Hobbykwekerij Sephora Linda - ronde voorbij

Gestart door Lin, 29 maart 2007, 08:20:51

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Yvon en Rene op 20 april 2007, 16:48:34
Hoi hoi

Zie je ? Je kan het wel.  ;) :D
Ik vind het heel kunstig van je hoor.
Je geeft je eigen nachtrust ervoor op !!
Je mag namens mij je eigen zeker wel schouderklopjes geven hoor.  ;D

Groetjes Yvon

Ik kan het ook wel. Heb al vier valkjes (waaronder van een paar van een paar dagen oud)  zo jong opvoed met behulp van mijn vader. Daar heb ik l "fouten" destijds gemaakt en dus heel veel geleerd. Dat heb ik ook proberen te verwerken in het stuk bij handopfok. Het is echt niet te vergelijken met een van 4 weken bijv.  ik zou het ook nooit iemand aanraden die het nog nooit gedaan heeft.
Bedankt voor je schouderklopje!  :-*

Citaat van: Rianne op 20 april 2007, 16:49:55
Ik vind het ook knap. Je hebt overdag je werk ook nog, lukt dat nog wel? Of zit je te slapen achter je bureau? ;D
Ik kan anders ook overdag een keer voeren als dat nodig is.

In het begin even wennen natuurlijk. Ik ben erg obsessief met mijn dieren. Als het dan wat loopt zoals ik het niet wil zoals bij het konijn en nu dan slaap ik daar echt slecht van. De eerste nachten heb ik vrijwel niet geslapen want dan zoek je naar oplossingen. Nu heb ik er alles aan gedaan en dan moet je maar gaan voeren. Nu begint het wel te wennen aan het opstaan tussendoor dan weer een tijdje voeren en proberen in slaap te komen. Alleen 's ochtends ben ik ff moe.
Met mijn werk red ik het op zich wel omdat dan de krop gaat legen. Ik zou het alleen niet redden als ik s avonds weg moet. Tot nu toe kan het allemaal net uitkomen. :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Ik vind het echt heel goed van je dit kunt! En vind het super dat je zoveel voor je dieren over hebt. Veel mensen zouden hier gewoon niet eens aan beginnen. Echt super hoor! De valkjes en nieuwe eigenaren straks zullen je zeker dankbaar zijn  :)

caro

Hoi Lin,

Wat zijn het toch zielige valkjes zeg. Ik vind het wel knap van je dat je 's nachts door blijft gaan met voeren. Petje af hoor.

Ik hoop echt dat ze het gaan redden.

Succes ermee.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

carco

Ach gossie wat een zielepootjes.
Ik hoop zeker dat ze het gaan redden: het gaat zo te zien wel de goede kant op.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

moonwitch (diana)

Hee Lim

Je doet het echt fantastisch hoor.
Petje af voor je dat je er s'nacht voor opstaat.
Hopelijk kun je zelf het weekend een beetje bijslapen overdag en misschien ook de voeder tijden een beetje aanpassen aan jezelf en de volgende week.
Het is hard werken, maar je weet waar je het voor doet.
Heel veel sterkte met de verdere voedingen.
Hoop echt voor je dat je ze allemaal groot krijgt met handopfok.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Frank en Carolien

Hallo Lin,

We zijn net weer een beetje aan het bijlezen over hoe het met de valkjes gaat.
Wat is er veel gebeurt in een korte periode.
Goed om te lezen dat het wat beter met ze gaat en knap van je dat je er zoveel tijd en energie in kan steken buiten je dagelijkse werk om.
Succes in de komende periode.

Groet, Frank en Carolien

Lin

Ahh wat lief zijn jullie wordt er helemaal emotioneel van.. :-[ Of zou dat door de vermoeidheid komen. Vannacht even een slechte nacht en vanochtend echt heel moe. Maar goed morgen heb ik ook nog vrij. :D Ik wacht nog even met fotos ik hoop dat jullie dan ook de vooruitgang zien. En wel een beetje positief zijn he als ik ze plaats? want anders is het ook niet echt opbeurend..  ;D

Vandaag eindelijk de kooi waar ik de kleine valkjes inhoudt schoongemaakt. Nu zitten de drie daarin. Ik zie met de dag verbetering. Vandaag beginnen ze met het strekken van de vleuegeltjes, dus vliegoefeningen. Verder lopen ze veel meer naar me toe.

