20 mei 2025, 23:12:05

verhuizen

Gestart door pardoes, 29 augustus 2003, 02:40:05

« vorige - volgende »

pardoes

hallo.
Ik heb een vraagje: we gaan over paar maanden verhuizen moet ik mijn valkparkiet jacko paar dagen tot een week in z'n kooi laten zitten tot hij aan de omgeving gewend is geraakt? En krijg hij ook geen heimwee naar de oude omgeving?

groetjes m

ps.graag antwoord terug a.u.b.

Kolkkie

Hoi Pardoes,

Het is goed om je valkje eerst een weekje te laten wennen aan zijn nieuwe omgeving. Dan kan hij die zich ff lekker in zich opnemen.
Als Jacko eenmaal gewent is, zal hij geen heimwee hebben hoor. Dat gaat vrij snel over, dus maak je je daar maar geen zorgen over.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Pardoes,

Ik zou je valkje ook eerst even laten wennen aan de nieuwe omgeving.
Even kijken hoe hij reageert misschien hoeft hij helemaal niet 1 week vast in zijn kooitje te zitten maar jij kent je valkje het beste. Als hij normaal reageert kun je al kijken of je hem eerder los zal laten.
Succes met de verhuizing.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Silvia

Hoi,

Ik zou de valk inderdaad ook rustig laten wennen, maar zoals inderdaad gezegd gewoon kijke hoe hij reageerd. Wat wij hebben gedaan toen we een valkje kregen die al een half jaar was en dus eerst ergens anders heeft gewoond is: Langzaam eerst aan de woonkamer (en hij moest natuurlijk nog aan ons wennen en dat hoeft die van jou niet) laten wennen en laten zien waar de ramen zitten e.d. Na een paar dagen zijn we staad verder het huis ingegaan, zodat hij niet alles ineens hoeft te verwerken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Silvia

Mirjam-Moniek

Hoi Pardoes

Ik zou als ik jou was je valkje zo snel mogelijk uit de kooi laten. Kan hij lekker vliegen. Als je ziet dat hij rustig in zijn kooitje zit, kan je gewoon het deurtje open zetten. Als hij dan zijn nieuwe omgeving wil verkennen, komt hij er zelf wel uit. Ik heb alle drie mijn valkjes de eerste dag dat ik ze had gewoon uit de kooi gelaten. Ze gingen gewoon de kamer verkennen en er was helemaal niets aan de hand. Ze moeten in het begin nog uitzoeken op welke plekjes ze kunnen landen, maar dat hebben ze al snel door.
Mocht je valkje wel onrustig zijn, dan laat je hem in de kooi totdat je ziet dat hij zich weer gedraagt als normaal. Maar ik zou hem niet langer dan nodig opgesloten houden in zijn kooitje.