22 mei 2024, 18:39:54

grotere kooi?

Gestart door Romy, 31 maart 2007, 17:22:22

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik leg eerst even de situatie uit vooraleer ik mijn vraag stel :

Ik heb 1 valkje, Flupke, m'n oogappeltje :) Zij zit nu in een redelijk kleine kooi. Ze heeft er alles wat ze nodig heeft en kan zich perfect bewegen in de kooi. Ze kan er ook in fladderen als dat nodig is. Ik laat haar er wel heel veel uit, bijna de hele tijd als ik thuis ben (gemiddeld zo'n 4 uur per dag).
Ik ben studente en woon tijdens de week nabij de universiteit. Ik zit dus op kot, of op kamers zoals het in Nederland heet. Flupke reist met mij (in de auto) op en neer want ik ga ieder weekend en bijna alle vakanties naar huis. Ze heeft dus twee huisjes waar ze zich volledig op haar gemakje voelt.
Aangezien Flupke dus op en neer verhuist met mij mee, kan ik geen supergrote kooi kopen.

Maar nu dacht ik erover om een grote kooi te kopen voor thuis. Deze blijft hier dan gewoon staan. Thuis komt ze er wat minder uit dan op kot.

Het komt er dus op neer dat Flupke twee kooien zou hebben. 1tje tijdens de week (de kleine) waarin ze ook vervoerd wordt. In het weekend en in vakanties zou ze dan een grote kooi hebben.

Nu komt mijn vraag (eindelijk ;) )
Is dit verwarrend voor haar om 2 verschillende kooien te hebben? Is het niet lastig voor haar om dan na het weekend terug in de kleinere kooi te moeten?
Ik wil namelijk alleen het beste voor haar!

Alvast bedankt voor jullie raad!

Groetjes
Romy

Mara

HOi Romy

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zou het geen probleem moeten zijn. Want het is natuurlijk ook zonde dat als ze in het weekeinde haar vleugeltjes minder kan strekken terwijl ze door de week wel los is.

Ik kan je dus ook verder geen advies geven, ik hoop dat er andere mensen zijn die wel een goed antwoord kunnen geven.

Mara

Anja

Hoi Romy,

Het lijkt mij ook geen probleem. Ik denk dat het voor Flupke een kwestie van wennen is.