29 april 2024, 11:06:54

"STAMGASTEN"

Gestart door irma, 20 maart 2007, 19:25:39

« vorige - volgende »

irma

Citaat van: Bonnie op 30 april 2007, 12:56:43
Hey Irma,

Er staat een foto-update op mijn site en in mijn dagboek :)

Hoi Bonnie,

Op je site bij de foto's zijn de laatste twee van mijn mannetje toch ?
Hij is leuk :-*
Citaat van: Marlies op 30 april 2007, 11:35:09
Hoi Irma, ;D

De eerste 2 eitjes zijn gelegd door de bleekmasker. ;D
Nu maar hopen dat er een lutino bij zit.

De koppels waar ik de zwaar bonte witmaskers uit kan krijgen hebben nu samen 8 jongen. Ook hier maar hopen dat er een zwaar bonte tussen zit.


Groetjes Marlies ;)

We gaan duimen voor een lutino  ;D

gr Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Citaat van: irma op 30 april 2007, 22:59:21
Hoi Bonnie,

Op je site bij de foto's zijn de laatste twee van mijn mannetje toch ?
Hij is leuk :-*


Jah, jong 4 van Pim en Roos :) Hij wordt heel mooi, bij lijkt op zijn mama. Maar wat een portret, hij heeft wel veel extra aandacht nodig want hij blijft naar me schreeuwen tot nog toe  ;)

irma

Hoi Bonnie

Oordopjes en negeren is de beste remedie. ;)
Nee zonder gein, je hebt dus wel wat te stellen met hem,maar ik heb alle vertrouwen in jou opvoedkunde ;D

Gr Irma


Gloria en Lujo

irma

Er gebeurd weinig in mijn voliere de blokken hangen er nu al een maand plus een week maar op Rainbow na kijken ze er niet meer naar om.
Rainbow kruipt er elke dag wel een paar keer in maar ja hij is een man, dus weinig kans op eitjes :P
Sunny wil wel betreden worden maar als Rainbow er op zit dan komt Zazou hun lastig vallen. :(
En dit gaat al vier weken zo  ???

gr Irma


Gloria en Lujo

irma

Volgens mij is er van mijn geelwangkoppel ,Rainbow het mannetje of Sunny het popje 1 daar van onvruchtbaar.
Want na twee maanden wipwappen moeten er toch onderhand wel eitjes komen. ???
Ik zit me er zo op te verheugen maar er gebeurd niks :P
Vandaag heb ik het binnenhok goed schoongemaakt met Halamid.

gr Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Troost je... mijn geelwang koppel doet ook niets, blijkt dus dat pa de eitjes op eet. Dan doe je dus niet veel :(

Mijn andere geelwang koppel heeft tot nog toe enkel onbevruchte eitjes dus dat schiet ook niet op.

Maaaaar, nu heb ik dan eindelijk 1 bevrucht ei van de split geelwang en mogelijk komt er nog een tweede bevrucht ei bij want er was er nog eentje maar pas gelegd dus daar kon ook nog niets in te zien zijn.

irma

Citaat van: Bonnie op 14 mei 2007, 09:21:14
Troost je... mijn geelwang koppel doet ook niets, blijkt dus dat pa de eitjes op eet. Dan doe je dus niet veel :(

Mijn andere geelwang koppel heeft tot nog toe enkel onbevruchte eitjes dus dat schiet ook niet op.

Maaaaar, nu heb ik dan eindelijk 1 bevrucht ei van de split geelwang en mogelijk komt er nog een tweede bevrucht ei bij want er was er nog eentje maar pas gelegd dus daar kon ook nog niets in te zien zijn.

Hoi Bonnie,

Mmm. jij hebt er in ieder geval 1 wel met wat aanpassingen
in het broedblok. ;)
Gaat dat trouwens goed nu het mannetje er niet meer bij kan?

Maar ja we wachten wel af, ik heb maar rare vogels Sunny en Rainbow wipwappen met elkaar terwijl Sunny met Zazou kroelt.
Sunny en Rainbow kroelen nooit, ze zijn ook niet lief tegen elkaar, maar wipwappen wel ???
S'avonds slapen Zazou en Sunny samen op een stok en Rainbow samen met Whitney of apart.
Whitney is heel nieuwsgierig naar het blok en Sunny helemaal niet,terwijl Whitney geen partner heeft. :-\
Ik denk dat er voor volgend jaar wat aanpassingen moeten komen want er komen nog twee valkjes bij.
Misschien een optie om de voliere wat groter te maken en dan opsplitsen in twee vluchten in het kweekseizoen.

gr Irma


Gloria en Lujo

irma

Nu klimt Zazou ook op Sunny :-\
Wat een zooitje als Sunny eieren gaat leggen weet ik niet wie de man is.
Dan moet ik de mutaties afwachten :(

gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Bij jou is het ook bijna een soap. :P ::) ;D

Hier zijn de eerste 2 jongen van de geparelde bleekmasker geboren, een lutino en een gewoon geel donsje.
Nu maar hopen op lichte wangen. ;D

Groetjes Marlies ;)

Anke

Citaat van: irma op 17 mei 2007, 14:58:00
Nu klimt Zazou ook op Sunny :-\
Wat een zooitje als Sunny eieren gaat leggen weet ik niet wie de man is.
Dan moet ik de mutaties afwachten :(

gr Irma


Hallo,
Het is bij jou heel gezellig in het hok als ik het zo lees...
Goede tijden slechte tijden is er niks bij ;)
Ook wel leuk zulke verrassing eitjes :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma



Gloria en Lujo

irma

Wat moet ik nu doen Sunny heeft een ei gelegd in het binnenhok???

gr Irma


Gloria en Lujo

Lin

Het ei in het broedblok neerleggen, het broedblok kan ej het beste op dezelfde plaats zetten op de bodem. Dan ehbben ze het eerder door. Ik had dat ook en heb toen de klep open gelaten zodat er genoeg licht in kwam. Het tweede eitje legde ze in het blok en heb nu vier mooie jongen als resultaat.

je kan beter je vraag trouwens op het forum stellen daar krijg je meer antwoord.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

irma

Bedankt Til ik ga het proberen.
gr Irma


Gloria en Lujo

irma

Sorry Lin ik zat even verkeerd met je naam :-[
vandaag een nieuwe internet aansluiting en ik kan alleen korte berichtjes maken RAAR ???


Gloria en Lujo