5 mei 2025, 16:46:37

2 popjes 1 man

Gestart door Theo_Hoorn, 31 maart 2007, 18:40:42

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

ik heb sinds 1 dag er een 3de valkje bij mn 2 popjes..

GieG is nu opeens terwijl ik al 2 weken er een broodhokje bij had.. nu vollop het broedhokje aan t inspecteren

ik heb 2 popje en sinds vandaag er een mannetje bij

GieG inspecteert vandaag vollop...
is dit liefde? op t 1ste gezicht??

alleen mag Macho er niet bij in de buurt komen

en CoKo is een poppie dus die zal ze niet roepen..

raar GEDACHTTE!!!
maar zal ze mij roepe? ze kijkt me hele tijd aan komt dicht bij de tralies enz?

Theo_Hoorn

WAT TE DOEN..

ik heb 2 popjes en sinds vandaag 1 man..
de man KAN een broer zijn van de andere pop..

omdat ik ze vrij snel achter mekaar had gekocht

dat ze broer en zus zijn is 99% procent dus gewoon ja
nu lijkt t of broer en zus mekaar niet meer kent

ik had zus 2 mnd terug gekocht , en zag broer zitte , maar ik kocht er eerst 1.. , en nu later heb ik broer dus gekocht.. maar broer en zus lijken elkaar niet meer te kennen??
kan dat?

nu is broer.. heel geinstresseerd in mijn 2de popje.. die ZEKER geen zus is

wat moet ik doen? scheiden of gewoon bij mekaar laten zitten

popje die geen zus kan zijn ging vandaag voor t eerst bij t broedhoek kijken terwijl die al 2 a 3 weken hangt nu er een man bij is , doet ze geintresseerd maar jaagt ze broer nog weg.. en komt ze dicht bij de tralies en naar mij kijken echt zo van kom je , en kleine piepjes maken??

Rianne

31 maart 2007, 19:12:21 #2 Last Edit: 31 maart 2007, 19:14:26 by Rianne
Hoi,

valkparkieten vormen heel makkelijk een koppel met hun broer of zus of ouder, ze kennen namelijk geen familiebanden wat dat betreft. Wil je echt dat de onverwante valken een koppel worden, kun je ze het beste apart zetten en voor de zus een andere man kopen. :)
Ik heb je vragen even samengevoegd, ze komen vrij overeen. :)

Als beide valkjes broeds zijn kan het zijn dat er al snel gepaard wordt. Of je dan bevruchte eitjes hebt is wel afwachten.
Je valkje zal niet direct naar jou roepen om te paren, alle popjes maken die piepgeluidjes.

Theo_Hoorn

Broer wil van Zus niets weten

maar wel van de andere POP

de andere poep maakt piep geluidjes ik geloof best dat dat normaal is.. maar de BROER jaagt ze weg
en ze komt dicht bij de tralies echt strak naar mij kijken

ik weet best wanneer me valkje van mij aandacht wil
Broer heb ik pas sinds vandaag..

maar mn vraag ook was.. zal zus haar broer herkennen en broer zn zus??

ze zijn ongeveer 2 mnd uit elkaar geweest?

Rianne

Ik weet ook niet in hoeverre ze een goed geheugen hebben wat 'ik heb jou eerder gezien' betreft ;) Zou het iets uitmaken als ze elkaar wel of niet herkennen?
Het nieuwe valkje is er net, ik vind het niet zo vreemd dat die andere valkjes wegjaagt.

Riny

Hoy GieG_CoKo
Eigenlijk was het verstandiger geweest als jij je nieuwe valkje een tijdje apart gehouden had(quarantaine)
Als je nieuweling dat een ziekte onder de leden heeft, worden je 2 andere valkjes tenminste niet ziek.
Valkparkieten laten pas heel erg laat zien dat ze ziek zijn.
Ik denk niet dat broer en zus elkaar herkennen.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

Mijn reactie

W'rom ga je dr gelijk vanuit dat  1 van me valkjes ziek zijn..

dat vind ik te negatief

broer komt precies uit t zelfde hokje as waar ik zus vandaan had.. 

dus ik ga niet te negetief denken dat 1 van de 2 ziek is

en wrom gelijk erbij omdat k zus ook gelijk bij GieG had gedaan ( POPJE )

t zijn de meeste vredelieve vogels die k ooit gezien heb!!

drom dus

Lin

een valkje dat ziek is kan je uiterlijk niet altijd zien. Daarom plaats je die eerst in quarantaine.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7165.0.html

