4 mei 2025, 21:05:02

zaadmengeling ?! ja welke????

Gestart door knuffie, 29 augustus 2003, 14:11:42

« vorige - volgende »

knuffie

Hallo  :), Als ik mn vogels (gras-en valkparkieten) eten geef is dat altijd geel rond zaad van Versele Laga (altijd merk eten) Nu is de vraag wanneer moet ik mn vogels ander zaad geven, in de zomer (als er jongen zijn ) of in de winter (alst koud is)
of gewoon allebei.

Ps : kent er iemand de geschikte samenstelling van zaad voor
      zebravinkjes?

Groetjes  ::)

Kolkkie

29 augustus 2003, 14:57:09 #1 Last Edit: 29 augustus 2003, 14:57:45 by kolkkie
Hoi Kuiffie,

Zit in dat voer alleen dat gele ronde zaad?
Weet je ook welk zaad dat is?

Als het alleen dat gele zaad is, is het niet goed. Dat is veel te eenzijdig. Ze hebben nl. verschillende soorten zaden nodig om aan hun vitaminen en mineralen te komen.
Soorten zaden die in voer zitten, zijn witzaat, millet, hennep zonnebloempitten (ook niet teveel, bevatten een hoog vetgehalte) granen, en zo zijn er nog veel meer.
Van dat soort voer geef ik ze het hele jaar door, de ene keer schepvoer, en de andere keer voorverpakt voer. Ik wissel het een beetje af.
Als ze in de rui zijn, geef ik ze nog vitaminedruppels in het water.
Verder mogen natuurlijk een mineralenblok en sepia niet ontbreken, en evt. trosgierst als lekkernij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi hoi,

ik gebruik voor heel mijn collectie een volièremengeling, een grote parkietenmengeling en mengeling voor exoten, dat is ook wat de zebravinkjes nodig hebben. Valkparkieten hebben een grote parkietenmengeling nodig en grasparkieten een parkietenmengeling :-/. Op de zakken die ik koop staat dat er allemaal op vermeld ....

Groetjes, Tara

Sander

hallo

voor m'n valkjes geef ik een mengeling voor grote parkieten gemengd met wat gewoon volièrezaad. voor m'n zebravinken en kanaries gebruik ik een volièremengeling gemengd met wat kanariezaad. En voor m'n grasparkieten gebruik ik speciaal grasparkietenzaad.

groetjes
sander

Gert-Jan

de parkieten en valkparkieten krijgen ook n mengeling erbij ( voor kleien papegaaien)  :) die zebravinkjes zitten wel  apart dus moeten deze dan exoten hebben?

Sander

hallo gert-jan

zebravinkjes hebben inderdaad het best een mengeling voor exoten!!

groetjes
sander

Gert-Jan