16 juni 2024, 05:26:18

help

Gestart door sankim, 29 maart 2007, 10:51:50

« vorige - volgende »

sankim

hallo even een vraag,ik heb pas vernomen dat mijn valkje een popje is,tenminste dat denkt de verkoper naar aanleiding van haar/zijn gedrag. Hij of zij fluit niet en piept maar wat maar vaker per dag gaat hij op z'n trapje in de kooi met z'n koppie naar beneden en heel inspannend zitten piepen en altijd het zelfde geluidje met z'n staart door de tralie,en maar van links naar rechts draaien . Wat betekent dit? volgens de verkoper dat het een vrouwtje is? Dan nog een vraag,ik heb in de kooi een wat ruimer bakje hangen met eigeel in daar gaat hij altijd op of het liefste in zitten maar hij past er niet in, en het is best een zielig gezicht,als het een vrouwtje is kan ik dan een soort nestje ophangen waar ze dan lekkr in kan zitten of liever niet???? ??? ???
o ja hij of zij zit alleen in de kooi.
Graag een reactie,alvast bedankt
Groetjes Sandra ;D

Karin

Staart naar beneden en dan heen en weer ? Dan is het een man  ;D Geen broedblok ophangen, dan wil hij een nest maken en heeft geen pop. Wordt hij alleen maar gefrustreerd van. Zit hij alleen ? Je doet je valkje er een groot plezier mee door er een vriendje bij te kopen. Man of pop, maakt niet uit. Valkjes zijn groepsdieren en moet je niet alleen houden. Wel in het begin om hem tam te maken, maar als hij eenmaal lekker tam is er een tweede bij nemen. Ze blijven net zo tam zolang je ze maar aandacht blijft geven ( maar ja, dat geldt ook voor één valkje  ;D ).
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sankim

bedankt voor je reactie maar hij hangt niet met zijn staart naar beneden maar met zijn koppie en eigenlijk wijst zijn staart de lucht in en steekt dan door de tralie ik heb ook het idee dat hij over zijn eigen achterpoot zit de schuren met zijn poepgaatje dit doet ie paar keer per dag en maakt daarbij altijd het zelfde geluidje wij dachten in het begin hoera hij begint eindelijk te fluiten of brabbelen, maar het duurt ongeveer maar 4 minuten en stopt dan weer ,hij fluit niet!hij is nu een jaar oud. we willen graag een tweede maar kan geen tweede kooi plaatsen.hij is wel tam en komt bij je zitten maar wil absoluut niet geaaid worden , begint nu wel langzaam met kusjes geven tenminste daar lijkt het op. hoe kan ik nu erachter komen of het een man of pop is of weet je het zeker dat het een man is?
groetjes sandra ??? ::)

robeke

2 valkjes kun je ook in 1 kooi plaatsen tenzij de kooi klein is :-\


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Rianne

Hoi Sandra,

je kunt aan de binnenkant van de vleugels kijken (eigenlijk de onderkant), naar de lange vleugelveren. Als daar stippen op zitten, op elke veer, dan heb je een pop. Ook zal een pop 2 gele staartveren hebben aan de zijkant (als je een wildkleur hebt) en een visgraatmotief op de middelste staartveren hebben.

Hoi Robeke,

dat is toch helemaal de vraag niet? ???

sankim

hoi bedankt voor de reactie's maar het is een luttino en aan de onderkant van de veren gewoon licht geel. die stippen geld dat alleen voor wildkleur of ook voor luttino's.
Dat heen en weer bewegen met zijn hele lijfje zoals ik eerder heb beschreven wil dat dan niks zeggen????

Groetjes Sandra

Rianne

Een popje blijft altijd stilstaan en maakt wat geluidjes. Als het echt met de staart ergens langs schuren is, dan lijkt het mij een man.
Die stippen kun je ook bij een lutino zien, als het een pop is.