15 mei 2025, 21:00:11

vraagje

Gestart door alice-1, 29 maart 2007, 16:34:15

« vorige - volgende »

alice-1

hallo all  :)

heb 2 valkjes gehaald bij de kinderboederij met eitjes heeft het popetje extra voeding nodig ? en zo ja wat voor voeding ?

groetjes alice :)

Rianne

Hoi,

ik hoop dat de oudervogels blijven broeden ondanks de verandering van omgeving.
Je hoeft de oudervogels nog geen extra voeding te geven, maar als er jongen zijn moet er wel altijd eivoer zijn. :)

alice-1

oja was het ff vergeten had ook zelf nog 2 valkjes in zitten dus heb ik er 4 maak dat wat uit voor de andere valkjes met eitjes ? er zijn 2 eitjes donker van kleur dus weet nie hoelang dat geleden is dat ze ze heeft gelegd

groetjes alice

Rianne

Donker? Je bedoelt met schouwen? En waar heb je de vogels nu zitten dan?

alice-1

heb ze in een binnenvoliere 2 had ik zelf en die andere 2 heb ik vandaag uit een kinderboederij samen met de eitjes  dus ze zitten allemaal bijelkaar maar ze heeft vanaf 3 uur niet meer op de eitjes gezeten .en 2 van de eitjes zien er donker van kleur uit en die andere2 gewoon van kleur dus ik weet niet vaneer ze eitjes is gaan leggen

groetjes alice

Rianne

Vaak worden eitjes donker vlak voor het uitkomen. Om te zien of er nog leven in zit, zul je met een schouwlampje moeten kijken.

alice-1

hoe zie ik of er nog leven in het eitje zit ? en kan ik ze gewoon pakken dan op te kijken? heb er verder geen verstantd van want is de 1x dat ik met eitjes te maken heb .

groetjes alice

Rianne

Heb je wel een schouwlampje? Dan kun je de eitjes gewoon laten liggen en het lampje ertegen aan houden. Het kan soms even duren maar vaak zie je het embryotje bewegen.

Karin

Als je broedende valken verplaatst is de kans wel heel erg klein dat ze blijven doorbroeden. Als ze er 3 uur af zijn kun je het denk ik wel vergeten. Zeker als ze al meer dan een aantal dagen er op broeden. Je had ze beter daar kunnen laten en pas meenemen als de jongen zelfstandig waren of op zijn minst uitgevlogen waren.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

alice-1

hoi hoi

de valkjes moesten weg dus naam ik ze maar mee en de eitjes . moet ik de eitjes weghalen ? of laten liggen ?

groetjes alice

Karin

Laat ze nog tot vanavond laat liggen, gaan ze er niet meer op gooi ze dan maar weg, dan wordt het niks meer. Wel erg raar van die kinderboerderij dat ze broedende valken weg doen  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

alice-1

zal ik doen. maar heb net gekeken naar de eitjes maar het leek net het binnenst bewoog net als water zeg maar ik weet anders niet hoe ik het moet uitleggen want dit is de 1ste x dat ik met een nestje zit .

groetjes alice

Mara

Hoi Alice

Volgens mij staat er hier ook ergens waar je aan kunt zien of het eitje bevrucht is....ik zal eens kijken of ik het kan vinden en anders hoop ik dat iemand anders je antwoord kan geven.

Waarom moesten ze eigenlijk weg?

Mara