29 april 2024, 10:34:02

"STAMGASTEN"

Gestart door irma, 20 maart 2007, 19:25:39

« vorige - volgende »

ma

Hoi Irma, ;D

Hopelijk heeft Zazou je niet al te erg beschadigd.  :-\

Het valt me hier op het forum wel op, dat het vaak de tamme (huiskamer)valkjes zijn die in de broedtijd het hardste bijten.
Bij mij zit er geen enkele tamme valkparkiet bij, en ik kan zo met m'n hand in het blok om eitjes of jongen te pakken. Sommige valkjes kan ik zelfs op tillen om naar de jongen te kijken.


Ik heb vanmiddag natuurlijk nog even naar de lutinootjes gekeken, maar ik vrees dat ik te vroeg gejuigd heb. :-\
Bij het tweede valkje zie ik nog maar licht oranje puntjes door komen, misschien is er morgen meer te zien.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Er is weer een lutino geboren bij het oude bleekmasker koppel. Ik weet nog niet of het een bleekmasker zal zijn. We moeten weer op de wangen wachten. :-\


Groetjes Marlies ;)

irma

Hoi Marlies,
Citaat van: Marlies op 29 juni 2007, 06:53:25
Hoi Irma, ;D

Er is weer een lutino geboren bij het oude bleekmasker koppel. Ik weet nog niet of het een bleekmasker zal zijn. We moeten weer op de wangen wachten. :-\


Groetjes Marlies ;)

ok deze keer niet te veel hopen maar stiekem toch een klein beetje wel ;)
Hier komen toch geen eieren uit, mijn geelwang heeft inmiddels 12 eieren gelegd waarvan 5 onbevrucht.
Overdag word er wel op de eieren gebroed, maar s'avonds
niet,dus ja dan kan ik lang wachten maar uitkomen doen ze toch niet. >:(
Ach ja misschien volgend jaar ;D

gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Hier zit het wat de geelwangen betreft ook niet mee. :-\
Het oude koppel heeft nu 1 jong, wat ik overgelegd heb omdat ze er niet bij zaten. De rest van de eitjes hebben ze ook in de steek gelaten.  :'(
Mijn zwager heeft nog een aantal eitjes van hen die nog onbebroed waren mee genomen om onder een van zijn koppels te leggen. Hopelijk heeft hij meer geluk.

Het jonge koppel waar jouw popje uit komt had de eerste ronde twee cinnamon geparelde geelwang popjes, en nu zit ze op 6 onbevruchte eitjes. :-\


Maar ik heb ook wat beter nieuws. Bij de opaline bleekmasker liggen nu 2 lutino's, dus de kans is weer wat groter. ;D



Helemaal links een lutino die nog maar net was geboren, en als je goed rechts onder de vleugel kijkt zie je nr twee.

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi Irma,
Wat een knapperd is die Frodo van jou!!
Wat jammer dat het niet wil lukken met de eitjes.
Hopelijk gaat het volgende keer beter!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Citaat van: Marlies op 30 juni 2007, 14:49:17
Hoi Irma, ;D

Hier zit het wat de geelwangen betreft ook niet mee. :-\
Het oude koppel heeft nu 1 jong, wat ik overgelegd heb omdat ze er niet bij zaten. De rest van de eitjes hebben ze ook in de steek gelaten.  :'(
Mijn zwager heeft nog een aantal eitjes van hen die nog onbebroed waren mee genomen om onder een van zijn koppels te leggen. Hopelijk heeft hij meer geluk.

Hoi Marlies, :)

We geven de geelwangen maar de schuld, ze doen het zo te lezen op het forum bijna overal slecht ???
Mijn geelwang is ook nog een sloerie want zei laat zich wippen
door Rainbow maar mag niet broeden, dat laat ze Zazou doen.
Maar Rainbow de cassanova wipt ook met Whitney.
Gelukkig snapt Frodo er nog niks van. :P

Wat een lieve foto paps met de kleintjes SMELT :-*
Citaat van: til op 30 juni 2007, 15:03:52
Hoi Irma,
Wat een knapperd is die Frodo van jou!!
Wat jammer dat het niet wil lukken met de eitjes.
Hopelijk gaat het volgende keer beter!
Groetjes Anke


Hoi Anke,

Bedankt, het is ook een lieverd en nog zo lekker onhandig
dat ie af en toe nog wel eens in het waterbakje beland of een stok mist hi hi. ;D

groetjes Irma

Het jonge koppel waar jouw popje uit komt had de eerste ronde twee cinnamon geparelde geelwang popjes, en nu zit ze op 6 onbevruchte eitjes. :-\


Maar ik heb ook wat beter nieuws. Bij de opaline bleekmasker liggen nu 2 lutino's, dus de kans is weer wat groter. ;D



Helemaal links een lutino die nog maar net was geboren, en als je goed rechts onder de vleugel kijkt zie je nr twee.

