10 mei 2025, 18:09:20

Morgen is de Dag!

Gestart door Starlet_Sabje, 29 augustus 2003, 01:50:15

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Sabje,

Wat je kan doen is je valkje op een stokje laten zitten. Laat hem daar wel even aan wennen. Langzamerhand maak je het stokje kleiner totdat hij op je hand komt te zitten. Dan kan hij langzamerhand aan je handen wennen en zal hij als hij gewent is het wel toestaan dat je hem kriebeld.
Het is wel een proces waarbij je geduld moet hebben, en ook wat tijd.
Gebruik er evt. beloningen bij, zoals een stukje trosgierst. En praat tegen je valkje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi Valkparkiet Lover,

Waarom de pootjes vasthouden? Het zijn al van die breekbare teentjes, en die ga je nog eens vasthouden ook. Met als kans dat je zijn teentjes breekt, en het valkje er trauma's aan over houdt.
De kans lijkt mij groot dat het valkje juist bang erdoor gaat worden. Ik heb hier 2 tamme valkjes, en ze vinden het beide niet fijn als ik aan de pootjes kom terwijl ze op mijn vinger zitten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

1 september 2003, 03:53:22 #17 Last Edit: 1 september 2003, 03:53:56 by Angelique
Moet hier ff op reageren.

Als je een valkje vasthoudt, nooit de poten vasthouden.
Je pakt hem met 1 hand, 2 vingers om het koppie heen, en de nek, wat overigens alle kwekers doen, en zo blijven ze stil liggen, zonder dat ze proberen te bijten.