14 mei 2025, 00:04:22

Niet uit de kooi.

Gestart door Vyrain, 30 maart 2007, 18:33:14

« vorige - volgende »

Vyrain

Ik heb een valkje van en paar maanden oud (Scaeva). Hij zit in een grote kooi met een grasparkiet popje van 2 jaar(Bab). Allebei niet tam.
Ik wil mijn vogels leren om af en toe uit de kooi te gaan zodat ze door de kamer kunnen vliegen. Maar als ik de kooi opendoe gaan ze alleen op het randje zitten kijken. Het is een grote deur een meter boven de grond en ik denk dat mijn valkje niet durft te vliegen. Een keer waren ze geschrokken en toen vloog mijn valk de kooi uit en hij vloog heel onhandig soms ook tegen dingen aan. Hij kon ook de kooi niet meer vinden dus heb ik hem gepakt en terug gezet. :-\
Kan hij zich niet ook erg bezeren als hij zo ongecoördineerd vliegt?  Wat moet ik doen zodat hij gewoon de kooi uit kan gaan?   

Theo_Hoorn

gordijnen dicht doen.. en elke x stukje meer open as de valk er uit is.. de valk moet eerst leren hoe en wat waar is

voordat ie zn plekje vind
net als in zn kooi gaat ie ook een favorite plekje in huis vinden..

Mijn advies is ga nooit achter je valkje aan rennen met theedoek of handschoenen..

pak liever een grote lange stok.. en schuif die voor de buikje,..
of wacht t gewoon af

mariek

hoi

ten eerste moet je heeeel veel geduld hebben..

bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat kiki uit de kooi kwam, hij ging ook iedere keer op het randje zitten maar kwam er niet uit want hij vond het eng

je moet het blijven proberen, en zet maar ieder keer het deurtje open, en kijk maar wat hij gaat doen

ik zou wel alles afdekken ( zoals ramen afdekken en spiegels)
zodat je valkje er niet tegenaan kan vliegen

succes groetjes marieke