19 juli 2025, 11:12:29

De valkjes en vier donsjes uit Asten

Gestart door Mico, 27 maart 2007, 00:14:24

« vorige - volgende »

Mico

Hoi Lisa,

Dank je wel  :D :D

Groetjes,
Miranda en Corine

Anja

Hey Girlies,

Wat een supergave handtekening weer.

Mijn complimenten.

groetjes Anja

Mico

Hai hai Anja...dank je wel  :D zo blijf je knutselen he hahaha,vind het altijd TE leuk om te doen  ;D

Groetjes,
Miran en Corine

Coco en Chantal

Hallo dames

Hier Oma  ;D wat een leuke foto's en wat een snoepies zijn het toch :D
Maarja in het echie zijn ze nog leuker  ;D dan hoor je ze praten en mooi fluiten. :D

En crea bea  ;D je bent weer goedd bezig geweest met jullie handtekening, mooi hoor.
Groetjes Chantal en de valkjes

Mico

Hoi hoi oma  ;D

Ja wat zijn het toch schatjes he die kanaries van ons  :P ::)
En praten en zingen ja dat kunnen Mico en Maikey wel...Maikey zelfs tot vervelends toe op het moment hahaha...Mico en Dusty zijn niet altijd blij met hem als hij zn koppie in het blok hangt er weer een deuntje fluit  :-X ;D

Ja is wel weer grappig geworden he onze handtekening  :D :D

Liefs,
de Tantes  ;)

Mico

7 januari 2008, 18:28:21 #350 Last Edit: 7 januari 2008, 18:31:30 by Mico
Goede avond allemaal....wat kan wachten toch lang duren he  :P Een deze dagen moet het er toch van gaan komen dat de eitjes uit gaan komen en we vinden het gewoon echt TE spannend  :D :P We zijn zo benieuwd ofdat er kleintjes gaan komen ja of nee...en ofdat alles dan goed zal gaan.Als we de 21 dagen aanhouden dan kan het eerste eitje morgen dus uitkomen...maar mocht het het eerste en tweede eitje zijn geweest die kapot zijn gegaan dan moeten we nog langer geduld hebben  :-X ;) Ik sta al steeds met mn oor aan het blok te luisteren hahaha dat is toch wel erg he  ;D Maar ja we moeten maar gewoon blijven wachten  ;)

Vandaag toch iets grappigs meegemaakt...vanmorgen ging ik onze valkjes weer eten geven en had ook een schaaltje met appel en druiven...normaal gesproken snijden we de druiven dan ook in kleine stukjes maar vaak zwiepen ze dan alles door de kooi en eten er niets van op  :-\ Ik dacht vandaag slim te zijn en dacht weet je wat..ik laat de druiven heel..dan is er meer kans dat er van gegeten word  :P ::) Dus niet he....mevrouw Dusty kwam vrolijk uit der blok en was helemaal blij verrast..die dacht volgens mij dat er een schaal vol eitjes stond want mevrouw ging het schaaltje zitten verdedigen en ging dus boven op de druiven zitten  :-X ;D ;D Dat was van mij dus geen goede zet en heb toch de druiven maar in stukjes gesneden...en ja hoor alles is dit keer netjes opgegeten en dan vooral door Mico en Dusty  :D :D

Groetjessss vanuit huize Asten  ;D

Mara

Hoi Miran en Corine

Leuke foto's hebben jullie geplaatst.

mara

Mico

Bello

Leuk he die broedkippen ;D

Gaaf dan zijn we allemaal wachtende op het eerste valkje wat geboren gaat worden en misschien wel tegelijk met "ons Richard en Chantalleke"'s baby.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

natacha

Hallo hallo,

Ik heb me ook even de moeite gedaan om dit heel boekje bij te lezen, Supergrappig hoe ik ergens op een pagina lees dat jullie het zeker maar bij 2 valkjes houden en dan ineens op bezoek gaan en terug komen met nr. 3
Nu hebben jullie al eitjes, geweldig gewoon.
Ik ga zeker je boekje in de gate houden. Ik duim dat het goed komt met jullie kleine valkjes. Hebben jullie trouwens al kopers.

