijd natuurlijk.

Ik hoop dat het snel beter wordt en de irritatie over gaat!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi  Romy,

Ik ook en idd is het dan geen wond want die trekt niet weg na enkele uren.
Gelukkig maar.

Groetjes Anja