7 mei 2025, 15:45:49

eitjes ?

Gestart door alex_vakje, 25 maart 2007, 21:40:50

« vorige - volgende »

alex_vakje

Hey beste mensen, ik wou het eigenlijk gisteren al vragen maar toen was ik het vergeten. Mijn vraag die ik gisteren wou stellen was hoe lang het nog zou duren voordat mijn koppeltje eitjes zou gaan leggen. Ik heb nu al een hele week een nestkastje hangen en sinds dag 1 wiptwapt mijn koppeltje als een gek op los, echt heel vaak per dag ook. Vandaag moest ik de hele dag weg en vanmorgen ging ik dus even wat voer geven en toen viel het me al op dat het mannetje in het nestkastje zat ( zit hij wel vaker ) maar vandaag kwam hij niet  kijken. Nu kom ik net terug, ging uiteraard even kijken kan ik het popje niet vinden, die zit nu dus in het nestkastje ( snachts hebben ze er nog nooit in gezeten ) Wat denken jullie, is het eerste eitje al gelegd ?

Karin

Kan, meestal als ik bij ervaren koppels een blok ophang duurt het een week of 2 voor er eitjes zijn, bij onervaren iets langer. Maar ze zitten in het begin er ook veel in om hem "in te richten", hier en daar lekker knabbelen aan het hout enz. Als ze ineens heel veel in het blok zitten is de kans groot dat er een ei ligt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

alex_vakje

zo ik ben net even de volliere ingedoken toen het nest er onverlaten bij zat, dekseltje geopend en ja hoor ze hebben 1 eitje

alex_vakje

trouwens ze zitten grote delen van de dag samen op het nest is dat ook goed ?

alex_vakje

Riny

Hoy Alex
Bij mij zitten ook koppels die tegelijkertijd op het nest zitten, dat is toch mooi?
Ik heb 2 linken voor je opgezocht met heel veel informatie , over het ei en het broeden.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweekei.htm

klik hier

Groetjes Riny