groetjes
Natacha
Arti en Luna

Mico

Hallo allemaal

Toen Corine vanmiddag uit haar werk kwam vroeg ze natuurlijk gelijk ofdat er misschien al een kleintje was geboren...en helaas moest ik haar teleurstellen  :-\
Heel de dag zit ik al te hopen dat ik wat gepiep zo horen vanuit het blok of een ander teken van nieuw leven.
Aangezien wij dus helemaal niet wisten ofdat de eitjes wel of niet bevrucht waren hebben we vanmiddag toch maar snel een schouwlampje gekocht.
Wat een klus om dan Mico en Dusty allebei te gelijk van de eitjes af te houden  ::) Maaaar natuurlijk is het gelukt en we hebben nog geen half uur geleden de eitjes geschouwdt  :P
3 EITJES BEVRUCHT !!!!!!! YAHOEEEEEEEEEE!!!!!!
We zijn hier dus echt heel blij mee en gaan nu maar weer verder met afwachten  ;D ;)
Wel moet ik erbij zeggen dat we 1 eitje hebben waarbij we zagen dat de luchtkamer toch wel wat groter was als bij de andere twee. Ergens hebben we gelezen dat het vogeltje dan waarschijnlijk overleden is in het ei  :( We hopen natuurlijk dat dit niet het geval is maar dat is ook even afwachten.
Bij 1 eitje was het ook zo toen ik het oppakte ofdat het leek dat het trilde...niet hevig natuurlijk maar voelde het wel  :o
Sinds een weekje heeft Dusty op haar vleugel een hele donkergele kleur gekregen op een paar veertjes...nu vertelde Chantal ons dat het waarschijnlijk komt van het broeden..zo heeft Mico een oranje vlekje op zn koppie..hieronder op de foto's goed te zien.
Hier nog 3 leuke foto's van Papie en Mamie en de eitjes  ;D

Mico en Dusty

Samen aan het eten

De eitjes  ;D

Mico

Hai hai Dorothé,

Ja wie weet worden ze inderdaad tegelijk geboren met kleine Anske  ;D ;D Dat word heel veel beschuit met muisjes eten zeg hahahaha....En is er bij jullie al nieuw leven ?????
Hier dus nog niet maar zoals je net hebt kunnen lezen wel alle drie de eitjes bevrucht...yahoeeeeeeee !!!!

Liefs,
Miranda en Corine

Mico

Hoi hoi Natacha,

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om heel ons boekje door te bladeren  :D En ja wat grappig he, terwijl je op de koffie bent met een valkje weer naar huis te gaan.
We hebben haar bij Chantal vandaan waar we ook onze andere schatten hebben gekocht  ;D Het zijn echt 4 kanjers  :-*

Kopers voor de valkjes hebben we nog niet want de ukkies zijn nog niet geboren  ;) Het word het eerste nestje van ons Mico en Dusty dus best spannend hoe het allemaal zal gaan.
Maar het zal allemaal wel goed verlopen..ze doen flink hun best in ieder geval  ;) :D

Groetjes,
Miranda en Corine

Mara

Hoi Miran en Corine

Spannend hoor...ik ben benieuwd...

Weten jullie welke mutaties er uit kunnen komen?

Mara

Mico

Hai hai Mara,

Ja we weten welke mutaties eruit kunnen komen.
Er zijn 2 berekeningen gemaakt omdat het met de splitten niet helemaal duidelijk was.

Berekening 1:

Ouders:
Vader Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon} 
Moeder Gepareld split voor Bont 
Nageslacht:
Jonge man 12.5 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
12.5 % Bont Gepareld split voor Witmasker
12.5 % Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon}
12.5 % Bont Gepareld
12.5 % Gepareld split voor Witmasker Bont {X1:Cinnamon}
12.5 % Gepareld split voor Witmasker Bont
12.5 % Gepareld split voor Bont {X1:Cinnamon}
12.5 % Gepareld split voor Bont

Jonge pop 12.5 % Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
12.5 % Bont Cinnamon Gepareld
12.5 % Bont Gepareld
12.5 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker Bont
12.5 % Cinnamon Gepareld split voor Bont

Berekening 2:
Ouders:
Vader Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Lutino} 
Moeder Gepareld split voor Bont 
Nageslacht:
Jonge man 12.5 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Lutino}
12.5 % Bont Gepareld split voor {X1:Lutino}
12.5 % Bont Gepareld
12.5 % Gepareld split voor Witmasker Bont {X1:Lutino}
12.5 % Gepareld split voor Bont {X1:Lutino}

Jonge pop 12.5 % Bont Gepareld Lutino split voor Witmasker
12.5 % Bont Gepareld Lutino
12.5 % Bont Gepareld
12.5 % Gepareld Lutino split voor Witmasker Bont
12.5 % Gepareld Lutino split voor Bont

Wel mooie mutaties vinden wij zelf   :D :D
Dus ben heel benieuwd wat we gaan krijgen...bont cinnamon gepareld of cinnamon gepareld vind ik zelf wel heel erg mooi  ;D ;D

Mooie handtekening heb je trouwens Mara !!!

Groetjes,
Miran en Corine