22 mei 2024, 18:39:54

grotere kooi?

Gestart door Romy, 31 maart 2007, 17:22:22

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik leg eerst even de situatie uit vooraleer ik mijn vraag stel :

Ik heb 1 valkje, Flupke, m'n oogappeltje :) Zij zit nu in een redelijk kleine kooi. Ze heeft er alles wat ze nodig heeft en kan zich perfect bewegen in de kooi. Ze kan er ook in fladderen als dat nodig is. Ik laat haar er wel heel veel uit, bijna de hele tijd als ik thuis ben (gemiddeld zo'n 4 uur per dag).
Ik ben studente en woon tijdens de week nabij de universiteit. Ik zit dus op kot, of op kamers zoals het in Nederland heet. Flupke reist met mij (in de auto) op en neer want ik ga ieder weekend en bijna alle vakanties naar huis. Ze heeft dus twee huisjes waar ze zich volledig op haar gemakje voelt.
Aangezien Flupke dus op en neer verhuist met mij mee, kan ik geen supergrote kooi kopen.

Maar nu dacht ik erover om een grote kooi te kopen voor thuis. Deze blijft hier dan gewoon staan. Thuis komt ze er wat minder uit dan op kot.

Het komt er dus op neer dat Flupke twee kooien zou hebben. 1tje tijdens de week (de kleine) waarin ze ook vervoerd wordt. In het weekend en in vakanties zou ze dan een grote kooi hebben.

Nu komt mijn vraag (eindelijk ;) )
Is dit verwarrend voor haar om 2 verschillende kooien te hebben? Is het niet lastig voor haar om dan na het weekend terug in de kleinere kooi te moeten?
Ik wil namelijk alleen het beste voor haar!

Alvast bedankt voor jullie raad!

Groetjes
Romy

Mara

HOi Romy

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zou het geen probleem moeten zijn. Want het is natuurlijk ook zonde dat als ze in het weekeinde haar vleugeltjes minder kan strekken terwijl ze door de week wel los is.

Ik kan je dus ook verder geen advies geven, ik hoop dat er andere mensen zijn die wel een goed antwoord kunnen geven.

Mara

Anja

Hoi Romy,

Het lijkt mij ook geen probleem. Ik denk dat het voor Flupke een kwestie van wennen is.

Ook ik hoop dat er iemand is die je een beter antwoord kan geven.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Mara en Anja

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk ook dat het geen problemen zou opleveren, maar het kan natuurlijk dat iemand anders hier andere ervaringen mee heeft. Daarom opende ik dit topic.

Ik twijfel nog tussen een kamervolière en een papegaaienkooi (indien de aankoop van een nieuwe kooi doorgaat uiteraard):

http://www.dierenvilla.be/voliere.htm :  dit is de link van de volière (de groene met het dakje-die veelkleurige wil m'n moeder niet in huis)

http://www.dierenvilla.be/images/papegaaienkooien/palace/Palace.htm en dit is de link van de kooi. De reden waarom ik deze zou nemen is omdat er een speelplaats bovenop is.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

als ik zou mogen kiezen ging ik voor de Palacekooi met het speelplaatsje erop.
Maar dat is mijn keuze.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Kan je mij vertellen met welke redenen jij voor de palace kooi zou kiezen?

Elke kooi heeft voor mij zijn voor en nadelen :
De volière is groter en goedkoper. Maar als nadeel heeft deze het dakje wat de kooi wat donker maakt. Palace is kwaliteitsvoller en mooier. Maar duurder en kleiner... Een erg moeilijk keuze!

Groetjes
Romy

Marije

Kun je niet een keertje op marktplaats kijken? Daar heb ik een papegaaienkooi vandaan, groter dan die Palace, zo goed als nieuw, voor maar 70 euro!
Groetjes,
Marije

*Petra*

Ik zou voor de Palace gaan.
De kooien zijn heel makkelijk in onderhoud, gemakkelijk om schoon te maken en echt een goede en zware kwaliteit!
Ik heb zelf 2 kooien en een standaard van dierenvilla.
Ook geven ze heel goede service en garantie als er iets mis mee zou zijn.  Veel succes met je keuze!!

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Riny

Hoy Romy
Zelf heb ik nog nooit een kooi gehad, met zo'n dakje erboven.
Wel heb ik al van veel mensen gehoord, dat ze er niet tevreden mee waren.
Het zou een moeilijke kooi zijn om schoon te maken.
Dan zou ik liever wat langer doorsparen, en een kooi hebben waar je jaren plezier van hebt.
Ook staan er vaak jockkooien op marktplaats voor een prikje.
Veel succes !
Groetjes Riny

Romy

Hoi iedereen

Heel erg bedankt voor jullie informatie. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de palace. Prijs kwaliteit is die waarschijnlijk het beste.

Ik zal even rondkijken op websites zoals marktplaats of zo, in de hoop een mooie kooi voor weinig geld op de kop te tikken.

Zijn er nog mensen die weten of het een probleem is voor Flupke om steeds te wisselen tussen de twee kooien?

Groetjes
Romy

Bello

Hoi Romy,

Over wisselen van kooi weet de papegaai van mijn ouders ( en van mij) heel veel.
Thuis heeft hij een kooi, op de camping heeft hij een kooi en bij mijn zusje staat een kooi.
Als Karel bij ons logeert komt zijn eigen kooi mee.

Dus ik zie voor je Flupke ook geen probleem!!

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Romy

Hoi Bello

Erg bedankt om te reageren! Ik ben blij om een positief verhaal te horen over het wisselen van kooien!
Ik denk er serieus over om een mooie, grote kooi voor thuis te kopen, zodat Flupke daar alvast alle plaats heeft wat ze nodig heeft.

Ik vraag mij alleen nog af hoe groot de kooi Palace is zonder het onderstel en zonder de playtop bovenaan. Op de website staan afmetingen, maar deze zijn met onderstel erbij. Als ik hen mail, dan mailen ze terug dat de afmetingen op de website staan...

Heeft iemand toevallig de Palace kooi zodat ik weet hoe groot deze precies is?

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

De palace kooi is eenvoediger schoon te maken. Dat is voor mij de rede om voor deze kooi te kiezen.
Net wat Riny en Petra al aangeven.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Dat is inderdaad wel een goede reden om de palace te kopen. Hygiëne is erg belangrijk en als een kooi niet goed proper te maken is, dan is dat niet goed.
Bedankt voor de verheldering!

Groetjes
Romy

Peter

3 april 2007, 17:44:15 #14 Last Edit: 3 april 2007, 17:46:42 by Peter
Hallo Romy,

Wij verkopen zelf ook de Palace, ( http://www.valkparkiet.org/com/N_frame.html?http://www.valkparkiet.org/com/N_art_95.html ) en we hebben ook een demo staan. Ik kan dus foto's voor je maken maar ook bepaalde maten voor je opmeten. Dus zelf maar welke maten of verhoudingen wil je weten. En als je in de burt van Zwolle bent mag je ook altijd even aankomen om de kooi in het echt te bekijken.

Groetjes,
peter