Maar je hebt die valkjes nog maar net bij elkaar dan moet je zeker nog maaden wachten voordat er een koppel komt. En dna moet je nog kijken of je koppel niet te jong is. Als dat niet zo is dan begin je tijdig met voeding aan te passen en veel informatie door te lezen dan pas hang je een blok op.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Citaat van: GieG_CoKo op 31 maart 2007, 20:30:57
Mijn reactie

W'rom ga je dr gelijk vanuit dat  1 van me valkjes ziek zijn..
dat vind ik te negatief

Hoy GieG_CoKo
Ik ga er niet van uit dat je nieuwe valkje ziek is, maar het zou kunnen.
Jij weet ook niet waar dat valkje allemaal mee in contact gekomen is.
Ik wil je alleen een goede raad geven.
En voorkomen is nog altijd beter als genezen.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

oke oke.. aardig van je..

goed dat je me op de hoogte ervan stelt

maar t zelfde as dat ik zo makkelijk en vaak lees dan prik je tog even de eitjes lek :S dan gaat er echt nare gevoel door me heen..

maar t mannentje is er sinds gister bij , nou piept t popje dat niet de zus is bij t hokje.. en jaagt t nieuwe mannentje gelijk weg die geinstresseerd doet..  , en gaat vervolgens dicht bij de tralies zitten om reactie van mij..

doe ik te vogel? ofzo met me valkjes??

Riny

Citaat van: GieG_CoKo op  1 april 2007, 03:57:59
doe ik te vogel? ofzo met me valkjes??

Hoy Theodorus
Het is dat je er zelf om vraagt wat we er van vinden.
Nu ben ik altijd heel erg eerlijk en direct in mijn antwoorden, dus ook tegen jou.
Ik vindt dat jij de valkparkieten eerst aan elkaar moet laten wennen op een rustige manier, en in hun eigen tempo.
Ook raad ik je aan om goed te lezen op het forum over het gedrag van valkparkieten .
Dan begrijp je er ook meer van .
Je beklaagde je dat je in zoveel subfora's je vragen moest stellen, goed lezen bespaard je veel vragen.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

BEDANKT !!

voor de snelle reactie.. weer.. ik heb een grote kooi dus om plek hoeven ze niet te vechtte.. ik heb niet t idee dat er gevochtte word om een plekje in de kooi..

het mannentje wat ik gister bij heb gedaan vraagt nu al kopjes ( kroeltjes ) aan GieG mn 1ste valkje die echt mijn maatje is :p

ik merk dat GieG wel weer even denkt van Theo wat heb je nou weer gedaan.. echt dat ik beetje denk van > misschien ben ik gek :P maar jij was tog mn mannentje..

gister heeft ze voor t eerst bij t broedkastje gestaan en piepen joh.. maar dat mannetje reageerde gelijk en kwam kijken.. maar van hem wou ze niets weten.. ze kwam daarna bij de tralies zitten en piepte om mij...

ik denk dat dit verkeerd is.. maar ik wil me valkje as maatje ook niet kwijt wat moet ik doen?

Rianne

Als je niet wil dat je valkjes met elkaar een koppel worden waarom heb je er dan in vredesnaam een mannetje bij gekocht? ::)

Theo_Hoorn

Ho Ho Ho..

ik wil dat wel maar ik weet niet of t kwaad kan , as ik een mannetje bij mn 2 popjes stop.. en 1 van de popjes..

gelijk zig aanbied en in t broedhokje gaat..

ik ben bang dat ze legnood krijgt as ze eitjes gaat leggen en de man haar dist..

dus ik ben bang dat me popje dood kan gaan

en ik weet niet of t kan , nu al broeden , 1ste dag ging ze al in t broedhokje..

2de dag kwam t mannetje kijken

maar ik wil wel dat ze samen de valkjes opvoeden en niet dat ze dood gaan ofzo..
???

Rianne

Ik weet niet hoe oud je popje is maar als ze ongeveer een jaar is, is de kans op legnood al een stuk minder. Al had je ze geen broedblok gegeven, had je de paringsdrang niet aangemoedigd.
Als 2 valkjes broeds zijn, gaan ze paren, zo werkt het. Ze zullen heus wel samen broeden maar omdat het de eerste keer is voor hun beiden, kan het zijn dat het mis gaat. Hier leren ze weer van, en jij ook. Een volgende keer zal het dan beter gaat.
Op de site kun je een hoop info vinden over gedrag en over legnood, hoe je het herkent. Ik zou zeggen, lees dit goed :)