Groetjes Marlies ;)


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Zo, even je boekje omhoog halen. Hoe gaat het met Frodo? :)

irma

Hoi Bonnie,

Met Frodo gaat het goed ,hij word alleen erg opgejaagd door mijn halftamme Zazou  >:(
Ik was het ook helemaal zat wat betreft die eieren (18 stuks)
die gelegd waren door Sunny vanaf 18 mei de eerste tot nu aan toe.
Die werden gebroed door Zazou hoofdzakelijk en Sunny kwam alleen in het broedblok om ze te leggen. ???
Zazou was daar door erg agressief tegen mij en tegen de andere valken.
...dus heb ik besloten de broedkasten te verwijderen.
De eieren werden ook niet continue gebroed dus een kans dat ze uitkwamen was er toch niet.
Ik heb nog wel geprobeerd om wat eieren in het andere broedblok te leggen en daar ging Rainbow de hele dag op zitten maar net zoals Zazou kwam hij er s'avonds vanaf.
Aan de ene kant ook logisch want die mannetjes houden het niet 24 uur vol.
Ik heb helaas alleen maar popjes die willen wipwappen maar broeden ho maar. :P
Volgend jaar word de voliere groter en word gesplitst in twee aparte vluchten .
Dan komt Frodo en Whitney(albino) en extreme met bleekie(heeft nog geen naam)??? in een vlucht.
Sunny, Rainbow en nog 2 valkjes in de andere vlucht.
En wat Zazou betreft  daar moet ik nog wat op verzinnen. ???


groetjes Irma ;D


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Lastig met Zazou zeg  :-[

Hey wat grappig heb jij ook een Extreme?  :)

irma

Hoi Bonnie,

Dat is jou en mijn toekomstige verrassingsalbino(extreme)
hi hi ze is er nog niet maarheeft wel vast een plaatsje en een naam in de voliere ;D

gr Irma  ;)


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Haha okay grappig. Zij was niet degene die ik Extreme noem hier he, dat is die witmasker man met alleen bont aan 1 kant.  :D

irma

Citaat van: Bonnie op 21 juli 2007, 08:22:49
Haha okay grappig. Zij was niet degene die ik Extreme noem hier he, dat is die witmasker man met alleen bont aan 1 kant.  :D

Hoi bonnie,

Ik las id later in je dagboek dat het dat andere valkje was :-[
Maar ik laat het maar zo ze is (was) toch wel extreem ;)
Moeten we alleen niet in verwarring komen volgend jaar met kweken(wie de joue of de mijne) ;)

gr Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Haha, maakt ook niet uit, als je maar wel weet welk valkje je nu gereserveerd hebt :D Dat het niet tegen valt, jij krijgt dus het natuurwondertje :)

irma

22 juli 2007, 00:31:34 #103 Last Edit: 23 juli 2007, 22:38:30 by irma
Citaat van: Bonnie op 21 juli 2007, 18:25:54
Haha, maakt ook niet uit, als je maar wel weet welk valkje je nu gereserveerd hebt :D Dat het niet tegen valt, jij krijgt dus het natuurwondertje :)

hi hi dat zou wat zijn dat ik de verkeerde in gedachte heb :D
....maaruh ik wil wel dat je die parelhoen veer er terug op plakt, anders hoef ik haar niet (GEINTJE) ;)

gr Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Citaat van: irma op 22 juli 2007, 00:31:34
Citaat van: Bonnie op 21 juli 2007, 18:25:54
Haha, maakt ook niet uit, als je maar wel weet welk valkje je nu gereserveerd hebt :D Dat het niet tegen valt, jij krijgt dus het natuurwondertje :)

hi hi dat zou wat zijn dat ik de verkeerde in gedachte heb :D
....maaruh ik wil wel dat je die parelhoen veer er terug op plakt, anders hoef ik haar niet (GEINTJE) ;)

gr Irma


Haha, e kan er wel een foto aanhangen? ;)