15 mei 2025, 05:04:20

hoe hoog nesthok ?

Gestart door dragon-fire, 29 maart 2007, 11:58:53

« vorige - volgende »

dragon-fire

hallo

ik heb even een vraagje hoe hoog moet het nest hok eigenlijk hangen ? en  als die te hoog hangt kan je het dan verlagen ? zo niet hoe doe ik het dan als de kuikens er uit gaan straks vallen ze te pletter in de kooi ?

gr naatas

Rianne

Ik heb 2 blokken hangen voor 1 koppel in de voliere en het ene blok hangt met het invlieggat op ongeveer 165 cm en de ander hangt 10 cm hoger. Ze hebben voor het hoogste blok gekozen. Nu moet ik dus op een steen staan om in het blok te kunnen kijken dus kijk ook wat voor jezelf een handige hoogte is.

dragon-fire

hai rianne dank je wel dus hij hangt denk ik niet te hoog dan die van mij zit zo op de 150 cm van de bodem

maar hoe doen ze  het dan als ze er uit gaan vallen ze dan niet met een smak naar beneden toe ?

gr natas

Rianne

Hoi Natas,

Als dat echt te hoog zou zijn, zouden er in het wild ook geen valkjes meer leven. ;)
Zorg er in ieder geval voor dat er onder het blok geen obstakels hangen of liggen.
Het kan wel eens misgaan maar dat is meer uitzondering. Ik heb een valkje die haar vleugel zo bezeerde dat ze niet meer vliegen kon. Na een paar dagen training thuis vloog ze zo de kamer door. :)