Het voeren gaat nog steeds goed. Woensdag eindelijk de nieuwe pap halen. Mijn pap is nu bijna op dus even wat bij Rianne lenen ;D

Groeten, Lin

(super die steun van jullie!)

margreet

hallo Lin,

Wat fijn dat het de goede kant op gaat. Ze houden je wel bezig.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe foto's, die zullen gerust een heel ander gezicht zijn.
Succes verder, hoop dat je nog wat slaap kunt inhalen.

groetjes Margreet

Mandy

Poewee Lin, wat een karwei, ik heb ook wel eens achterblijvertjes en zielepietjes geholpen, ook 's nachts, het is een heel karwei maar als ze het redden zijn ze het dubbel waard. Maar als dat niet zo is...dan stort je in, maar hopelijk gebeurt dat niet. Ik ga duimen voor die vechters van je. Ze hebben wilskracht genoeg, net als jij, dus dan zou het goed moeten komen. Veel succes en sterkte ermee! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Timmio is een cinnamon geparelde witmasker split bont en is van 01-09-2005.
Alanya is een bonte cinnamon witmasker en van 11-06-2006

De berekening:

Timmio en Alanya

Timmio = Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont
Alanya = Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon split to {X1:Gepareld}
50.0 % Witmasker Cinnamon split to Bont {X1:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
50.0 % Witmasker Cinnamon Gepareld

Mutatiecalculator © 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | www.valkparkiet.com

Vandaag is hun allereerste jong geboren rond 18:00

Super he?

--------

Met de drie andere valkjes gaat het goed. Ze zijn nu net boven de drie weken. Zal dinsdag weer even fotos plaatsen.

Twee dagen geleden wogen ze leeg: 52, 40 en 37 en nu 69 (klein beetje pap er nog in), 57 en 45. Super vind ik het. Er gaat vanaf vanavond nu ook een voeding minder doorheen. De 60 gram is nu bij de eerste bereikt :D De jongste woog dat ik begon aan handopfok 23 en nu 45. Dus een verdubbeling.

Daarnaast denk ik dat de kleinste een cinnamon geelwang pop is. Nog eventjes wachten voor de zekerheid.. Als dat zo is heb ik daar geen reservering voor, wel als het een man is.

-----

Citaat van: margreet op 21 april 2007, 22:24:02
hallo Lin,

Wat fijn dat het de goede kant op gaat. Ze houden je wel bezig.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe foto's, die zullen gerust een heel ander gezicht zijn.
Succes verder, hoop dat je nog wat slaap kunt inhalen.

groetjes Margreet

Ze zijn echt gegroeid! Het valt misschien minder op omdat ze onwijs kaal zijn, dan lijken ze al heel eng. Maar dan moet je ze gewoon voorstellen met veertjes. Gelukkig krijgen ze nu allemaal weer pennetjes.

Citaat van: Mandy op 21 april 2007, 22:39:20
Poewee Lin, wat een karwei, ik heb ook wel eens achterblijvertjes en zielepietjes geholpen, ook 's nachts, het is een heel karwei maar als ze het redden zijn ze het dubbel waard. Maar als dat niet zo is...dan stort je in, maar hopelijk gebeurt dat niet. Ik ga duimen voor die vechters van je. Ze hebben wilskracht genoeg, net als jij, dus dan zou het goed moeten komen. Veel succes en sterkte ermee! ;)

He Mandy je bent oma geworden!

Balen ja.. Ze zijn het zeker waard. Omdat het nu goed gaat begin ik er elke dag meer van te genieten. Vooral de kleinste heeft wel mijn hart gestolen die heeft nu al een kuifje. Het komt wel goed denk ik. Het ergste hebben we gehad.

--

Rianne nogmaals bedankt voor de pap! ik was er helemaal doorheen. Woensdag gelukkig de nieuwe pap ophalen.

Groeten een gelukkig Lin

Rianne

Graag gedaan hoor! :D
Gefeliciteerd met je witmaskertje! Ik wist het natuurlijk al via je sms ;)
Hoeveel pap heb je besteld? Ik zal ook maar wat in huis halen voor het geval dat.

Lin

Rianne

Caroline

Hé gefeliciteerd met je witmaskertje!!  :D

Hij krijgt bijna een neefje of nichtje hoor, ik hoor het eitje bij Unique en Fleur al tikken.  :D

En natuurlijk super dat het zo goed gaat met je papkindjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Inge88

Gefeliciteerd met het eerste donsje van Timmio & Alanya!
Ook super nieuws over de 3 jongen  :D Het komt vast allemaal goed  ;D