27 mei 2025, 22:58:28

schoonmaak middel?

Gestart door Raymond, 29 maart 2007, 14:11:10

« vorige - volgende »

Raymond

Ik maak mij kooi meestal schoon met gewoon warm water, maar ik wil nu eens grondig schoonmaken. Welk schoonmaak middel kan ik hier het beste voor gebruiken (voor gaas en bodem). Zijn er eventueel nog schoonmaak dingen waarmee je het gaas makkelijk schoonmaakt?

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Riny

Hoy Ray
Ik gebruik daar altijd eucalytusreiniger voor.
Dat werkt geweldig goed, en is ook veilig voor je vogels.

Je kunt het ook in de webwinkel van valkparkiet.com bestellen.
http://www.valkparkiet.org/N_frame.html?http://www.valkparkiet.org/
Groetjes Riny

Raymond

Dankje wel, ga ik zo even naar de winkel  om te kijken of ze dat hebben. Wil de kooi namelijk vandaag of morgen schoonmaken. Haal ik meteen even ontwormingsmiddel voor door eht drinkwater, dat is toch bogeno?

Riny

Citaat van: Ray op 29 maart 2007, 14:26:02
Haal ik meteen even ontwormingsmiddel voor door eht drinkwater, dat is toch bogeno?

Hoy Ray
Bogena is de naam.
Groetjes Riny

Raymond

30 maart 2007, 11:01:42 #4 Last Edit: 30 maart 2007, 11:11:03 by Ray
Dat eucalyptus middel is hier in de omgeving niet te verkrijgen, dat wordt dan maar via internet bestellen.

Ik heb gekeken bij ranzijn en dierenwinkels, maar geen van deze heeft het. Of is dit ook gewoon in de supermarkt verkrijgbaar?

Ze hebben wel citroen, kokus, lavendel e.d. geuren, ik neem aan dat deze ook geen kwaad kunnen, want dan haal ik de kokus geur op, vindt kokus namelijk zelf wel lekker ruiken

Rianne

De eucalyptusreiniger kun je hier in de webwinkel bestellen. Er staat een link rechtsboven in de pagina. :)

Raymond

Ja dat wist ik, maar ik denk niet dat hun vandaag nog leveren bij mij thuis. Dus was mijn vraag of de andere geuren ook geschikt waren?

Raymond

ik gebruik nu ook dettol om de kooi te ontsmetten, ik neem aan dat ik hierna de kooi goed moet afnemen met schoonwater?

Daarna maak ik hem nog een keer schoon met kokos reiniger speciaal voor dieren

Riny

Hoy Ray
Na het schoonmaken is heel erg goed afspoelen is erg belangrijk.
Groetjes Riny