6 mei 2025, 05:42:18

man of pop - welke mutatie ?

Gestart door onix, 18 maart 2007, 14:01:20

« vorige - volgende »

onix

Hallo,

Als beginnend kweker, wil de volgende vraag stellen.
Onlangs heb ik 2 stel valkparkieten gekocht.
Aangezien ik nog een leek ben, hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen welke mutaties dit zijn en of het inderdaad 2 mannen en 2 poppen zijn.

Wie helpt mij ?

Groetjes,
Onix

Inge88

Hoe oud zijn ze?

Als ik er vanuit ga dat ze ouder zijn dan 1 jaar dan denk ik dat van links naar rechts:

witmasker man
cinnamon pop
witmasker cinnamon bonte geparelde pop
wildkleur pop

Maar op de foto zijn de ruggetjes van de eerste twee niet te zien. (Ik denk wat parels bij de eerste witmasker te zien, maar dat weet ik niet zeker) De leeftijd speelt ook een grote rol bij de geslachtsbepaling...

Mara

Hoi Inge

Hoe zie jij dat de geparelde witmasker een bonte is? Volgens mij is het een gewone geparelde witmasker..

Mara

Inge88

18 maart 2007, 16:46:00 #3 Last Edit: 18 maart 2007, 16:56:11 by Inge...
Hoi Mara,

Ik weet het natuurlijk niet zeker. Kan het best mis hebben. Maar omdat het gezichtje zo wit is en als ik deze vergelijk met een witmasker geparelde is die gewoon grijs en donkerder. Dit valkje komt naar mijn idee vooral overeen met witmasker bonte (cinnamon) geparelde valkjes. Het is alleen lastig te bepalen omdat we maar 1 foto hebben.

kimmie

Ik denk dat de eerste 2 mannen zijn...
En de andere 2 popjes...

Alleen de foto is niet echt duidelijk...
Groetjes Kim, Karel en Lady

Anja

Hoi,

Hoe oud zijn de valkjes?
Ik denk dat de eerste twee popjes zijn de derde een man en de vierde ook een pop.

Groetjes Anja

Saar

de eerste is een witmasker man. Heeft ie nog een paar vale parels op zijn rug? Zo ja dan is het een opaline witmasker man.
Bij een man verdwijnen de parels namelijk.

de 2e valk is naar mijn mening een opaline cinnamon en dus een popje.

de 3e valk is een cinnamon opaline witmasker pop

en de 4e is een wildkleur pop

Opaline = gepareld
Groetjes Saar :-*

Caroline

Ik zou eerst wat duidelijke foto's plaatsen waarop de rug van de valkjes van allemaal te zien is en de leeftijd ongeveer doorgeven.

Op deze foto kunnen het per valkje verschillende mutaties en geslachten zijn.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

onix

Bedankt allemaal voor jullie reacties !
De valken zijn allemaal van mei/juni 2006.

Ik zal proberen een aantal duidelijke fotos te maken en later posten.

Groetjes,
Onix

Rianne

Ik denk zelf dat de linker een man is en de andere 3 popjes. Valkparkieten van afgelopen Juni kunnen nog wat poppenveren hebben.

Caroline

Hoi Rianne, met de 3 rechtse als pop kan ik me nog wel vinden, alhoewel de tweede duidelijk nog in de rui is en best al een lichte kop heeft gekregen, de linkse als man?? Daar twijfel ik erg over, als ik zie dat mijn witmasker, Pablo, met een maand of 6 een spierwitte kop had, vind ik deze nog erg grijs, de derde geparelde pop is zelfs lichter.

Ik denk dat het blijft gissen met de onduidelijke foto.

Hopelijk krijgen we snel een nieuwe foto te zien. ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik meen bij het wangetje al flink wat wits te zien. Maar ik heb het wel vaker mis, mijn beeldscherm krijg ik niet goed op kleur ;D